• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولید کابل در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

  • کد خبر : 45703
  • 05 شهریور 1401 - 17:40
آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولید کابل در منطقه ویژه اقتصادی کازرون
همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور وزیر علوم عملیات اجرایی طرح بزرگ مجتمع تولید کابل و سیم و مفتول آلومنیوم جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آغاز شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس شنبه ۵ شهریور در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح صنعتی گفت: مجتمع تولید مفتول، سیم وکابل آلومینیوم کازرون در فاز نخست در  زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۴۵۵ مترمربع و با سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

سید مصطفی هاشمی، زمان بهره‌برداری از این پروژه را ۱۸ ماه اعلام و خاطرنشان کرد که این اقدام بسترساز ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار برای ۸۰ نفر خواهد شد.

او با بیان اینکه در این مجتمع تولیدی به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین واحد تولید صنایع کابل و سیم ومفتول آلومینیومی جنوب کشور تجهیزات خط تولید بافناوری نوین نصب و راه اندازی خواهد شد، گفت: با بهره برداری از این طرح در فاز نخست  ظرفیت تولید سالانه ۲۰هزار تن مفتول آلومینیومی، ۱۲ هزارتن سیم آلومینیومی و ۸هزارتن نیز انواع کابل هوایی خود نگهدار و کابل زمینی، آلومینیومی ایجاد می‌شود.

هاشمی  خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مواد اولیه طرح بعنوان صنعت پایین دستی صنایع  آلمونیوم از مجتمع آلومنیوم جنوب در لامرد تامین می‌شود و بخش عمده‌ای از محصولات نیز علاوه برتامین نیاز داخلی، جنبه صادراتی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به آماده سازی زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه گذاران، گفت: این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس راه‌اندازی شده، دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است که با مجوز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت رسمی خود در بخش واگذاری زمین  را از نیمه دوم سال گذشته آغاز کرده و ظرفیت مهمی برای استقرار و فعالیت صنایع صادرات محور فراهم شده است.

هاشمی افزود: مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۵هکتار است که کارهای الحاق ۱۲۵هکتار به اراضی آن در قالب طرح توسعه انجام شده که با اتمام کارهای تملک  در مجموع  مساحت آن به ۲۰۰هکتار افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه صنایع صادرات محور مبتنی بر ظرفیت های شهرستان کازرون و مناطق اطراف شهرستان درحال استقرار در این منطقه ویژه اقتصادی هستند، گفت: تاکنون طرح‌هایی نظیر سردخانه ۵هزار تنی و بسته بندی میوه‌های صادراتی ، طرح تولید دمنوش‌های گیاهی صادراتی، طرح  تولید سینک ظرفشویی و این طرحی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، مجوز استقرار در یافت کرده‌اند و برخی طرح‌های دیگر نیز نظیر کالای پزشکی و لوازم خانگی درخواست خود ارائه کرده‌اند و در مرحله انعقاد قرار دادند که با طی مراحل اداری به زودی مستقر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه  در منطقه ویژه اقتصادی کازرون زیر ساخت‌های اصلی نظیر آب،گاز و برق تامین شده و  تکمیل سایر پروژه‌های زیر ساختی نظیر روشنایی معابر، سر در ورودی ،باسکول و ساختمان‌های منطقه ویژه اقتصادی و گمرک نیز در مرحله برآورد است وهمزمان با استقرار واحدها  انجام می‌شود ، گفت: هم اکنون ساختمان گمرک در ساختمانی موقت راه اندازی و به فعالیت می‌پردازد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45703

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.