• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
بسته خبری؛

اخبار پلیس فارس – ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 44572
  • 30 مرداد 1401 - 10:34
اخبار پلیس فارس – ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱

کشف ۱۳۹ فقره انواع سرقت توسط پلیس فارس فرمانده انتظامی استان از انهدام ۴ باند سارقان و کشف ۱۳۹ فقره انواع سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در […]

کشف ۱۳۹ فقره انواع سرقت توسط پلیس فارس

فرمانده انتظامی استان از انهدام ۴ باند سارقان و کشف ۱۳۹ فقره انواع سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی طی ۷۲ ساعت گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۴ باند از سارقان سابقه دار شده و در این خصوص ۳۲ سارق را طی چند عملیات دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهمان دارای سوابق متعدد کیفری هستند، گفت: در تحقیقات صورت گرفته، متهمان به ۱۳۹ فقره انواع سرقت اعتراف و مقادیر زیادی انواع اموال مسروقه به ارزش ۹۳ میلیارد ریال کشف شد.

کشف ۳ تن مواد مخدر طی ۷۲ ساعت

سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طی ۷۲ ساعت گذشته، ۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل مواد مخدر توقیف و حدود ۳ تن انواع مواد مخدر کشف و ۳۴ متهم نیز دستگیر شدند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۳ باند مواد مخدر منهدم و حدود ۱۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: طی پنج ماهه اول سال جاری، با انجام چندین مرحله از طرح جمع آوری معتادان متجاهر، در این خصوص یک هزار و ۹۷۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل مراکز مربوطه شده اند.

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق

این مقام انتظامی در خصوص کشفیات کالای قاچاق، گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا طی ۵ ماهه اول سال جاری، یک هزار و ۱۴۵ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و یک هزار و ۳۶۷ متهم دستگیر شدند.

سردار حبیبی افزود: در این خصوص مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۳۱۷ میلیارد تومان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۸ درصدی روبرو بوده است.

کشف ۹۷ درصدی پرونده های پلیس فتا

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: طی ۵ ماهه اول سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۲۳۹ فقره پرونده در پلیس فتا تشکیل شده که با اقدامات مأموران پلیس، ۹۷ درصد از آن ها منجر به کشف شده است.

سردار حبیبی با بیان اینکه طی این مدت، ۶۹۷ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده اند، افزود: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت های غیر مجاز بیشترین جرائم و پرونده های پلیس فتا را به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

اقدامات پلیس باعث آرامش و امنیت جامعه می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با تقدیر و تشکر از اقدامات پلیس فارس، گفت: تلاش ها و اقدامات کارکنان انتظامی در ابعاد مختلف باعث آرامش و امنیت ویژه در جامعه می شود.

آیت الله “لطف الله دژکام” در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس فارس و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: کارکنان انتظامی در ابعاد مختلف امنیت مردم را در جامعه تأمین می کنند.

وی ادامه داد: در این راستا ما از زحمات و تلاش های فراوان مأموران انتظامی استان فارس و به ویژه سردار “حبیبی” فرمانده انتظامی استان که وظایف خود را به خوبی انجام می دهند، تقدیر و تشکر داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: همین که یک خانواده احساس کند که وقتی فرزندانشان در خیایان راه می روند و به خاطر زحمات پلیس از امنیت ویژه ای برخوردار هستند، برای دنیا وآخرت کارکنان پلیس مایه عزت و سر بلندی است.

آیت الله دژکام در پایان تصریح کرد: از خداوند بزرگ می خواهم که در مسیر خدمت رسانی به مردم و تأمین امنیت جامعه، به کارکنان انتظامی عزت و سلامتی عنایت فرماید.

 

 

 

 

 

کشف ۱۰ قبضه سلاح در منزل اعضای باند قاچاقچیان

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی موفق شدند در بازرسی از منزلی مسکونی در شیراز ۱۰ قبضه اسلحه قاچاق کشف کنند.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با سلاح‌ و مهمات غیرمجاز در فارس، ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند دو نفر از اعضای باند حرفه‌ای قاچاق سلاح، تعدادی اسلحه را از استان‌های غربی خریداری و پس از ورود به فارس در منزل خود در شهرستان شیراز دپو کرده‌اند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی استان پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن منزل و یک سواری پژو پارس پارک شده در پارکینگ موفق شدند ۱۰ قبضه سلاح قاچاق ( ۵ قبضه پنج تیر پران گلنگدنی، ۴ قبضه شکاری طرح ژ-۳ با خشاب‌های مربوطه و یک قبضه کلت کمری با دو خشاب) کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر از اعضای باند قاچاق سلاح دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

 

 

 

 

دستگیری سارق حرفه ای باطری خودرو با ۲۱ فقره سرقت در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و کشف ۲۱ عدد باطری خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عبدالرضا ضربت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری خودرو در سطح حوزه استحفاظی شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ماموران در بازرسی از محل اخفتاء متهم ۲۱ عدد باطری خودرو مسروقه کشف کردند، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

