• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

اخبار پلیس فارس-۱۵مرداد۱۴۰۱

  • کد خبر : 43082
  • 15 مرداد 1401 - 17:51
اخبار پلیس فارس-۱۵مرداد۱۴۰۱

پیام فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار فرمانده انتظامی استان در پیامی، ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید “محمود صارمی” و روز خبرنگار را گرامی داشت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است: هفدهم مردادماه یادآور تلاش و سخت‌کوشی مجاهدانی است که عاشقانه و […]

پیام فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار
فرمانده انتظامی استان در پیامی، ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید “محمود صارمی” و روز خبرنگار را گرامی داشت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:
هفدهم مردادماه یادآور تلاش و سخت‌کوشی مجاهدانی است که عاشقانه و بی‌پروا در عرصه وسیع و پرخطر اطلاع‌رسانی جان خویش را در طبقی از اخلاص گذاشته اند.
اصحاب رسانه با روشنگری های خود می توانند در راستای هدایت افکار عمومی جامعه نقشی مهم ایفا کرده و راه پیشرفت جامعه را هموارتر کنند.
تلاش صادقانه اصحاب رسانه در پوشش خبری رویدادهای مختلف به منظور ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه مصداق بارز خدمت ارزشمند است و همواره شایسته توجه و تقدیر است.
بی‌تردید تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه با پیگیری دقیق، متقن و تحلیل مسائل و ارائه پیشنهادات و بیان انتقادات کارآمد راهکاری سازنده در مسیر تحقق آرمان‌های والای جمهوری اسلامی ایران است.
اینجانب ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید “محمود صارمی” و روز خبرنگار را گرامی داشته و از ایزد منان تداوم عزت و موفقیت بیش از پیش خبرنگاران عزیز را خواستار و خواهانم.
پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی
فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و شهادت سومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش را تسلیت گفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:
عاشورا، نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی امام حسین (علیه السلام) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق شد. حماسه کربلا حقیقتی را در کهکشان عشق و خون به تصویر کشید تا دیگر کسی برای چشم پوشیدن از آفتاب حقیقت، بهانه ای نیابد.
عاشورا یک فرهنگ است؛ فرهنگی غنی از آزادگی و دینداری و کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان های آگاه، صلابت آسمانی اش را ستایش می کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد.
اینجانب فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است، به محضر حضرت صاحب الزمان (عج الله)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم شهید پرور استان فارس، کارکنان انتظامی و خانواده های محترم آنان تسلیت عرض می کنم.
جاساز ۱۱۱ کیلو تریاک زیر بار یونجه
فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان “استهبان”، ۱۱۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون حامل بار یونجه کشف شد.
سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “استهبان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “کرمان-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار یونجه مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی با تیزبینی و هوشیاری موفق شدند در بازرسی از آن کامیون، ۱۱۱ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در لوله‌های پلیکا زیر بار یونجه جاسازی شده بود کشف کنند.
فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: محورهای مواصلاتی این استان محل ناامنی برای قاچاقچیان می‌باشد و پلیس با سوداگران مرگ با جدیت و قاطع برخورد قانونی می‌کند.
کامیون حامل لیفتراک توقیف شد
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف یک کامیون و کشف یک دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “کوار-شیراز” به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند یک دستگاه لیفتراک قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در این خصوص راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
توقیف خودور حامل شکر قاچاق در “بوانات”
فرمانده انتظامی “بوانات” از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل شکر قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس اگاهی بوانات حین ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، بیان داشت: مقابله با قاچاق و ارز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و با قاچاقچیان به شدت مقابله خواهد شد.
اعلام محدودیت های ترافیکی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در شیراز
رئیس پلیس راهور شهر شیراز محدودیت های ترافیکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را اعلام کرد.
سرهنگ “حمید کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: از ساعت ۲۰ امشب ( ۱۵ مرداد) تا پایان عزاداری که معمولا تا پاسی از نیمه شب به طول می انجامد و همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷ صبح تا پایان عزاداری که معمولا تا حوالی اذان ظهر به طول می انجامد، کلیه مسیرها به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بسته خواهد بود.
