• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

قدردانی از رانندگان قانونمند و توزیع کتاب در شیراز

  • کد خبر : 44470
  • 29 مرداد 1401 - 19:29
قدردانی از رانندگان قانونمند و توزیع کتاب در شیراز
دهمین مرحله‌ی طرح تجلیل از رانندگان قانونمند و همچنین ششمین مرحله از طرح پیوند با کتاب به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، اجرا شد.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در حاشیه اجرای طرح پیوند با کتاب، گفت: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اجرایی شده است.

به نقل از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز، عبدالمحمد طاهری با بیان اینکه در مرحله ششم این طرح، ۷۰۰ جلد کتاب به شهروندان هدیه شد، گفت: طی این طرح ۱۰ هزار و هفتصد جلد کتاب توسط همیاران مهربان و نیروهای داوطلب، بین شهروندان توزیع شده است.

طاهری به دیگر طرح‌های فرهنگی این مجمع اشاره و اضافه کرد: در سراهای یار مهربان پایانه نمازی و شاهچراغ(ع) تاکنون ۲۱ هزار و ۶۴۸ جلد کتاب به شهروندان امانت داده شده است و در همین راستا شهروندان فهیم و فرهنگ دوست شیرازی ۱۷۲۷۰ جلد کتاب به سراهای یار مهربان اهدا کرده اند.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز با بیان اینکه کتاب‌هایی که در قالب طرح پیوند با کتاب در اختیار مردم قرار می‌گیرد توسط مردم به سراهای فرهنگ مهربانی اهدا شده است، گفت: در همین راستا تاکنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب برای افزایش سطح مطالعه و دانش زندانیان به زندان عادل آباد اهدا شده است.

براساس این گزارش و در حاشیه اجرای طرح قدردانی از رانندگان قانونمند شیراز، کارشناس ارشد پلیس راهور فارس، گفت: بسیاری از گره‌های شخصیتی افراد حین رانندگی بازگشایی می‌شود.

 

سرگرد عبدالعظیم مباشری گفت: ترافیک یک بحث ریشه‌ای است که باید از کودکی به آن پرداخته شود و لازم است از سنین مهدکودک، نونهالان را با مسئله ترافیک و قوانین رانندگی آشنا کرد.

او گفت: آموزش مفاهیم ترافیک باید از زمان مهدکودک تا زمان اخذ گواهینامه در برنامه آموزش دانش آموزان گنجانده شود تا ضمن آشنایی با مفاهیم ترافیک و رانندگی، قوانین برایشان درونی شود.

کارشناس ارشد پلیس راهور مرکز فارس، فرهنگ سازی از سنین پایین را عامل توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته در این حوزه عنوان کرد و گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته با آموزش پیوسته قوانین از خردسالی تا نوجوانی موفق شده اند آمار تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

مباشری ادامه داد: وضعیت رانندگی و شرایط ترافیکی کشورمان زیبنده کشور اسلامی نیست و علی‌رغم وجود الگوهای رفتاری خوب، از اهل بیت (ع) گرفته تا انسان‌های برجسته کنونی و با برخورداری از شبکه‌های مجازی و صدا و سیما، متاسفانه نتوانسته ایم مفاهیم اخلاقی را به درستی در میان جامعه گسترش دهیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: در طرح‌های قبلی تنها تجلیل از رانندگان قانونمند در دستور کار بود، اما امروز راننده متخلف را هم متوقف کردیم و به احترام همیاران مهربان ترافیک و طرح درحال اجرا، به تذکر شفاهی و آموزش و آگاهی بخشی بسنده کردیم.

مباشری گفت: قرار گرفتن راننده متخلف و راننده قانونمند در کنار یکدیگر در طرح تجلیل، فرصتی است تا راننده متخلف به تخلف خود بیندیشد.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز نیز بیان کرد: اخذ گواهینامه رانندگی، راننده را متعهد می‌کند که ضمن رعایت قوانین، موارد موجود در آیین نامه رانندگی را در عمل اجرا کند.

سیروس پاکفطرت گفت: وظیفه هر راننده‌ای است تا قبل از رانندگی از سلامت خودرو و سلامت جسمی و روحی خود مطمئن باشد تا رانندگی با آرامش خاطر داشته باشد.

پاک فطرت به چهار ویژگی مدنظر در این طرح اشاره و افزود: ملاک‌های انتخاب رانندگان قانون‌مند عدم صحبت با تلفن همراه حین رانندگی،  رانندگی بین خطوط،  بستن کمربند ایمنی و رعایت فاصله با خودروی جلویی است.

او تاکید کرد که رسالت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، فرهنگ سازی در جامعه است و از رانندگان می‌خواهیم در هر شرایطی تابع قوانین و اصول رانندگی باشند.

سیروس پاک فطرت خاطرنشان کرد: ما از نظر اخلاقی و قانونی ملزم به رعایت قوانین هستیم چرا که مردم شیراز را پیشگام در رعایت اصول اخلاقی و قوانین و اجرای طرح‌های نو هستند.

او گفت: رانندگان قانونمندی که در این طرح به دستور پلیس متوقف می‌شوند ابتدا با نگرانی از خودرو خود پیاده می‌شوند، اما پس از اهدای تندیس و هدیه و تقدیر از آن‌ها توسط مجمع خیرین و پلیس، با آرامش و نگاهی تحسین آمیز به خودرو بازمی گردند.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز از رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما خواست به منظور احیای فرهنگ ترافیک با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز همکاری داشته باشند.

پاک فطرت بیان کرد: با برنامه ریزی و تولید محتوای مناسب می‌توان از این طرح حمایت کرد تا ضمن توسعه فرهنگ، شاهد آرامش و امنیت روانی بیشتر در سطح شهر و در میان شهروندان شیرازی باشیم.

مسئول همیاران مهربان ترافیک نیز هدف از حضور همیاران ترافیک در سطح شهر را یادآوری قوانین و علائم فراموش شده رانندگی عنوان کرد و افزود: همیاران مهربان ترافیک از اقشار مختلف جامعه اعم از جوانان، دانشجویان، کارمندان، کاسب، بازنشسته ها، و … هستند که بدون دریافت دستمزد و چشمداشت با اخلاص و دلسوزی در راستای فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک گام بر می‌دارند.

غلامرضا تجلی، با تاکید بر این که همیاران مهربان ترافیک اجرای قانون نمی‌کنند، گفت: با یادآور شدن فرهنگ فراموش شده ترافیک در سطح شیراز بتوانیم این شهر فرهنگی را به عنوان شهری قانونمند در حوزه راهنمایی و رانندگی در کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44470

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.