• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

آغاز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی فرهنگی و هنری

  • کد خبر : 45814
  • 07 شهریور 1401 - 11:20
آغاز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی فرهنگی و هنری
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: پرداخت مرحله نخست تسهیلات قرض‌الحسنه به دارندگان مجوز مشاغل خانگی در رسته‌های فرهنگی و هنری سال جاری آغاز شد.

غلامرضا یوسفی‌نژاد گفت: بر اساس قانون مشاغل خانگی (مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی) ساماندهی مشاغل خانگی، از رویکردهای کارآفرینی کشور است. شهروندان می‌توانند درخواست خود را برای دریافت مجوز و سپس بهره‌گیری از مزایایی که قانون برای دارندگان این مجوزها در نظر گرفته است، در سامانه مشاغل خانگی ثبت کنند.

او ادامه داد: ظرفیت‌ها و مزایای فراوان مشاغل خانگی همچون پایین بودن هزینه‌های راه‌اندازی و انعطاف‌پذیری به دیگر مشاغل و امکان اشتغال برای اقشار گوناگون و نیز توانایی پوشش گسترده از متقاضیان شامل کارآفرینان، زنان، جوانان، دانش‌آموختگان، کم‌توانان و… سبب شده تا این نوع مشاغل بسیار مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: کسانی همچون زنان و دخترانی که نمی‌توانند در بیرون از خانه کار کنند و توانمندی‌های بالای آنها مورد استفاده قرار نگرفته و نرخ مشارکت پایینی را در اقتصاد و اشتغال دارند، یا دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و کسانی که به هر دلیلی مایل هستند در خانه کار کنند و در محیط خانه بهتر و بیشتر فعالیت کنند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی، مجوز فعالیت دریافت کنند.

یوسفی‌نژاد یادآور شد: در یکسال گذشته، ۲۹۰ مجوز مستقل و ۶ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در رسته‌های مختلف فرهنگی و هنری صادر شده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین یادآور شد که سقف تسهیلات مستقل سال ۱۴۰۱ را ۱۰۰ میلیون تومان و برای پشتیبان به ازای هر تحت پوشش، ۵۰ میلیون تعیین شده است که سقف آن تا دو میلیارد برای ۴۰ تحت پوشش خواهد بود.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45814

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.