• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس؛

۳ انبار ۶ هزار تُنی ذخیره نهاده‌های کشاورزی در فارس بهره‌برداری می‌شود

  • کد خبر : 45628
  • 05 شهریور 1401 - 14:21
۳ انبار ۶ هزار تُنی ذخیره نهاده‌های کشاورزی در فارس بهره‌برداری می‌شود
سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: به مناسبت هفته دولت، سه انبار ذخیره محصولات کشاورزی با ظرفیت ۶هزار تُن در شهرستان‌های فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدکاظم موسوی در نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس اظهار داشت: در سال جاری بهره‌برداری از ۱۰ انبار در دستور کار است که ۳ انبار در هفته دولت و ۷ انبار دیگر هم در مناسبت‌های دیگر افتتاح خواهند شد.

سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد:حدود ۵۰۰ هزار تُن ظرفیت در حوزه انبارهای ذخیره محصولات کشاورزی داریم که انشالله بتوانیم سالانه ظرفیتی معادل ۲۰ هزار تُن به این ظرفیت اضافه کنیم تا در یک بازه زمانی پنج ساله این ظرفیت به ۶۰۰هزار تُن ارتقا یابد.
موسوی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌هایی که در استان وجود دارد بحث مکانیزه کردن انبارها هم در دستورکار است، گفت: هوشمندسازی و شفافیت در حوزه عملکردی تعاونی‌ها به عنوان مهمترین رویکرد دولت سیزدهم به شمار می‌رود تا بتوانیم از این طریق اعتمادسازی بین مردم را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش تعاون از پایه‌های اقتصادی کشور است و این بخش به عنوان مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور محسوب می‌شود باید تدابیر لازم برای توسعه تعاونی‌ها اتخاذ شود تا بتوانیم بالانسی بین اقتصاد بخش خصوصی و تعاونی ایجاد کرده باشیم.
موسوی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بحث شفاف‌سازی از طریق هوشمندسازی عملیات اجتماعی، تجاری و بازرگانی تعاونی‌ها دنبال می‌شود، گفت: بر همین اساس سامانه و پلتفرم الکترونیک فراهم شده و مقدمات کار را در حوزه اجتماعی انجام داده‌ایم و شرایط لازم برای انجام این کار در حوزه بازرگانی هم تا پایان سال مهیا خواهد شد.
وی عنوان کرد: امروز بیش از ۷۰ درصد خرید گندم توسط شرکت‌های تعاونی روستایی انجام می‌شود.
سرپرست سازمان تعاون روستایی استان درخواست کرد: نیاز است به تعاونی‌ها که به عنوان محور و پایه توسعه اقتصادی کشور هستند بیش از پیش توجه شود تا بتوانند مأموریتی که برایشان تعریف شده را به خوبی دنبال کنند.

نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در میدان امام حسین (ع) (فلکه ستاد) شیراز و در مجاورت ضلع جنوبی ساختمان استانداری فارس برپا شده و تا هشتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوم تا هشتم شهریورماه هرسال به یاد شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. هشتم شهریور ۱۳۶۰ محمد علی رجایی رییس جمهوری وقت و  محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت و همراهان آنها در عملیاتی تروریستی توسط گروهک منافقین به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45628

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.