وی افزود: این مسیرها شامل ورودی از سمت میدان شهدا، چهارراه مشیر، چهارراه شاهزاده قاسم و چهارراه غدیر وکلیه فرعی های منتهی به حرم مطهر خواهد بود.
رئیس پلیس راهور کلان شهر شیراز گفت: این محدودیت شامل ورودی های منتهی به حرم مطهر سید علاالدین حسین نیز خواهد بود، به این ترتیب در ورودی دروازه غسالخانه، ورودی از سمت درب شیخ و خیابان حسینی از سمت بلوار سیبویه محدودیت ترافیکی در این ایام اعمال خواهد شد.
سرهنگ کریمی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مردم و هیئت های عزاداری با خادمان خود در مجموعه انتظامی استان فارس، اظهار داشت: رانندگان محترم به حرکت عابران در سطح سواره رو دقت کافی و کامل داشته باشند تا نظر به اینکه اکثر عزاداران از لباس های مشکی استفاده می کنند، از بروز حوادث جلوگیری به عمل آید.
وی از مردم و هیئت های عزاداری خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی در تردد از عرض یا طول سواره رو، مواظب حرکت وسائل نقلیه نیز باشند و از نیروهای تامینی با لباس شبرنگ استفاده کنند.
کشف باطری قاچاق در “کوار “
فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” از توقیف سواری پراید و کشف ۱۵۰ دستگاه باطری خارجی قاچاق خبر داد.
سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مأموران کلانتری مرکز در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت‌زنی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۵۰ دستگاه باطری خارجی قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
کلاهبرداری میلیاردی با شگرد اجاره خانه‌های مبله
رئیس پلیس فتا استان از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى از شهروندان شیرازی با درج آگهى دروغین اجاره خانه مبله در یکی از سایت‌های آگهی محور خبر داد.
سرهنگ “امیرحسین سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پى مراجعه خانمی میانسال با مرجوعه قضائى به پلیس فتا مبنى بر کلاهبردارى توسط فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین خانه مبله، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان “اجاره خانه مبله” برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه درخواست و پس از آن دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.
این مقام سایبری گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر را شناسایی و وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.
رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی از ۲۰ شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه می‌کردند.
این مقام انتظامی گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.
سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.
جلسه هم اندیشی فرمانده انتظامی پاسارگاد با اصحاب رسانه
جلسه هم اندیشی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اصحاب رسانه در محل ستاد فرماندهی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست سرهنگ “مصطفی توکلی” با عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان، بیان کرد: رسانه‌ها صدای بیدار مسئولین و مردم در بیان عملکرد دستگاههای اجرایی و بیان مشکلات موجود در شهرستان هستند و از تعامل آنان با مجموعه انتظامی در انعکاس سریع و به موقع اخبار، اطلاعیه‌ها و آموزش‌های همگانی پلیس در فضای مجازی قدردانی کرد.
سرهنگ “توکلی” ادامه داد: در راستای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان، مامواران ضمن کشف ۵ کیلو و ۷۵۰ گرم انواع مواد مخدر، ۱۲ خرده فروش و ۱۰۸ نفر معتاد متجاهر در چهار ماهه اول سال جاری را دستگیر و جمع‌آوری کردند.
این مقام انتظامی به تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی در برقراری امنیت عمومی اشاره کرد و از اصحاب رسانه خواست با این مجموعه در راستای آموزش‌های پیشگیرانه و ارتقاء امنیت عمومی در جامعه تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.
خورجین موتورسیکلت پر از تریاک بود
فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۴۶ کیلوگرم تریاک در بازرسی از خورجین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب حین کنترل محورهای خاکی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.
وی افزود: راکب بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.
فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در بازرسی از خورجین موتورسیکلت‌ ۴۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
کشف قرص‌های غیرمجاز در”سپیدان
فرمانده انتظامی “سپیدان” از کشف ۶۸ هزار عدد قرص غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سپیدان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۶۸ هزار عدد قرص غیرمجاز از نوع ترامادول را کشف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” با بیان اینکه در این راستا راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان است.
کشف ۲۷ کیلو تریاک در “نی‌ریز”
فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۲۷ کیلوگرم تریاک خبر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ که توسط یدکش حمل می‌شد مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو مأموران انتظامی موفق شدند ۲۷ کیلوگرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف سواری جاسازی شده بود کشف کنند.
