• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

رسانه‌ها از همه ظرفیت‌ها برای امیدآفرینی استفاده کنند

  • کد خبر : 44251
  • 27 مرداد 1401 - 23:32
رسانه‌ها از همه ظرفیت‌ها برای امیدآفرینی استفاده کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اهمیت محتوای تولیدات رسانه‌ای گفت: در رسانه برای اینکه بتوانیم در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مردم جامعه را پای کار بیاوریم نیاز به این داریم که رسانه‌ها از همه ظرفیت خود برای امیدآفرینی استفاده کنند.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شب گذشته، ۲۶ مردادماه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: مصادف شدن روز خبرنگار با روز شهادت امام حسین(ع) درس‌ها و پیام‌های جدی برای ما دارد که خبرنگاران و اهالی رسانه بیش از پیش می‌توانند آزادگی، ایثار، شهادت و رشادت را به تصویر بکشند.

وی با بیان اینکه امروز جریان دگراندیش یا جریانی که قائل به نبود ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی است رقیب جدی ما در عرصه مبانی انقلاب اسلامی است، افزود: این جریان به شدت سعی می‌کند که از طریق رسانه بر افکار عمومی جامعه احاطه پیدا کند و دشمنان در اتاق فکرهای خود برنامه‌ریزی می‌کنند با جنگ روانی، اتفاقاتی را در حوزه رسانه، متوجه افکار عمومی جامعه کنند و امید را در جامعه از بین ببرند.

قانعی با تأکید بر اینکه کیفیت رسانه‌ها یقیناً کیفیت حکمرانی را تغییر خواهد داد، گفت: در عرصه رسانه برای اینکه بتوانیم در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مردم جامعه را پای کار بیاوریم نیاز به این داریم که رسانه‌ها از همه ظرفیت خود برای امیدآفرینی استفاده کنند.

مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه وظیفه ذاتی که در حوزه رسانه و قرار گرفتن در کنار اصحاب رسانه به عهده داریم تلاش کردیم برنامه‌ریزی مجدد و بازنگری در اتفاقات سال‌های گذشته کنیم، اظهار کرد: دردهای کهنه‌ای بر بستر جامعه رسانه ما باقی مانده که بخش عمده‌ای مربوط به بحث‌های اقتصادی، معیشتی، شغلی و صنفی است.

قانعی با تصریح اینکه اراده‌ای که در دولت سیزدهم وجود دارد مبنی بر این است که بخشی از این دردهای کهنه را بتواند برطرف و برای آن چاره‌اندیشی کند، یادآور شد: لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی هیئت دولت به تصویب رسید که بخشی از خواسته‌های اهالی رسانه در آن دیده شده است و امیدواریم با ابلاغ شدن آن بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت و زمینه‌سازی فعالیت جدی اصحاب رسانه استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ذکر این نکته که برنامه‌ریزی کردیم که پاتوق‌های ثابتی در استان برای اهالی رسانه راه‌اندازی کنیم، گفت: از این طریق می‌توانیم بیشتر از دغدغه‌های صنفی اصحاب رسانه مطلع شویم.

قانعی با اشاره به بحث خلأ آموزش در حوزه رسانه‌ها اظهار کرد: در این مسئله با استفاده از ظرفیت اهالی رسانه استان برای بازآموزی جوان‌ترها بهره می‌بریم و در چهار منطقه در سطح استان دوره‌های آموزشی را برقرار خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه داشتن هویت صنفی مستقل برای اهالی رسانه به شدت موضوعیت دارد، گفت: جلسات متعددی در سطح ملی برای احیای کارت خبرنگاری صورت گرفت؛ قرار بر این است که از طریق سامانه جامع رسانه‌ها مجددا بتوانیم کارت خبرنگاری را احیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: این سه فعالیت، محور مجموعه کارهایی است که امیدواریم تا پایان ۱۴۰۱ بتوانیم به نتیجه برسانیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44251

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.