• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 44299
  • 26 مرداد 1401 - 20:10
اخبار پلیس فارس – ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱

در “شیراز” بنز قاچاق کشف شد رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف سواری بنز قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در یک منزل مسکونی در “شیراز” خبر داد. سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری […]

در “شیراز” بنز قاچاق کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف سواری بنز قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در یک منزل مسکونی در “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری بنز قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های “شیراز” پارک می‌باشد که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی عنوان داشت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری بنز قاچاق که پلاک الصاقی آن متعلق به یک دستگاه فولکس بود را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو، ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

 

۴۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در “کوه‌چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی ۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس آگاهی “کوه‌چنار” با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی صورت گرفته از این کامیون ۴۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه قاچاق مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

 

 

 

 

 

 

کشف ۱۰ فقره سرقت در نی ریز

فرمانده انتظامی شهرستان “نی ریز” از کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”عظیم اله کرمی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل سیم برق از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع بررسی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی یک  سارق را شناسایی و تعداد ۱۰ فقره سرقت کابل برق  و تجهیزات انتقال نیرو به ارزش ۵۹۰ میلیون ریال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی ریز  در خاتمه با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده به مرجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری مجرم و یا مجرمان اقدام شود.

 

 

 

 

 

توقیف پژو حامل پارچه قاچاق در “رستم”

فرمانده انتظامی “رستم” از کشف ۲۸ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدجواد  اسلامی‌مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی پاسگاه “بابامیدان” رستم حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از این خودرو ۲۸ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

 

 

 

برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم در فرماندهی انتظامی استان فارس

مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه فرماندهی انتظامی استان در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان فارس در آیین افتتاحیه این مسابقات، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: حقیقت قرآن و انسان هایی با خصوصیات خوب و بد را می توانیم به وضوح در حادثه کربلا و روز عاشورا ببینیم.

سردار “رهام بخش حبیبی”  با تأکید بر خواندن قرآن و از همه مهمتر عمل کردن به آن، افزود:باید قرآن را با دل و تمام وجود خواند تا اثر گذاری لازم را داشته باشد.

وی گفت: ان شاءالله خداوند توفیق دهد تا با استعانت از قرآن کریم و ائمه اطهار (ع)  به بیراهه نرویم و به سفارش های قرآن کریم عمل کنیم تا همگی عاقبت به خیر شویم.

در ادامه، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان فارس طی سخنانی با تأکید بر لزوم ساری و جاری شدن قرآن کریم در زندگی همه انسان ها، افزود: قرآن نور، هدایت و بزرگترین تکیه گاه انسان است و ارتباط با قرآن کریم به انسان آرامش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین “بهروز زمانی اصل” با بیان چند روایت از ائمه اطهار (ع) پیرامون قرآن کریم، گفت: اگر می خواهیم به راه راست برویم، باید با قرآن ارتباط داشته باشیم و همه بزرگان که به جایی، مقامی و یا جایگاه والایی رسیده اند، به دلیل ارتباط با قرآن کریم بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی، اُنس با قرآن کریم و شناسایی کارکنان قرآنی در سطح استان عنوان کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت:در این دوره از مسابقات قرآن کریم، ۳۰۰ نفر از کارکنان پایور و وظیفه فرماندهی انتظامی استان فارس در ۸ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، درک مفاهیم سطح ۱ و درک مفاهیم سطح ۲ به رقابت می پردازند و نفرات برتر هر رشته در این دوره به مرحله کشوری راه می یابند.

 

 

 

 

سوداگر مرگ در انتقال ۵۴ کیلو تریاک ناکام ماند

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۵۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه لندکروزر خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی کوار در راستای تشدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاقچیان، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “جهرم- شیراز” به یک دستگاه لندکروزر مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۵۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای زیر صندلی جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار تصریح کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

 

 

 

 

 

تشریح روند اخذ و تمدید گذرنامه زائران اربعین حسینی

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مراحل اخذ و یا تمدید گذرنامه زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

سرهنگ “مهدی افشین فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:  با توجه به رشد چند برابری درخواست گذرنامه نسبت به سالهای گذشته و افزایش ترافیک کاری ، زائران از موکول کردن اخذ یا تمدید گذرنامه به روزهای آخر منتهی به اربعین حسینی خودداری نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به راه اندازی نرم افزار (پلیس من)، متقاضیان گذرنامه جهت پیگیری اخذ گذرنامه و آگاهی از مراحل صدور و دریافت بارکد پستی نسبت به نصب نرم افزار مذکور اقدام کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان  فارس گفت: همچنین جهت پرداخت عوارض خروج از کشور با ورود به نرم افزار مورد نظر و با انتخاب نوع سفر هوایی یا زمینی نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

سرهنگ افشین فر اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل جدید پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، متقاضیان جهت دریافت گذرنامه ملزم به احراز هویت و ارائه عکس بیومتریک می باشند که تمام مراحل فوق در دفاتر پلیس+۱۰ انجام می گیرد .

