• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

صاعقه در خومه زار دو نفر را راهی بیمارستان کرد

  • کد خبر : 43376
  • 22 مرداد 1401 - 14:44
صاعقه در خومه زار دو نفر را راهی بیمارستان کرد
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از صاعقه زدگی دو نفر در خومه زار شهرستان ممسنی خبر داد و گفت: بر اثر بارش باران و صاعقه، دو نفر در خومه زار شهرستان نورآباد مصدوم شدند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدجواد مرادیان» با بیان این خبر، افزود: این دو نفر بر اثر صاعقه زدگی دچار سر درد، درد قفسه سینه و کاهش سطح هوشیاری شده و از سوی تیم های امدادی اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان شهرستان ممسنی منتقل شده اند.

او با هشدار به شهروندان و کشاورزان برای رعایت توصیه  های ایمنی در مواجهه با صاعقه، بر پرهیز از قرار گرفتن در نزدیک سازه های مرتفع و درختان در هنگام وقوع صاعقه، اضافه کرد: اگر گروهی چند نفره هستید، همگی در یک محل تمرکز نکنید، روی پنجه پاهای خود بنشینید، سر را به سمت قفسه سینه و یا فاصله میان زانوها نزدیک کنید و با دستان خود گوش  هایتان را بگیرید، هیچ گاه روی زمین نخوابید، زیرا از این طریق تبدیل به هدفی بزرگ تر برای اصابت صاعقه می شوید.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ایست قلبی و تنفسی، عوارض ناشی از پرت شدگی، آسیب  های نورولوژیک، خون ریزی ریه، آسیب به احشای داخل شکم و مثانه و سوختگی را از آسیب  های ناشی از صاعقه زدگی برشمرد و ادامه داد: بیشتر بیمارانی که دچار صاعقه زدگی می شوند، یک دوره چند ساعته از فلج موقت اندام  ها به همراه نداشتن نبض را تجربه می کنند.

دکتر مرادیان با بیان اینکه بهترین راه برای جلوگیری از آسیب  های احتمالی رعد و برق، مواجه نشدن با آن است، افزود: حداقل ۳۰ دقیقه پس از شنیدن آخرین صدای رعد و برق، باید در پناهگاه امن حضور داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43376

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.