• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

یادواره شهدای شهریور موتلفه در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 45278
  • 04 شهریور 1401 - 16:43
یادواره شهدای شهریور موتلفه در شیراز برگزار شد
یادواره شهدای شهریورماه حزب موتلفه اسلامی به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس صبح جمعه چهارم شهریور در این یادواره بیان کرد: صرف شرکت در دعای ندبه نمی‌تواند مجوزی برای سربازی امام زمان(عج) باشد؛ اگرچه ورود به این مجالس به ما کمک می‌کند تا در راهی که انتخاب کرده ایم، ثابت قدم باشیم.

غلامحسین چوبینی با بیان اینکه شهدای حزب موتلفه اهل ورع و تقوا بودند و توانستند برای امام عصر سربازی کنند، تاکید کرد: با شناخت این شهدا، اثرات لازم را در خود باید تقویت کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی شهدای حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: شهید لاجوردی از شهدای شاخص حزب موتلفه است که یکم شهریورماه سال ٧٧ به دست منافقین به شهادت رسید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس خاطرنشان کرد: شهید لاجوردی دادستان انقلاب پس از انقلاب و رئیس سازمان زندان‌ها بود.آخر شبها به نظافت سرویس بهداشت عمومی در شهر می‌پرداخت و این ویژگی بالاتر از ورع است و رهبر انقلاب هم در خصوص ایشان فرموده‌اند “مجاهد فی سبیل الله و مبارز انقلابی بود”.

چوبینی ادامه داد: رهبر انقلاب در دیداری که با خانواده این شهید بزرگوار داشتند، بیان کردند که ایشان مؤمن، صادق، کارآمد، ریشه دار و بسیار کارآمد بودند.

او عنوان کرد: شهید لاجوردی خطاب به مسئولان فرموده بودند که حواستان را جمع کنید، چرا که منافقین انقلاب از منافقین خلق هم خطرناک تر هستند و آن روز این شهید عزیز پیش‌بینی کرد و امروز مصداق این گفته مشاهده می‌شود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس اضافه کرد: شهید لاجوردی با بصیرت و تیزهوشی اجازه نداد که منافقین بیش از این بر اوضاع مسلط شوند.

چوبینی در ادامه به بیان ویژگی حجت‌الاسلام شهید سید علی اندرزگو از دیگر شهدای شهریورماه حزب موتلفه اسلامی پرداخت که در دوم شهریور سال ۵٧ توسط ساواک به شهادت رسید.

او افزود: شهید اندرزگو قبل از انقلاب با فداییان اسلام بود و از سال‌های ۴٢ به حزب موتلفه پیوست.ایشان مدتی در افغانستان بود و سال ۵۶ به کشور بازگشت و نوزدهم ماه مبارک رمضان سال ۵٧ به شهادت رسید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: رهبری در خصوص این شهید نیز بیان کرده‌اند “ایشان یک چریک مبارز و انقلابی بود؛ نامش علی و فرزند علی و همراه با علی بود که برای خداوند مبارزه کرد”.

چوبینی تاکید کرد: باید کتاب‌ها در خصوص شهدای حزب موتلفه تدوین شود، چرا که برای نسل جوان ناشناخته مانده‌اند.

او شهید عراقی را از دیگر شهدای حزب موتلفه اسلامی معرفی کرد که به همراه فرزندش در چهارم شهریور سال ۵٨ به دست منافقین به شهادت رسیدند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس تصریح کرد: شهید عراقی نزدیکترین فرد به امام(ره) بود و امام(ره) هم در خصوص ایشان گفته‌اند که “او یک نفر نبود که به تنهایی ٢٠ نفر بود و برادر خوبی برای من بود”.

چوبینی ادامه داد: ایشان رابط بین امام(ره) و هیئت‌های موتلفه اسلامی بود و نقش بدیلی داشت.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر که عضو حزب موتلفه اسلامی بودند و در هشتم شهریور سال ۶٠ به دست منافقین در دفتر نخست وزیری به شهات رسیدند، گفت: مردان بزرگی چون شهدای شهریور حزب موتلفه بودند که رو به روی منافقین، لیبرال‌ها، هشت سال فاع مقدس و بنی صدر ایستادند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس تصریح کرد؛ انقلاب به راحتی به دست نیامده و بسیاری در این مسیر مجهادت و مبارزه کردند و به درجه شهادت نائل شدند.

چوبینی خاطرنشان کرد: کشور ما در یک منطقه حساس قرار دارد و تمام تلاش‌ها برای ناامن کردن آن از زمان پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داشته است.

او تاکید کرد: امنیت امروز نعمت بزرگی است که به همت نیروهای مسلح و توسط مردم انقلابی حفظ شده و البته شرایط از این پس سخت تر است و باید با برنامه پیش رویم.

حجت‌الاسلام محمد کیخا نیز دیگر سخنران این مراسم بود که به تشریح ویژگی‌های منتظر پرداخت و بیان کرد: ستاد انتخاباتی امام عصر(عج) همانند هر ستاد انتخاباتی سیاسی دارای شاخصه‌هایی است.

او با بیان اینکه کاش تمام تبلیغات ستادهای انتخاباتی در مسیر امام عصر(عج) قرار گیرد، افزود: نوع نگرش به جامعه دینی باید به این مهم خلاصه شود که در مسیر حضرت مهدی(عج) قدم برداریم.

کیخا همچنین به خصوصیات ستاد انتخاباتی امام عصر(عج) از نظر امام صادق(ع) اشاره و منتظر بودن، بخشنده بودن، داشتن تقوا و متخلص به محاسن اخلاقی بودن  را از مهمترین این ویژگی‌ها برشمرد و گفت: کسی که ناامید از رای اوردن کاندیدای مورد نظر باشد، منتظر هم نیست و فعالیت هم نمی‌کند.

او تصریح کرد: کسی که می‌خواهد منتظر باشد باید ورع هم داشته باشد.

مصطفی کیانی رحیمی، معاون سازمان دهی حزب موتلفه اسلامی فارس نیز  در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب موتلفه اسلامی، امنیت فعلی ایران اسلامی را مدیون جانفشانی شهدا دانست و بر لزوم پاسداشت رشادت‌های آنها در مقاطع مختلف تاکید کرد.

او ادامه داد: این یادواره به همت حزب موتلفه اسلامی فارس و با حضور فعالان سیاسی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده بود.

کیانی رحیمی خاطرنشان کرد: در این یادواره حجت‌الاسلام کیخا و دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس به ایراد سخن پرداختند.

او عنوان کرد: این یادواره به یاد شهدای شهریورماه حزب موتلفه اسلامی از جمله شهید اسدالله لاجوردی که یکم شهریور۷۷ به دست منافقین، شهید سیدعلی اندرزگو، دوم شهریور ۵۷ به دست ساواک، شهیدحاج مهدی عراقی وفرزندش احسان چهارم شهریور ۵۸ به دست منافقین و شهیدان محمدعلی رجایی و حجت الاسلام دکتر باهنر که هشتم شهریور۶۰ با انفجار دفتر نخست وزیزی به دست منافقین به شهادت رسیدند، برگزار شد.

معاون سازمان دهی حزب موتلفه اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری این یادواره دعای ندبه نیز برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45278

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.