• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس؛

احداث شهرک‌های صنعتی بازیافت در فارس می‌تواند منجر به توسعه شود

  • کد خبر : 45595
  • 05 شهریور 1401 - 11:23
احداث شهرک‌های صنعتی بازیافت در فارس می‌تواند منجر به توسعه شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: احداث شهرک‌های صنعتی بازیافت و تبدیل پسماند در استان و ایجاد پارک صنایع شیمیایی از پروژه‌های مهم و پیشران در بخش‌های مختلف در صورت عملیاتی شدن می‌تواند منجر به توسعه شود.

احمدعلی افکاری شامگاه جمعه ۴ شهریور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس که با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به برنامه ۴ ساله توسعه استان با هدف رشد ۸ درصدی اقتصاد گفت: سازمان برنامه و بودجه تکلیف کرده که برنامه امسال بر مبنای تحقق رشد ۸ درصدی تهیه شود و در فارس یک برنامه ۴ ساله تدوین شده است.

او ادامه داد: امری که به عنوان اسناد بالادستی مورد توجه قرار گرفته که سند چشم‌انداز، سند آمایش کشور و استان و سند تحول دولت مردمی بوده و توسعه پایدار، اشتغالزایی و افزایش جذب سرمایه‌گذاری و … در این برنامه مورد توجه بوده است. در بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی و مشکلات آب توسعه کمی را اضافه نکردیم، اما اساس بر افزایش بهره‌وری است.

افکاری افزود: توسعه صنعتی با تکمیل زنجیره‌های صنایع به ویژه صنایع دانش بنیان از اهم موارد مورد توجه در برنامه ۴ ساله استان بوده است همچنین برای تولید ناخالص داخلی استان نیز متوسط رشد سالانه بهره‌وری در دوره برنامه‌ریزی برابر با ۳ درصد هدف گذاری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: برای تحقق اهداف اقداماتی تعریف شده که پیشران است و اگر محقق شود زمینه رشد بخش‌های مختلف اقتصادی محقق می‌شود که از جمله اقدامات اولویت‌دار برنامه پیش رو عبارتنداز: تسریع در انتقال آب؛ تسریع در تکمیل سدهای استان؛ اجرای هر چه سریعتر مناطق ویژه اقتصادی و ایجاد بندر خشک در جنوب استان؛ برقی و سریع‌السیر شدن راه آهن اصفهان شیراز و ادامه احداث آن تا لار و بندرعباس، تسریع در احداث و اجرای آزادراه اصفهان شیراز لار بندرعباس و تسریع در احداث راه آهن و ازادراه شیراز بوشهر.

افکاری خاطرنشان کرد: تسریع در احداث منطقه ویژه دانشگاهی بین‌المللی شیراز و مطالعه و احداث پژوهشگاه منطقه‌ای نفت گاز و پتروشیمی که از دیگر اقدامات اولویت‌دار استان است همچنین ایجاد شهرک سینمایی جنوب کشور؛ تسریع در اجرای طرح بین‌المللی حافظیه تا سعدیه؛ گسترش بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی، مطالعه توسعه مجموعه بافت قدیم و تاریخی شیراز با محوریت حرم مطهر از دیگر اقدامات اولویت‌دار استان در برنامه ۴ ساله است.

او گفت: احداث شهرک‌های صنعتی بازیافت و تبدیل پسماند در استان و ایجاد پارک صنایع شیمیایی از دیگر پروژه‌های مهم و پیشران در بخش‌های مختلف در صورت عملیاتی شدن می‌تواند منجر به توسعه شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45595

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.