• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
نماینده مجلس:

اراده ایران بر توسعه روابط اقتصادی با دنیا است

  • کد خبر : 44264
  • 28 مرداد 1401 - 8:20
اراده ایران بر توسعه روابط اقتصادی با دنیا است
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس اراده قوی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اقتصادی دنیا به ویژه با کشورهای آفریقایی دارند.

به گزارش سحاب پرس، ابراهیم عزیزی، روز گذشته در نشست هیات تجاری کشور موریس با مسئولان و فعالان اقتصادی فارس در شیراز افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی نیز گام‌های خوبی در جهت گسترش این همکاری‌ها برداشته‌اند.
وی ادامه داد: با توسعه روابط دیپلماتیک و تقویت هیات‌های تجاری می‌توانیم گام‌های موثری در جهت این اهدف بزرگ بداریم.
او اظهار داشت: همچنین می‌توان با تاسیس دفاتر نمایندگی و توسعه ارتباطات بین بانکی و رفع موانع قراردادی گامی موثر در این جهت برداشت.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که اراده جدی هیات تجاری و اقتصادی کشور موریس و اتاق بازرگانی فارس و فعالان اقتصادی این استان و همچنین حمایتی که دولت و مجلس از چنین اقداماتی دارند زمینه ساز گسترش روابط تجاری و اقتصادی استان فارس با این کشور شود.
عزیزی افزود: امیدواریم با دیپلماسی تجاری کارآمد، رفع مشکلات زیرساخت‌های موجود، تقویت ارتباطات بین بانکی، شناخت بیشتر بازارهای مشترک، تاسیس دفاتر نمایندگی و رفع نظام پیچیده اداری و تقویت فراینده‌های تسهیل کننده به سمت اقدامات موثر حرکت کنیم.
وی ادامه داد: با اقدام خوب اتاق بازرگانی فارس در فراهم کردن شرایط حضور هیات تجاری موریس در شیراز امیدواریم شاهد گسترش روابط تجاری و اقتصادی طرفین باشیم.
او اظهار داشت: البته در مسیر گسترس روابط تجاری مشکلات و موانعی وجود دارد که از جمله می‌توان به فرایندهای اداری پیچیده و بروکراسی اداری و همچنین دیپلماسی ضعیف تجاری اشاره کرد که امیدواریم حضور هیات‎های تجاری مشترک بتواند علاوه بر کمک به شناخت ظرفیت ها، دررفع موانع و مشکلات نیز تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44264

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.