• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

توجه به پیوست رسانه‌ای رویدادها/برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه

  • کد خبر : 43656
  • 24 مرداد 1401 - 21:12
توجه به پیوست رسانه‌ای رویدادها/برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه رسانه‌ای شدن رویدادها محدود به انعکاس سخنرانی‌های افتتاحیه و اختتامیه و در سایه قرارگرفتن اصل رویداد شده است، توجه به پیوست رسانه‌ای هر رویداد را خواستار شد.

حمیدرضا قانعی دوشنبه ٢۴ مرداد با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ضمن پاسداشت روز و هفته خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران و عکاسان خبری این رسانه، ضمن بیان اینکه تقارن روز خبرنگار و عاشورا درس های زیادی با خود دارد، گفت: پیام آوری حضرت زینب(س) موجب ماندگاری حادثه کربلا و واقعه عاشورا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: بازخوانی نوشته‌های خبرنگاران از فضای فرهنگی، اجتماعی و رویدادها نیز در سالیان بعد مرجعی برای تحقیق جوامع خواهد شد.

قانعی با تاکید بر حمایت اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی در راستای ایجاد فضای امن و آرام و آزاد رسانه‌ای در استان فارس، گفت: یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب، آزادی است که باید به آن توجه بیشتری معطوف کرد و به صورت جدی آزادی بیان و پس از بیان را مد نظر قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: امروز نظام رسانه‌ای در نظام اسلامی ایران به یک بلوغ جدی رسیده و توانسته‌ایم ادبیات خودمان را در حوزه رسانه در قیاس با رسانه‌های غربی باز تولید کنیم.

قانعی همچنین گفت: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از زمان آغاز فعالیت تاکنون حضوری تاثیرگذار در عرصه فعالیت رسانه‌ای کشور داشته و در این زمینه پیشرو بوده و همچنان هم پویاست.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احیای کارت خبرنگاری به عنوان یک خدمت جدی در حوزه رسانه، گفت: این مهم با لحاظ شروطی دنبال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تولید محتوا، از مهمترین وظایف رسانه در عصر حاضر محسوب می‌شود، آموزش را یکی از عناصر مهم در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد که با هدف پررنگ‌تر و تاثیرگذارتر کردن فعالیت‌های رسانه‌ای در فارس، بحث برگزاری دوره‌های آموزشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

قانعی برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مستمر و راه‌اندازی پاتوق صمیمانه ویژه رسانه‌ها را از اقداماتی عنوان کرد که قرار است توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین شورای فرهنگ عمومی را پارلمان فرهنگی توصیف کرد و با اشاره به تغییر برخی رویکردهای این شورا طی چند ماه اخیر، گفت: بخشی از جلسات شورای فرهنگ عمومی غیرعلنی برگزار می‌شود تا مدیران بی تعارف و خارج از فضای محافظه کاری، موضوعات را مطرح کنند.

قانعی افزود: تلاش کرده‌ایم که مصوبات در بخش دوم جلسات شورای فرهنگ عمومی به نتیجه برسد.

او همچنین خواستار پرداختن به پیوست رسانه‌ای رویدادها شد و گفت: بسیاری از مجموعه‌ها یکی دو ماه وقت می‌گذارند تا یک همایش و رویداد برگزار شود اما تمام همایش به باز نشر سخنرانی‌ها در رسانه‌ها اختصاص داده می‌شود و اصل رویداد مغفول می‌ماند.لذا وجود پیوست رسانه موجب می‌شود تا شاهد خروجی‌های مطلوب از رویدادها باشیم و هم از رویدادهای خنثی و مناسبتی عبور کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هم اشاره و با تصریح بر این نکته که تلاش داریم از پراکنده کاری دستگاهها در حوزه فرهنگی جلوگیری کنیم، گفت: در تلاشیم تا در کنار کارگروههای مد و لباس، بازیهای یارانه‌ای، زیست عفیفانه و … کارگروه اقتصاد فرهنگ هم به زودی در شوای فرهنگ عمومی فعال شود.

غلامرضا خوش اقبال، معاون فرهنگی مطبوعاتی و سید شهاب میرباقری، رئیس گروه رسانه‌ای، علی‌اصغر محدث و اسدزاده کارشناسان روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، در این دیدار که با قدردانی از خبرنگاران و عکاسان خبری ایسنا منتهی شد، حمیدرضا قانعی را همراهی می‌کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43656

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.