• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
نماینده مردم داراب:

عملکرد بانک‌ها در حوزه کشاورزی مطلوب نیست

  • کد خبر : 45559
  • 05 شهریور 1401 - 11:32
عملکرد بانک‌ها در حوزه کشاورزی مطلوب نیست
نماینده مردم داراب و زرین دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع ‌طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: فرآیند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و عملکرد بانک‌ها در این حوزه مطلوب نیست و ضرورت دارد که متولیان اهتمام ویژه نسبت به رفع مشکلات و موانع موجود در این زمینه داشته باشند.

محمد جواد عسکری، جمعه شب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور در شیراز برگزار شد، افزود: امنیت غذایی یکی از موضوعات بسیار مهم در میان جوامع است و اگر در کشور به آن توجه نکنیم قطعا در حوزه امنیت ملی دچار چالش و مشکل خواهیم شد.

او ادامه داد: بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین بخش خصوصی اقتصادی کشور حدود چهار میلیون بهره بردار دارد که با کمترین سرمایه‌گذاری در این حوزه افزون بر سه برابر بخش صنعت به ویژه در زمینه ایجاد اشتغال، بازدهی دارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی افزود: با توجه به تصویب قوانین حمایتی در مجلس، ضرورت دارد که نهاد ریاست‌ جمهوری به موضوع اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توجه ویژه داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع ‌طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی با چالش‌های جدی مواجه است که انتظار داریم زیرساخت‌های این حوزه در سطح ملی و استانی فراهم شود تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش باشیم.

عسکری، موانع بانکی را از جمله چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دانست و افزود: در استان فارس نیز فرآیند سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در بخش کشاورزی مطلوب نیست که انتظار داریم بانک‌ها و متولیان این حوزه در ادامه کارآمدتر عمل کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت ادامه داد: در جلسات متعدد به مدیران بانکی چه در سطح ملی و چه استانی اعلام کردیم که علاوه بر بانک کشاورزی هر یک از بانک‌ها تکلیف دارند به میزان ۱۵ درصد از اعتبارات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند اما بر اساس گزارش‌ها این موضوع محقق نشده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45559

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.