• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

جلوه هایی از مهاجرت و سکونت در روستاهای شهرستان سپیدان با توسعه روستایی

  • کد خبر : 4464
  • 02 تیر 1399 - 4:28
جلوه هایی از مهاجرت و سکونت در روستاهای شهرستان سپیدان با توسعه روستایی

مهاجرت معکوس در برخی از مناطق به عنوان یک پدیده نسبتاً نو که به مرور به یک جریان تأثیرگذار بر جامعه روستایی تبدیل می شود، نیازمند بررسی از ابعاد مختلف اسنادی و میدانی است ، شهرستان سپیدان در استان فارس نمونه بارزی از شکل گیری این نوع مهاجرت ها و افزایش سکونت در روستاهای این […]

مهاجرت معکوس در برخی از مناطق به عنوان یک پدیده نسبتاً نو که به مرور به یک جریان تأثیرگذار بر جامعه روستایی تبدیل می شود، نیازمند بررسی از ابعاد مختلف اسنادی و میدانی است ، شهرستان سپیدان در استان فارس نمونه بارزی از شکل گیری این نوع مهاجرت ها و افزایش سکونت در روستاهای این شهرستان است .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، عواملی مانند سطح توسعه در روستاها، شرایط زندگی شهری، میزان درآمد مهاجران و تعلّق قومی و محلّی به عنوان عوامل احتمالی مؤثّر بر مهاجرت معکوس می بایست شناسایی و رابطه آن با مهاجرت معکوس بررسی گردد .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان با بیان اینکه بنیاد مسکن از افزایش مهاجرت معکوس و سکونت در مناطق روستایی این شهرستان استقبال میکند گفت: دراین زمینه از همه ظرفیت های قانونی از جمله تامین زمین و مسکن مناسب برای روستاییان بهره گیری شده است.

مهندس شیروانی دوست با برشمردن اقدامات برای تشویق روستاییان به ماندن در روستاها اضافه کرد : از جمله این اقدامات تملک ارضای در محدوده طرح هادی ۵ روستای این شهرستان به میزان ۳ هکتار و نقشه برداری و تفکیک اراضی به میزان ۴ هکتار و همچنین واگذاری ۱۰۸ قطعه زمین در روستاها به متقاضیان در سالی که گذشته است ، این اقدامات و مجموعه اقدامات توسعه روستایی می‌تواند زمینه ساز افزایش انگیزه برای ماندگاری روستاییان در این مناطق باشد.

این مقام مسوول در ادامه اظهار داشت : با همکاری و مشارکت ثبت اسناد و املاک شهرستان سپیدان در سالی که گذشت ، اسناد مالکیت ۲۵۹ واحد شهری و روستایی دراین شهرستان صادر شده است. صدور سند مالکیت نیز اقدامی در جهت رونق تولید و معاملات مسکن قلمداد می شود که انگیزه بیشتری به ماندن در روستاها می دهد .

 مهندس علی شیروانی دوست با بیان اینکه مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندیهای مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری و فراهم آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت وهمکاری و خودیاری مردم و دستگاههای مختلف  از جمله کارکردهای بنیاد مسکن است گفت: میان متغیّرهای سطح توسعه، شرایط نامساعد شهری، میزان درآمد افراد و تعلّقات قومی و بومی از یک طرف و مهاجرت معکوس از طرف دیگر رابطه مستقیم وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بنیاد مسکن در سالی که گذشت دراین شهرستان اقدامات مناسبی برای تهیه طرح مجتمع های زیستی و واحد های مسکونی ارزان قیمت و اجرای آنها انجام داده است اضافه کرد : پیگیری اجرای طرح هادی در سه روستای این شهرستان و بازنگری طرح ها در ۱۰ روستای دیگر از جمله اقدامات سال گذشته است اکنون طرح هادی در ۱۹ روستای شهرستان سپیدان با اعتباری معادل ۳۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال اجرا شده است .

شیروانی دوست اضافه کرد : همچنین با پیگیری های انجام شده ۵ روستای این شهرستان کد پروژه گرفته است که طرح های توسعه و محرومیت زدایی دراین روستاها امسال دنبال می شود .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4464

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.