• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

تحقق عدالت اجتماعی با گازرسانی به جنوب فارس

  • کد خبر : 4567
  • 06 تیر 1399 - 15:24
تحقق عدالت اجتماعی با گازرسانی به جنوب فارس
با تلاش کارکنان شرکت گاز فارس، رفاه و آرامش میهمان مردم جنوب فارس شد.

طرح بزرگ گازرسانی به شهر بیرم و ۱۳ روستای این بخش در لارستان امروز با حضور استاندار و مسئولان فارس، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: این طرح شامل ۱۵۵ کیلومتر شبکه گذاری به همراه ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان است.
حسینی افزود : با بهره برداری از این طرح ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار شهر بیرم و روستاهای بالاده ، محمود قاسمی ، لاورستان، کریشکی، کمال آباد، آبکنه، پهرست سفلی، پهرست علیا، حسین آباد، جوزقدان، علی آباد، نجف آباد و حاجی آباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
گاز رسانی به بخش بیرم در دو بخش اجرای خط انتقال و اجرای شبکه داخلی شهر و روستا انجام شده است.
این طرح با هدف محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب فارس اجرا شد و علاوه بر کمک به رشد صنایع، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می شود.
در سفر امروز استاندار فارس به لارستان کلنگ دو طرح گازرسانی در بخش جویم و بنارویه نیز به زمین زده شد .
این طرح در بنارویه شامل آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بنارویه و ۱۳ روستای این بخش با ۳۳۲ کیلومتر شبکه گذاری، ساخت ۶ ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان است.

با تکمیل این طرح تا سه ماه آینده حدود ۵ هزار خانوار شهر بنارویه و ۱۳ روستای بختیارویه، مارمه، شرفویه، حسن آباد، مارمه، هیرم، کوره و … از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
همچنین با بهره برداری از طرح گازرسانی به ۶ هزارخانوار شهر جویم و ۶ روستای منصورآباد ، دامچه ، چاه گزی ، جهاد آباد ، فرشته جان و حسن آباد لارستان، که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد زمینه استفاده از گاز طبیعی برای مردم این منطقه رقم خواهد خورد .
این طرح نیز با ۱۰۸ کیلومتر شبکه گذاری، ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در مدت چهار ماه اجرا می شود .

مدیرعامل شرکت گاز فارس در مراسم کلنگ زنی این طرح ها با اشاره به توسعه شبکه‌های گازرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۶۴۰ روستای فارس از گاز طبیعی برخوردار بود که اکنون این تعداد به ۲ هزار و ۶۰ روستای گازدار یعنی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها در راستای اجرای سیاست‌های مسؤولیت اجتماعی دولت انجام می‌گیرد ادامه داد: با تکمیل پروژه های گازرسانی به ۱۵۳ روستا تا پایان سال در استان فارس، ضمن ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست در این مناطق سطح رفاه مردم در حوزه تامین سوخت نیز ارتقا می یابد.
حسینی تصریح کرد: فارس در زمینه گازرسانی روستایی پیشتاز است و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه گازرسانی به روستاهای باقی‌مانده استفاده خواهد شد.
تا کنون با اجرای بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در روستاهای فارس و نصب بیش از ۲۵۸ هزار علمک گاز ۲ هزار و ۶۰ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی استان به ۸۶.۵ درصد رسیده است.
شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لاربا جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4567

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.