فرمانده انتظامی نی‌ریز خاطر نشان کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
کشف کالای قاچاق در “سپیدان”
فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف دو سواری پژو پارس و ۴۰۵ و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین ایست و بازرسی به دو سواری پژو پارس و ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.
وی ادامه داد: ماموران موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز هر دو خودرو را توقیف
و در بازرسی از آنها ۳ هزار و ۴۴۷ ثوب انواع پوشاک، ۸۵ عدد چمدان و ۴ طاقه پارچه لباس محلی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.
فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این راستا هر دو راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال برآورد شده است.
کشف چوب قاچاق از یک کوره زغالی در” جهرم”
فرمانده انتظامی جهرم گفت: ۴ تن چوب قاچاق از یک کوره زغالی در این شهرستان کشف شد.
سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،گفت: در پی اخبار واصله و شکایت اداره منابع طبیعی مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاهای سطح حوزه استحفاظی داخل محوطه‌ای اقدام به دپو چوب قاچاق کرده است که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات لازم در این زمینه و احراز صحت موضوع با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۴ تن چوب جنگلی قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه پلیس با افراد سودجو و فرصت‌طلب که برای رسیدن به منافع مادی خود با آسیب زدن به طبیعت و محیط زیست، باعث هدر رفتن منابع ملی می‌شوند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند، از مردم خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
دستگیری سارق وکشف یک نفرشتر مسروقه
فرمانده انتظامی “آباده” گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند یک سارق را دستگیر و یک نفر شتر مسروقه را نیز کشف کنند.
سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت یک نفر شتر در شهرستان آباده، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام گشت‌زنی‌های هدفمند موفق شدند سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر و روانه دادسرا کنند.
فرمانده انتظامی “آباده” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق یک نفر شتر مسروقه کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش شتر مسروقه ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
پیدا شدن کودک ۴ ساله توسط پلیس
فرمانده انتظامی “کازرون” از پیدا شدن کودک ۴ ساله در یکی از خیابان‌های این شهر و تحویل آن به خانواده اش خبر داد.
سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی کودک ۴ ساله‌ای که در حال گریه کردن بود را مشاهده و وی را با مهربانی به مقر پلیس منتقل کردند.
وی بیان داشت: ماموران ضمن ابراز محبت و کاهش اضطراب و نگرانی کودک و پس از استعلام و تحقیقات اولیه والدین کودک را شناسایی و وی را به آنان تحویل دادند.
سرهنگ “زراعتیان” گفت: والدین کودک از عملکرد ماموران و ابراز محبت آنان به کودک تقدیر کردند.
کلاهبردار اینترنتی دردام پلیس “فیروزآباد”
فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد شخصی ناشناس در یکی از سایت‌های آگهی‌محور اقدام به فروش تراکتور ارزانتر از بازار می‌کرد که بدون تحقیق و با اعتماد نابجا به سخنان فروشنده و برای از دست ندادن کالای مورد نظر اقدام به انتقال مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب اعلام شده کردم و پس از آن وی تلفن خود را خاموش و دیگر پاسخگو نبوده است.
فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی متهم را در استان البرز شناسایی و با نیابت قضایی به آن استان عزیمت و متهم را دستگیر کردند.
سرهنگ جوکار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۷۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری از شاکی اقرار کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.
تقدیر از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در “مرودشت”
فرمانده انتظامی “مرودشت” به مناسبت روز خبرنگار از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان تقدیر کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در مراسمی که به مناسبت روزخبرنگار برگزار شد، سرهنگ “فرشید زینلی”، گفت: هر چه تعاملات بین پلیس و رسانه بیشتر و قوی تر باشد، نتایج آن در جامعه و در بین شهروندان بیشتر تبلور می‌یابد.
وی افزود: خبرنگاران می توانند با انتشار سریع، صریح و دقیق وقایع و حوادث اجتماعی از مسیر رسانه های گروهی معتبر، علاوه بر پیشگیری از انتشار شایعه در جامعه، رسالت خبری خود را به طور کامل انجام دهند.
