• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد؛

شیراز متقاضی برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت (ع)

  • کد خبر : 4544
  • 10 تیر 1399 - 15:02
شیراز متقاضی برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت (ع)
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با طرح تقاضای نصب المان‌ با موضوع کتاب و کتابخوانی در شهر از پیشنهاد برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت (ع) در شیراز گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «احمد تنوری» با اشاره به جلسه یکصد و بیست و سوم این کمیسیون از طرح پیشنهاد برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت (ع) در شیراز گفت و افزود: برگزاری این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هماهنگی وزارت امور خارجه جهت رایزنی با کارداران سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: به این ترتیب شهرداری شیراز موظف است با تنظیم تفاهم‌نامه و دعوت از اساتید، اندیشمندان و شاعران جهانی حوزه اهل بیت(ع) برای داوری آثار و همچنین ارائه اشعار با موضوعات مرتبط و با پیش‌بینی هدیه مناسب، مقدمات لازم برای برگزاری جشنواره را بعمل آورده و نتایج را در قالب لایحه به شورا ارائه کند.
نصب المان‌های شهری با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی موضوع دیگری بود که رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره داشت و گفت: این موضوع که با هدف کسب عنوان پایتختی کتاب جهان از سوی سازمان جهانی یونسکو برای شهر شیراز مطرح شد با موافقت اعضا مورد بررسی قرار گرفت.
تنوری با استناد به مواد ۴ و ۶ ماده ۴ اساسنامه مصوب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تصریح کرد: به منظور بررسی در حوزه طراحی، تولید و نصب المان‌های شهری با موضوع کتاب و کتابخوانی و با رعایت مباحث بصری و زیبایی شناختی و توجه به مکتب هنری شهر شیراز و انطباق کلیه المان‌ها و مجسمه‌ها با موازین اسلامی، این موضوع به شهرداری شیراز ارجاع شد.
او اضافه کرد: همچنین به منظور نامگذاری یکی از میادین، فضای سبز و یا معابر شهری موضوع فوق در کمیسیون نامگذاری شورا نیز مطرح خواهد شد.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4544

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.