• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
باهدف توسعه فعالیت‌ تعاونی‌های آموزشگاهی در فارس انجام شد:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل آموزش‌وپرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس

  • کد خبر : 4484
  • 03 تیر 1399 - 4:44
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل آموزش‌وپرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی در توسعه تعاونی‌های آموزشگاهی ، برای ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و فرهنگیان عضو و بسترسازی اشتغال پایدار منعقد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادارات کل آموزش‌وپرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درزمینه ی توسعه تعاونی‌های آموزشگاهی در فارس ، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تقویت روحیه همکاری در بین دانش آموزان و تشویق آن‌ها به فعالیت‌های گروهی و همچنین آشنایی آن‌ها با امور اجتماعی و اقتصادی منعقدشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون باهدف ارتقاء کمی و کیفی در نظام آموزشی و پرورشی، توسعه همکاری دوجانبه در امر توسعه فرهنگ تعاون و مشارکت در همه فعالیت‌های آموزشی هر دو نهاد دولتی  و همکاری و مشارکت در توسعه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و کاردانش و کارآفرینی ، از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی گفت: از موضوعات این تفاهم‌نامه ،پیش‌بینی سیاست‌های تشویقی مناسب و تدوین برنامه اجرایی برای گسترش فعالیت‌های تعاونی آموزشگاهی و همچنین حمایت از تشکیل و توسعه شرکت تعاونی‌های آموزشگاهی مدارس استعدادهای درخشان، بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون است.

اسماعیلی این تفاهم‌نامه را در راستای تحقق اهداف مربوط به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند توسعه بخش تعاونی دانست و افزود: ایجاد دبیرخانه استانی تعاونی‌های آموزشگاهی در آموزش‌وپرورش استان، واگذاری مراکز خدمات آموزشی به شرکت‌های تعاونی ،حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناوری و مراکز رشد در قالب شرکت‌های تعاونی، از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه است.

حمایت از تشکیل ، گسترش و توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ها در آموزش‌وپرورش و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و حمایت از تشکیل و توسعه شرکت تعاونی‌های دانش آموزان ، خصوصاً دانش آموزان استثنایی به‌منظور تأمین نیازها و بسترسازی اشتغال از طریق خوداشتغالی در قالب تعاونی ، از دیگر موضوعاتی است که هر دو مدیرکل در این تفاهم‌نامه در مورد آن‌ها به توافق رسیدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: این طرح توانسته است  بین آموزش و بازار کار همبستگی به وجود آورد و با آموزش تولید محور و تلفیق دانش نظری بامهارت عملی ، کیفیت آموزش را بالا ببرد .

در پایان این مراسم، دکتر فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس و دکتر سهراب مختاری مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان این تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4484

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.