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت فقدان گذرنامه و جهت جلوگیری از سوء استفاده از مدارک مسافرتی خود سریعا از طریق نرم افزار پلیس من نسبت به ثبت فقدان اقدام کنند.

 

 

 

 

 کشف ۱۴ دستگاه  لباسشویی قاچاق در “خفر”

فرمانده انتظامی “خفر” از کشف ۱۴ دستگاه ماشین لباسشویی خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حجت اله احمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری لوازم خانگی کرده است که ماموران بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام  و در بازرسی از آن منزل ۱۴ دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق  و ۴۰۰ گرم تریاک کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متهم ۳۰ ساله پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “احمدیان” با تاکید بر اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از قاچاق و احتکار کالا یا هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

 

 

 

 

دیدار با خانواده شهید “انصاری” در  قیروکارزین

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” به اتفاق جمعی از مسئولین شهرستان با خانواده شهید “بهادر انصاری” دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “قربانعلی روستا” در این دیدار با اشاره به جانفشانی شهدا و ایثارگران در راه پیروزی انقلاب، اظهار داشت: این انقلاب با گذشت و رشادت شهدا و جانباران به ثمر نشست.

وی به تشریح ضعف دشمنان و استکبار جهانی در مقابله با قدرت جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: نعمت ولی فقیه را باید پاس داشت و فداکاری و از جان گذشتگی دلاور مردان این مرز و بوم را در راه پیروزی انقلاب به نسل آینده به عنوان یک سرمایه آموزش داد.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهدا لوح تقدیر از مادر شهید “انصاری” تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

تشدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “قادرآباد”

جانشین فرمانده انتظامی “خرم‌بید” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت و همچنین قاچاقچیان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران طی ۲۴ ساعت گذشته با قدرت و جدیت در شهر “قادرآباد” اجرا شد.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن جمع‌آوری ۱۱ معتاد متجاهر، ۲ سارق با اعتراف به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه توقیف ۲۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود، گفت: برگزاری این طرح‌ها موجب خوشحالی شهروندان شده و در طول سال به صورت مداوم اجرا می‌شود.

 

 

 

 

کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها، تعمیرگاه‌ها و اوراقی‌ها، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی به ۳ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و اوراقی مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

وی عنوان کرد: پس از استعلام‌های لازم از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت‌های مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان لارستان دارند.

سرهنگ “رزمجوئی” با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست تمام نکات ایمنی را برای نگهداشت وسایط نقلیه به کار گیرند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

سارقان حرفه‌ای جاده‌ای در دام پلیس “ممسنی”  

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی سارقان حرفه‌ای جاده‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محموله از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق و یک نفر مالخر را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه متهمان تاکنون به ۱۵ فقره سرقت  محموله از خودروهای عبوری اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

 

 

 

 

برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز در “مرودشت”

به مناسبت بزرگداشت ۲۶ مردادماه و سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و به منظور جاودانه نگه داشتن یاد و خاطره آن اسوه های مقاومت و ایثار، مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان مرودشت در نمازخانه ستاد این فرماندهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در این دیدار با تجلیل از صبر، بردباری و شکیبایی این عزیزان، اظهار داشت: آزادگان با وجود درد و بیماری جسمی، توانستند روح و روان خود را حفظ و تقوی و مردانگی را مضاعف کنند تا در بازگشت به میهن اسلامی در صحنه های مختلف اجتماعی سرمشق و نمونه ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند .

وی  با بیان اینکه آزادگان مظهر اقتدار و نمونه اخلاص و از خودگذشتگی در جامعه هستند، تأکید کرد: ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان موجب رشد و تعالی روز افزون فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

این مقام انتظامی قدردانی و تجلیل از  آزادگان را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و گفت: شما آزادگان سرافراز با از خود گذشتگی به ویژه در زمان اسارت، همواره امید و انگیزه را به جامعه اعطاء و زحمات شما غیرقابل جبران است.

گفتنی است در این مراسم از ۹ نفر آزادگان سرافراز مرودشت که در زمان خدمت در ژاندارمری، کمیته انقلاب و شهربانی به جبهه ها شتافتند با اهداء لوح (طرح سلام رهبری) تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق تجهیزات مخابراتی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر، افزود: در پی وقوع چندفقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی، موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه موتور سیکلت پلاک مخدوش و مقداری سیم‌های مخابراتی مسروقه کشف و سارق در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت تجهیزات مخابراتی اعتراف کرد.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس، سریعاً با شماره ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44299

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.