• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
امام جمعه شیراز:

مباحث مطرح شده در سفر رییس قوه قضائیه به فارس با جدیت دنبال شود

  • کد خبر : 4350
  • 23 خرداد 1399 - 21:05
مباحث مطرح شده در سفر رییس قوه قضائیه به فارس با جدیت دنبال شود
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به سفر روز گذشته رییس قوه قضائیه به استان فارس گفت: مباحث مطرح شده در این سفر از سوی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط تا رسیدن به نتیجه مطلوب با جدیت دنبال شود.

آیت‌الله لطف دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: در این سفر با وجود محدودیت زمان و همچنین محدودیت‌هایی که به دلیل ویروس کرونا وجود داشت مسائل و مشکلات استان در بخش‌های مختلف به شکل ویژه مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم با همکاری سایر قوا مسایل و مشکلات مطرح شده به سرعت رسیدگی شود.

وی، با اشاره به نقش دستگاه قضایی در رابطه با مساله جهش تولید ادامه داد: در سفر یک روزه رییس دستگاه قضایی ابتدا در رابطه با برخی مراکز تولیدی که دچار مشکل شده و تعداد قابل توجهی از کارگران و کارکنان آنها نیز دچار زیان شده‌اند به شکل موردی بحث شد و مسئولان قول‌هایی برای حل این مشکلات دادند که امیدواریم عملیاتی شود.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: در این سفر از سوی بنده و رییس کل دادگستری فارس یک گلایه مشترک مطرح شد که مربوط به مشکلاتی بود که از طریق سیستم بانکی برای تولید ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: به دنبال طرح این مساله، رییس قوه قضائیه تاکید کرد که باید جلو بحث ربای مرکب گرفته شود و همچنین بانک‌ها در برخورد با واحدهایی که دچار مشکل شده و توانایی بازپرداخت بدهی خود را ندارند مراعات کرده و به این واحدها فرصت دهند.

آیت‌الله دژکام گفت: البته در این میان حساب افراد بدحسابی که شکل مالی برای پرداخت بدهی خود ندارند با افرادی که واقعا توان پرداخت بدهی خود را ندارند جدا است و تاکید شد که مدیران واحدهای تولیدی نباید شرایط حاکم را بهانه کرده و بدحسابی کنند.

نقدینگی جامعه به سمت تولید سوق داده شود
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، یکی از راهکارهای مهار تورم را سوق دادن نقدینگی به سمت تولید دانست و گفت: هرچند مساله تورم و گرانی امروز تا حدودی تحت‌الشعاع کرونا است اما مردم رنج می‌برند و دچار مشکل هستند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: در این شرایط هرکس به هر شکلی باید در صدد حل مساله گرانی که از نظر روحی و روانی و مالی به مردم فشار می‌آورد باشد.

وی گفت: البته در این بین باید بین تورم و گران فروشی تفکیک قائل بود، تورم یک بیماری اقتصادی است اما گران‌فروشی یک بی‌انصافی و مساله اخلاقی است که توسط برخی افراد انجام می‌شود.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: البته راه حل هدایت نقدینگی به سمت تولید که باید توسط دولت انجام شود یک کار سخت است اما باید این مساله تا محقق شدن پیگیری شود.

وی افزود: در بحث گران‌فروشی نیز ما مراکزی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضایی داریم که باید نظارت کنند و در کنار این نظارت، باید اطلاع‌رسانی و شفافیت در خصوص قیمت کالاها و اجناس نیز در جامعه انجام شود.
کرونا و رفتار با سیاهپوستان، چهره واقعی آمریکا را نشان داد
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به حادثه اخیر بخورد پلیس آمریکا با سیاهپوستان گفت: پس از کرونا که ضعف و ناتوانی دولت آمریکا در مقابله با این بیماری را نشان داد، برخورد و رفتار پلیس این کشور با سیاهپوستان نیز روی دیگر چهره این کشور را برای جهانیان آشکار کرد.

آیت‌الله دژکام افزود: برخی شاید مقابله و استقامت نظام اسلامی در مقابل زیاده خواهی آمریکا را به حساب لجبازی بگذارند که اینگونه نیست چرا که لجبازی در دین اسلامی جایی ندارد اما در مقابل گرفتن حق ارزش محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: دولت آمریکا نمی‌توانند انصاف و عدالتی از خود نشان دهند و بعد با فضا سازی تبلیغاتی می‌خواهند بگویند که ما رییس دنیا هستیم، کسی که می‌خواهد رییس باشد باید شرایط رییس بودن خود را ایجاد کرده است، کشوری که نمی‌تواند مساله بهداشت خود را حل کند و حقوق بشر را در کشور خود رعایت کند چگونه می‌تواند رییس دنیا باشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: آنها از طریق تبلیغات و فضاسازی به دنبال توجیه و سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود هستند و در چنین فضایی ضرورت دارد کسانی که با ابزارهای اطلاع‌رسانی و فضای مجازی آشنایی دارند در حد امکان به میدان بیایند و در این زمینه روشنگری کنند.

آیت‌الله دژکام گفت: امیدواریم در عرصه مبارزه با ظلم و مظهر ظلم به گونه‌ای عمل شود که قدرت منطقه‌ای و جهانی ایران از این جهت هم مورد توجه جهانیان قرار گیرد و ما بتوانیم نقش خود را ایفا کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4350

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.