سرهنگ “زینلی” تصریح کرد: خداوند را شاکرم و بسیار خرسندم که بار دیگر توفیق شد در آیین تکریم از خبرنگاران در خدمت شما خوبان و خبرنگاران گرانقدر و گرانسنگ باشم.
این مقام انتظامی خطاب به خبرنگاران بیان کرد: به سهم و قدر خود از همه تلاش‌های عالمانه و خالصانه شما عزیزان که همگام با فراجا در مسیر مأموریت‌های انتظامی این شهرستان که در اصل ایجاد نظم و امنیت در ابعاد مختلف است، خدمت کردید، تقدیر می‌کنم.
شایان ذکر است اصحاب رسانه شهرستان مرودشت نیز در این نشست با قدردانی از زحمات شبانه روزی مجموعه انتظامی در راستای تولید، حفظ و ارتقاء امنیت شهروندان آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش با پلیس و مشارکت در فراهم نمودن آسایش فردی و اجتماعی احاد مختلف جامعه اعلام کرذدند.
در پایان این مراسم از ۱۲ نفر خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی که طی یک سال گذشته همکاری بیشتری با انتظامی این شهرستان در حوزه نظم و امنیت داشتند با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.
خودباوری
خودباوری به معنای دوست داشتن خود در همه مواقع است، نه فقط هنگامی که همه چیز خوب پیش می رود.
وقتی شما برای خود ارزش قائل شوید و به خود احترام بگذارید، این عمل مانع از اخذ تصمیمات بد که ممکن است بقیه عمر شما را تحت تأثیر قرار دهد، می شود.
روانشناسان معتقدند رکن اصلی خانواده زن و شوهر هستند که اگر روابط آنها سالم باشد فرزندشان رشد می یابد و به خودشکوفایی می رسد؛ چرا که زمینه ساز خودباوری فرد، خودباوری خانوادگی است.
باید از نخستین روزهای زندگی کودک خودباوری را در او رشد داد. محبت کردن، گوش دادن به حرف های کودک، تشویق کردن، احترام گذاشتن، کمک به رشد احساس استقلال، همگی باعث رشد خودباوری در کودک می شود. همه والدین فرزندان خود را دوست دارند؛ اما مهم آن است که کودکان یقین حاصل کنند که والدینشان آنها را دوست دارند؛ زیرا این حس برای رشد اعتماد به نفس ضروری است.
البته منظور از این گفته این نیست که کودکان در محبت غرق شوند؛ بلکه کافی است آنها را با گفتار و کردار خود مطمن ساخت که دارای ارزش هستند.
رابطه استقلال و عزت نفس، بسیار آشکار و انکار ناپذیر است. اتکای کم تر و ارزش قائل شدن برای شخصیت خود، یکی از نشانه های استقلال کودک است.
خانواده، مدرسه، گروه همسالان، گروه مذهبی، گروه ورزشی و.. عامل بالقوه ای در ایجاد حس هویت، ارزشمندی و هدف دار بودن در کودک به وجود می آورد. در این میان مدرسه یکی از تاثیرگذارترین عوامل در عزت نفس، استقلال و خودباوری فرد است.
وقتی نوجوانی از خودباوری برخوردار باشد، بهتر می تواند زندگی کند، با دیگران ارتباط برقرار کند و فردی خلاق و پویا باشد. در نتیجه آسیب پذیری او کم تر می شود. چنین فردی احساس مسئولیت می کند و خود تصمیم می گیرد که به دیگران در صورت لزوم کمک کند.رفتارهای نامناسب خود را مورد بازنگری قرار داده و سعی می کند آنها را به شکل مطلوبی تغییر دهد. در خانواده ای که صمیمیت و مهربانی وجود دارد، نوجوان می تواند هم ثبات خود پنداری و خودباوری خود را حفظ کندو هم باعث تغییرات مطلوب در شخصیت خود شود.
همچنین با اطمینان به شخصیت خود، به رویارویی با مشکلات برخیزد. این احساس توانمندی و خودباوری از او شخصیتی فعال و خلاق می سازد و او را در برخورد با مشکلات و گرفتاری ها از دچار شدن به یاس و ناامیدی رهایی می بخشد
گردآورنده : ” زهرا رهبر”- مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری ۱۱ شهرستان “سپیدان”

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43082

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.