• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

مصوبات یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 4339
  • 23 خرداد 1399 - 12:38
مصوبات یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای این نهاد با اصلاح ایراد فرمانداری به مصوبه دستورالعمل اجرایی بندهای ماده٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (مصوب ١/٣/١٣٧۵ با اصلاحات بعدی) در ارتباط با هوشمندسازی موافقت کردند و به کمیسیون هوشمندسازی ارجاع داده شد. در […]

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای این نهاد با اصلاح ایراد فرمانداری به مصوبه دستورالعمل اجرایی بندهای ماده٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (مصوب ١/٣/١٣٧۵ با اصلاحات بعدی) در ارتباط با هوشمندسازی موافقت کردند و به کمیسیون هوشمندسازی ارجاع داده شد.

در یکصدو ششمین جلسه صحن علنی شورا ایراد فرمانداری به مصوبه دستورالعمل استقرار موقت مدارس غیردولتی و مهدکودکهای شهر شیراز مطرح و اعضا بر مصوبه اصرار کردند.

 دستور دیگر صحن علنی شورا، ایراد فرمانداری به مصوبه مبنی بر اصلاح مصوبه‌ی قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت بود که مقرر شد برای بررسی بیشتر به کمیسیون شهرسازی و معماری ارجاع داده شد.

همچنین ایراد فرمانداری به مصوبه درخصوص راهکارهای اجرایی بندهای ١٨ -١٩-٢٠ و ٢١ ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (مصوب ١/٣/١٣٧۵ با اصلاحات بعدی) بررسی و اعضا براین مصوبه اصرار کردند.

طرح یک فوریتی جمعی از اعضای محترم شورا مبنی بر الحاق یک تبصره به مصوبه قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری،
تصویب شد.
با تصویب این طرح، در رابطه با سکونتگاههایی که بر اساس بازنگری طرح جامع شهر شیراز بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال ۱۳۸۸ بعنوان محدوده منفصل کلان شهر شیراز تعیین شده اند، مبنا طرح هادی روستایی مصوب آنها بوده که محدوده قبل از سال ۱۳۸۸ که در محدوده طرح هادی می‌باشند شامل عوارض ورود به محدوده نمی‌شوند و در صورتیکه بعد از سال ۱۳۸۸ اراضی به محدوه طرح هادی طبق روال قانونی اضافه شده باشد علاوه بر اعمال ماده ۱۰۱ اصلاحی،  شامل ضوابط ورود به محدوده نیز می‌ شوند.

لایحه شهرداری درخصوص پرداخت عیدی به مبلغ پنج میلیون ریال به هر نفر از رانندگان استیجاری تمام وقت به تناسب مدت حضور در جلسه بررسی شد و به تصویب رسید.
با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به پرداخت مبلغ پنج میلیون ریال به هر نفر از رانندگان استیجاری تمام وقت وپرداخت مبلغ دومیلیون ریال به هر نفر از راننگان ایاب وذهاب به تناسب مدت حضور در طول سال ۱۳۹۸ از بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز اقدام کند.

در ادامه با بررسی طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا مبنی بر الحاق یک بند و تبصره به مصوبه هزینه بهای خدمات بهره برداری سالیانه از ساختمانها و واحدهای قابل بهره برداری در جلسه، ضمن اصلاح یک بند از مصوبه، یک تبصره به ان الحاق شد که به موجب ان شرکتهای دانش بنیانی مشمول این مصوبه می شوند که مجوز و تاییدیه لازم را از یکی از مراجع تحت عناوین معاونت علمی ریاست جمهوری یا پارک علم و فن آوری اخذ کنند.

همچنین دراین جلسه در اجرای مصوبه با موضوع بیانیه چشم انداز شیراز ۱۴۲۰،مجموعه راهبردها و سیاست های اجرایی شهر و شهرداری شیراز، شامل ۶۵راهبرد در حوزه های شهری و تعداد۶۳راهبرد برای حوزه های ماموریتی شهرداری و ۱۷۶ سیاست اجرایی به تصویب رسید.

در ادامه نیز طرح جامع مدیریت سرمایه های انسانی شهرداری شیراز به منظور بهبود مدیریت سرمایه های انسانی شهرداری شیراز در راستای ارتقاء وبهره وری سازمانی در محورهای جذب، نگهداشت، ارتقاء انتصاب، جانشین پروری، آموزش وتوانمندی سازی با موافقت اعضا همراه شد.
لایحه حمایت از ورزش کلانشهر شیرازنیز پس از بررسی به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارجاع داده شد.

تشکیل شورای عالی فنی شهرداری شیراز نیز در این جلسه با اکثریت ارا به تصویب رسید.
با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، درخواست دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص واگذاری اتوبوس فرسوده توسط شهرداری به دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
همچنین نامه استانداری فارس درخصوص تعیین میزان حق توقف وسایل نقلیه در پارک های مجاز حاشیه ای در معابر پر ترافیک شیراز نیز به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4339

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.