• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

سهم ۹۰ درصدی صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی فارس

  • کد خبر : 43133
  • 21 مرداد 1401 - 14:12
سهم ۹۰ درصدی صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی فارس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره  به سهم بیش از ۹۰ درصدی صنایع کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، گفت: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات غیر نفتی دارند.

سید مصطفی هاشمی جمعه ۲۱ مرداد به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک گفت: باتوجه به اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد ملی و لزوم توجه همگانی به این صنایع، سبب شد تا ۲۱ مرداد در تقویم کشور به نام روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شود.

به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، هاشمی افزود: صنایع کوچک به علت سرمایه گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به مرحله  تولید و بهره برداری و اشتغال می‌رسند و با نوسانات اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند بنابراین حمایت از آنها بعنوان یک اولویت مطرح است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک محسوب می‌شوند، از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه گذار در ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون  از ۷۴۵۵هزار قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ واحد با اشتغالزایی افزون بر۳۹هزارنفر در مرحله بهره برداری قراردارند که ۹۰درصد از این واحدها را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

هاشمی با بیان اینکه در یک سال گذشته تعداد ۱۱۱واحد صنایع کوچک با اشتغال ۱۱۰۰نفر و سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی استان به مرحله بهره برداری رسیده‌اند، گفت: امسال نیز با رویکرد رفع مشکلات و موانع تولید و و پشتیبانی از واحد های صنعتی برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت و حمایت از صنایع کوچک در مرحله اجرا داریم.

او از انجام مراحل ایجاد شهرکهای  صنعتی جدید در کوار، خفر و بیضا خبر داد و گفت: در تلاشیم این سه شهرک، هرچه سریعتر به مرحله واگذاری زمین به متقاضیان برسند.

هاشمی در ادامه به ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک استان با اشاره به شناسایی ۲۰ خوشه صنعتی، عنوان کرد: تاکنون خوشه‌های گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال، شوریجات و ترشیجات و رب گوجه، خرمای جنوب و فرش دست بافت به مرحله پیاده سازی و اجرا رسیده و خاتمه یافته‌اند و خوشه گیاهان دارویی و مسقطی لار نیز در مرحله اجرا  قراردارد و مطالعات امکان سنجی خوشه های انجیر استهبان و سنگ نی ریز نیز به پایان رسبده و در اولویت اجرا قرار دارند.

او حمایت از ۴۴پایان نامه تحصیلات تکمیلی، برگزاری۳۳۰تور صنعتی، برگزاری ۲۲۰۰دوره آموزشی ویژه ۶۸هزار فعال و شاغل صنعتی را از مهمترین اقدامات حمایتی انجام شده از صنایع کوچک اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه راه‌اندازی واحدهای راکد را از اولویت‌های امسال بیان کرد و گفت: با برگزاری کلینیک صنعت و عارضه یابی واحدهای صنعتی و نیز پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی با سایر ادارات و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در یک سال گذشته ۷۹واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز احیای حداقل ۱۵۰واحد در برنامه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به تفاهم نامه با بانک ملی برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۵۰میلیارد تومان به واحدهای صنایع کوچک، گفت: نحوه اعطای این تسهیلات به زودی اعلام می‌شود.

هاشمی افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز کسری وثایق مورد نیاز تا سقف ۵میلیارد تومان را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین از اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: در این زمینه پایش‌ها انجام شده و درمرحله اجرا قرار دارد.

او همچنین با اشاره به برنامه این شرکت برای تحقق شعار سال و حمایت از استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی، گفت: واگذاری اراضی به دانش بنیان‌ها، خارج از فرآیند مزایده انجام می‌شود و زون‌هایی در شهرک‌های صنعتی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

هاشمی همچنین از برنامه ریزی برای طرح توسعه شهرک صنعتی شیراز خبر داد و گفت: علاوه برآن آماده سازی شهرک‌های صنعتی سروستان۲، برمشور و بیضا نیز که در فاصله نزدیک به مرکز استان قراردارند برای جذب متقاضیان سرمایه گذاری درمرکز استان در برنامه امسال قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43133

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.