• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
رییس قوه قضاییه:

۹۷۰ میلیارد ریال برای رفع نیازهای حوزه قضایی فارس تخصیص داده شد

  • کد خبر : 4383
  • 22 خرداد 1399 - 16:54
۹۷۰ میلیارد ریال برای رفع نیازهای حوزه قضایی فارس تخصیص داده شد
رییس قوه قضاییه گفت: در نشست شورای عالی قضایی، ۹۷۰ میلیارد ریال برای رفع نیازهای ضروری حوزه قضایی استان فارس تخصیص داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به استان فارس در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به اینکه این استان با ۳۶ شهرستان، وسیع‌ترین حوزه قضایی کشور است، افزود: این میزان اعتبار از منابع قوه قضاییه، منابع استانی و منابع سازمان‌ها برای رفع نیازهای قضایی فارس اختصاص داده شده است. 

وی ادامه داد: از جمله نیازهای ضروری استان فاس، مسائل مرتبط با پزشکی قانونی، زندان‌ها و مشکلات موجود در حوزه ساختمان‌ها و تجهیزات حوزه قضایی است و امیدواریم که با پیگیری استاندار و رییس کل دادگستری این استان در سال ۹۹ بتوانیم این نیازها را برطرف کنیم.
رییس قوه قضاییه بیان داشت: هیاتی ۴۰ نفره از چهار ماه قبل از سوی قوه قضاییه به استان فارس اعزام شدند و مشکلات قضایی و اجرایی این استان را در نقاط مختلف مورد بررسی قرار دادند اما به دلیل بیماری کرونا امکان سفر مجدد این هیات به فارس فراهم نشد.
وی اضافه کرد: در سفر امروز (بیست و دوم خرداد ۹۹) بررسی‌های صورت گرفته در زمینه مسائل و مشکلات استان فارس را از نزدیک مورد واکاوی قرار دادیم.
حجت‌الاسلام رییسی اظهار داشت: نتیجه بررسی‌های میدانی و مباحث مطرح شده در نشست‌های مختلف در جلسه شورای عالی قضایی با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس و استاندار این استان مورد بررسی قرار گرفت و ۹۷۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات اختصاص داده شد.
رییس دستگاه قضایی افزود: قبل از ورود به استان فارس، در مورد وضعیت پرونده‌های موجود در این استان بررسی‌هایی صورت گرفت و مشخص شد، بسیاری از پرونده‌های قضایی که در فارس تشکیل شده، بهنگام مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی گفت: در این میان، تنها سه تا پنج پرونده دارای شاکی زیاد است که بخش عمده این پرونده‌ها حل شده و بخشی مشکلاتی دارد که به اموال فرد محکوم شده برمی‌‍گردد و این پرونده‌ها در حال پیگیری است.
رییس قوه قضاییه بیان کرد: بازرسی‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که باید از به روز بودن پرونده‌ها در استان فارس صیانت و همچنین تلاش شود این روند هر چه بیشتر بهبود یابد و رسیدگی به پرونده‌ها بیش از پیش به روز و بهنگام شود.

وی، در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به نکاتی که مدیران امروز (پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان فارس مطرح کردند، اظهار داشت: باید در سال جهش تولید حتما برای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، برنامه‌ریزی شود تا با اعتبارات و بهره‌گیری از امکانات موجود، موانع فراروی آنها برطرف شود و به خط تولید بازگردند.
این مقام ارشد دستگاه قضایی با بیان اینکه مقابله جدی با زمین‌خواری و تغییر کاربری‌ها در استان فارس از مواردی بود که در این سفر مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سازمان‌های مسوول باید در این زمینه کار را دنبال کنند و اگر نیاز به اقداماتی از سوی دستگاه قضایی باشد، این کار انجام خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی همچنین به نشست خود با عشایر استان فارس اشاره و بیان کرد: مقرر شد علاوه بر شورای عشایر استان، یک کارگروه تشکیل و مسائل مربوط به عشایر به صورت خاص در این کارگروه با حضور استاندار فارس، دادگستری استان، سازمان بازرسی، سازمان امور عشایر و بخش‌های ذی‌ربط به صورت ویژه بررسی شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4383

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.