• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
مدیرکل ثبت احوال استان فارس؛

الکترونیکی شدن ثبت ولادت در فارس/کاهش ۱.۱ درصدی موالید

  • کد خبر : 44575
  • 30 مرداد 1401 - 11:46
الکترونیکی شدن ثبت ولادت در فارس/کاهش ۱.۱ درصدی موالید
مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: به زودی سامانه‌ای الکترونیکی تحت عنوان "ثبت ولادت" در بیمارستان‌های این استان راه‌اندازی و جایگزین روش‌های سنتی خواهد شد.

علیرضا انصاری در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال فارس، گفت: زیرساخت‌های لازم برای جایگزین شدن ثبت الکترونیکی ولادت‌ها در بیمارستان‌ها به جای ثبت کاغذی و فیزیکی فراهم شده است و به زودی این سامانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی می‌شود.

به نقل از ثبت احوال فارس، انصاری با بیان اینکه مهلت قانونی برای ثبت رویداد ولادت ۱۵ روز و ثبت رویداد فوت ۱۰ روز است، گفت: تاکنون ۹۹ و هفت دهم درصد از ولادت‌ها و ۹۹ و ۹ دهم از فوت‌های حادث شده در استان فارس در مهلت قانونی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۸ هزار و ۱۴۶ ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال یک و یک دهم درصد کاهش داشته است.

انصاری ادامه داد: در این مدت ۸ هزار و ۳۹ رویداد وفات در استان ثبت شده که نسبت به ۴ماهه نخست پارسال با کاهش ۲۱ و شش دهم درصدی همراه بوده است.

او، آمار ثبت ازدواج در استان در ۴ماهه نخست امسال را ۱۲ هزار و ۳۸۷ و آمار ثبت طلاق را ۳ هزار و ۳۵۶ مورد اعلام کرد و گفت: آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه پارسال یک و ۳ دهم درصد کاهش و آمار طلاق ۷ و شش دهم درصد افزایش یافته است.

استاندار فارس هم در این نشست بر ضرورت برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی برای جوانسازی جمعیت استان تاکید کرد و گفت: اداره کل امور اجتماعی استانداری با همکاری و هم اندیشی دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه استان برای رفع مشکلات و موانع ازدواج جوانان، کاهش سن ازدواج، افزایش فرزندآوری و بهبود شاخص‌های وقایع حیاتی در استان راهکارهای علمی ارائه دهند.

محمدهادی ایمانیه روند ثبت وقایع حیاتی و جمعیتی در ثبت احوال فارس را رضایت‌بخش برشمرد و گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت ولادت و وفات، نیاز کشور به سرشماری جمعیت و صرف هزینه در این زمینه رفع خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44575

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.