• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیرکل زندان های فارس در دیدار با رئیس قوه قضائیه:

قانون تسری فوق العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی به کارکنان سازمان زندان ها از سال ۹۲ تاکنون اجرا نشده است

  • کد خبر : 4341
  • 23 خرداد 1399 - 12:41
قانون تسری فوق العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی به کارکنان سازمان زندان ها از سال ۹۲ تاکنون اجرا نشده است

مدیرکل زندان های فارس در جلسه رؤسای واحدهای قضایی و مدیران سازمان های تابعه قوه قضائیه استان که با حضور آیت اله رئیسی رئیس قوه قضائیه در شیراز برگزار شد ضمن قدردانی از تعامل خوب و سازنده مسؤولین قضایی استان با مجموعه زندان ها گفت: اگر تعامل سازنده مجموعه قضایی استان نبود بدون شک تحقق […]

مدیرکل زندان های فارس در جلسه رؤسای واحدهای قضایی و مدیران سازمان های تابعه قوه قضائیه استان که با حضور آیت اله رئیسی رئیس قوه قضائیه در شیراز برگزار شد ضمن قدردانی از تعامل خوب و سازنده مسؤولین قضایی استان با مجموعه زندان ها گفت: اگر تعامل سازنده مجموعه قضایی استان نبود بدون شک تحقق سیاست ها و رهنمودها و دستورات ابلاغی قوه قضاییه در حوزه زندانبانی استان به نتیجه مطلوب نمی رسید.
اسحاق ابراهیمی افزود: با توجه به عنایت ویژه حضرتعالی به سلامت زندانیان و ایجاد آرامش در کانون خانواده آنها و صدور دستورالعمل مرخصی مناسبتی، اجرای دستورالعمل مذکور به نحو مطلوب، توسط مسوولین قضایی استان و شهرستان های تابعه بویژه رئیس کل دادگستری استان و تلاش همکاران اینجانب در زندان های تابعه، پیگیری که نتیجه آن اعطای مرخصی به بیش از ۷۳۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط گردیده که از این تعداد بیش از ۲۶۰۰ نفر با استفاده از تاسیسات حقوقی از زندان آزاد و تعداد ۱۲۰۰ نفر نیز اشتغال به کار شده¬اند.
وی اضافه کرد: در مجموع حدود نیمی از زندانیانی که به مرخصی اعزام شده اند به زندان باز نگشته اند که همین امر تاثیر به سزایی در پیشگیری از شیوع کرونا در زندان ها و احساس امنیت و آرامش خانواده زندانیان داشته است.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: استان فارس به تبع بیشترین تقسیمات کشوری، بیشترین تعداد زندان و مرکز تامینی و تربیتی و از حیث جمعیت کیفری سومین استان کشور می باشد.
ابراهیمی اظهار داشت: زندان مرکزی شیراز با بیشترین قدمت و جمعیت با توجه به اینکه در بافت شهری واقع شده آسیب پذیرتر از سایر زندان هاست. ضرورت دارد با تامین اعتبار لازم پروژه ساخت زندان پنج هزارنفری شیراز که مراحل تعیین زمین و مطالعات آن طی گردیده است پس از تملک زمین به مرحله اجرایی رسیده و ساخت آن آغاز گردد.
وی تأکید کرد: کمبود نیروی انسانی از دیگر چالش های جدی پیش روی زندانه ای استان می باشد. درحال حاضر ۳۵ درصد پست های سازمانی زندان ها بلاتصدی است و تناسبی بین جمعیت کیفری و نیروی انسانی در زندان های تابعه وجود ندارد.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: کمبود اعتبارات هزینه ای و عمرانی از دیگر مشکلات زندان های استان می باشد و می بایست متناسب با فن آوری روز و نیاز خود اقدام نماید.
ابراهیمی یادآور شد: محدودیت اعتبارات پرسنلی و رفاهی کارکنان باعث گردیده علی رغم اینکه بخاطر شیوع بیماری کرونا و تمهدیدات امنیتی در سطح زندان های کشور از اسفند ماه سال ۹۸ به مدت دوماه در آماده باش کامل به سربرده و نیروهای شیفتی نیز به جای خدمت ۴۸*۲۴ به صورت ۲۴*۲۴ خدمت نموده اند، تاکنون امکان جبران خدمات آنها محقق نگردیده است.
وی تأکید کرد: قانون تسری فوق العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی به کارکنان سازمان زندان ها که از سال۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ، اما تاکنون اجرا نگردیده است، توسط مسوولین ذیربط در قوه، پیگیری و به نتیجه رسانده شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4341

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.