• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
امام جمعه شیراز:

عملکرد بانک‌ها در آسیب به تولیدکنندگان بررسی شود

  • کد خبر : 4368
  • 22 خرداد 1399 - 16:45
عملکرد بانک‌ها در آسیب به تولیدکنندگان بررسی شود
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: بانک‌ها با مصادره بنگاه‌های تولیدی افزون بر اینکه خود هیچ بهره‌ای نمی‌برند، مانع تولید شده‌اند؛ از همین رو باید در رده ملی برای این عملکرد بانک‌ها فکری کرد تا سرمایه‌ها سالم‌تر به بخش تولید برسد و امید به جهش تولید قوت گیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور رییس دستگاه قضا برگزار شد، عنوان کرد: گرچه براساس آمار و ارقام عملکرد بانک‌ها درراستای تحقق اهداف جهش تولید مثبت ارزیابی می‌شود، باید گفت بانک‌ها با دریافت ربح مرکب می‌گیرند، به سرمایه‌گذاران آسیب زده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: الگوی کار دوره جدید دستگاه قضایی به‌نحوی برای مجموعه‌های مختلف درس به‌شمار می‌رود.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: انقلاب اسلامی در طول چهل سال معمولا براساس برنامه پیش رفته است؛ اما اینکه احساس شود مدیری برنامه‌محور پیش می‌رود، در جامعه قوی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: شاخصه اصلی فعالیت‌های قوه قضاییه در دوره جدید، حرکت بر مبنای برنامه‌ریزی است و این مهم در گام دوم انقلاب نیاز اصلی کشور است.

آیت‌الله دژکام بیان داشت: عمده وظیفه دستگاه قضایی تامین عدالت است و سه شاخصه در این دستگاه مورد توجه است، نخست ترسیم معنای عدالت، دوم پیگیری متناسب با اهداف انقلاب و سوم، جدیت در عمل؛ بر همین اساس همگی باید خود را بر اساس میزان توجه به این مولفه‌ها داوری کنیم.

وی از اهمیت تجربه‌ در اداره امور یاد کرد و بیان داشت:اگر در همه امور به میزان تجربه افراد اهمیت دهیم، درمی‌یابیم که موفقیت در عملکرد فردی که دارای تجربه است بسیار بیشتر خواهد بود و این موضوع نیز باید در گام دوم انقلاب تحقق یابد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: درراستای اهدافی که در تامین عدالت معین شده، دستگاه‌های مختلفی غیر از دستگاه قضایی دخیل هستند؛ از همین رو باید هماهنگی در میان حوزه‌های مختلف ایجاد شود؛ برای نمونه در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم افزون بر دستگاه قضایی باید بین دیگر نهادها نیز تعامل و همکاری صورت گیرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به تعامل دفتر امام جمعه شیراز و دادگستری فارس، بیان داشت: طرح هادی پیشگیری و جلوگیری از جرایم اخلاقی با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و مجموعه فرهنگی دفتر امام جمعه در حال تدوین است که برمبنای تعاملات بین‌بخشی تهیه شده است.

حجت‌الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه به شیراز  در نشست شورای اداری استان فارس شرکت کرد و سپس با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار می‌کند، شرکت در جلسه شورای قضایی استان فارس از دیگر برنامه‌هایی است که برای رییس قوه قضاییه در این سفر پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4368

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.