سارق ۴۴ ساله معابر و اموال خصوصی در دام پلیس “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری سارق معابر و اموال خصوصی با اعتراف به ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  اظهار داشت: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس اقدامات پیشگیرانه انتظامی برای جلوگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت است.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای گشت زنی پیشگیری از سرقت در سطح حوزه استحفاظی با مشاهده یک سارق حین سرقت در معابر عمومی سریعاً نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: سارق  ۴۴ ساله سابقه‌دار در تحقیقات پلیس به ۱۲ فقره سرقت از معابر اعتراف و پس از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی روانه زندان شد.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه با رعایت نکات پیشگیرانه و توجه به هشدارهای پلیس می‌توان ناکامی مجرمان را رقم زد،  بیان کرد: از مردم می‌خواهیم  در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک  مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

کشف ۱۰ تن کود شیمیایی قاچاق در “زرقان”

فرمانده انتظامی شهرستان “زرقان” از کشف ۱۰ تن کود شیمیایی غیرمجاز در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “بیژن بارسالاری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “رحمت آباد” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این کامیون حامل ۱۰ تن کود شیمیایی غیرمجاز است، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

توقیف ۳ دستگاه اتوبوس حامل انواع کالاهای قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف ۳ دستگاه اتوبوس حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص بیان داشت: با تشدید طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی لارستان حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی موفق به شناسایی و توقیف ۳ دستگاه اتوبوس حامل بار در محورهای مواصلاتی این شهرستان شدند.

وی گفت: در بازرسی از خودروهای توقیف شده ۳ هزار و ۴۷ ثوب انواع البسه، ۳۱۴ عدد کوله پشتی و کیف، ۲۸۳ عدد انواع شامپو و ماسک صورت، یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، ۱۲۵ جفت انواع کفش، ۳۸۲ عدد انواع کلاه، ۱۲ دستگاه لوازم خانگی و… خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده از سوی کارشناس ۱۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این خصوص هر ۳ راننده برای تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

کشف کالای قاچاق در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از توقیف اتوبوس و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی مرودشت در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۲۸۰ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی که درون اتوبوس جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه دو نفر در این خصوص برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

 

 

 

 

 

پلمب ۲۲ واحد آرایشگاه زنانه  و مردانه متخلف در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: طرح نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در شهرستان اجرا و ۲۲ واحد به علت عدم رعایت قوانین نظام صنفی پلمب شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در شهرستان کازرون از سوی ماموران انتظامی با مشارکت بازرسان اتحادیه اجرا شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح‌ها از تعدادی آرایشگاه های فعال در سطح شهرستان بازدید شد که در نتیجه ۲۲ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان  کازرون با قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

 

 

 

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۶ فقره سرقت در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق اماکن خصوصی با ۱۶ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه‌دار شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به ۱۶ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

 

 

 

 

تقدیر امام جمعه از نیروی انتظامی شهرستان “پاسارگاد”

امام جمعه پاسارگاد در خطبه‌‎های نماز جمعه این هفته از عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت عزاداری دهه اول محرم قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “محمدامین عزیزی” در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته از عملکرد نیروی انتظامی این شهرستان  در برقراری امنیت عزاداری شب‌های محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و اقدامات انتظامی و ترافیکی با تدابیر فرمانده انتظامی تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

 

کشف ۹ نفر شتر قاچاق در “خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۹ نفر شتر قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی خرامه حین کنترل محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار شتر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۹ نفر شتر قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

 

 

کشف  قاچاق ۴ میلیاردی در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالای  قاچاق به ارزش ۴ میلیارد  ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و با هماهنگی مرجع قضائی نسبت به توقیف و انتقال آن به مقر انتظامی اقدام کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از آن کامیون ۶ هزار عدد قطعات استوک خودرو و قطعات اتصالات لوله در انواع مختلف که قاچاق و فاقد مدارک بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

 

 

 

کشف بیش از۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف ۷ هزار و ۲۴۰ لیتر  سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی “مهر” هنگام گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این خودرو حامل ۷ هزار و ۲۴۰ لیتر گازوئیل قاچاق می باشد.

سرهنگ “رزمجویی” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: راننده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

کشف  پارچه قاچاق در “کوار

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” از توقیف سواری پژو  و کشف ۳۵ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مأموران یگان امداد کوار در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت‌زنی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۳۵ طاقه پارچه خارجی قاچاق شدند و پس از تشکیل پرونده راننده را به مرجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده از سوی کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: از مردم می خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا اطلاع از هرگونه قاچاق کالا، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

دستگیری عاملین آتش سوزی خودرو ۲۰ میلیاردی درداراب

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری عاملین آتش‌سوزی عمدی خودرو تویوتا هایلوکس در بخش “فسارود” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع آتش‌سوزی یک دستگاه تویوتا هایلوکس در بخش فسارود این شهرستان، پیگیری موضوع جهت شناسایی متهمین در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و استفاده از شگردهای خاص پلیسی مطلع شدند که متهمین به شهرستان آباده متواری و خود را مخفی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به آباده اعزام و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، گفت: برابر نظر کارشناسان خسارت وارده به خودرو شاکی ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه متهمین در تحقیقات و بازجویی اولیه انگیزه خود را اختلافات مالی با صاحب خودرو اعلام کردند، گفت: هر دو نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44572

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.