• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
یادداشت؛

توصیه های پلیس راه شمال فارس برای ایمنی تردد در ایام‌ محرم ، تاسوعا وعاشورای حسینی

  • کد خبر : 43066
  • 10 مرداد 1401 - 11:25
توصیه های پلیس راه شمال فارس برای ایمنی تردد در ایام‌ محرم ، تاسوعا وعاشورای حسینی
رييس پليس راه شمال استان ضمن تسليت ماه محرم و ايام‌ شهادت سرور و سالار شهيدان وياران با وفايش ،توصيه هايي به کاربران جاده اي ،مقامات ومسئولين دستگاه هاي اجرايي ومسئولين محلي ، هيات هاي برگزار کننده مراسم، دسته هاي عزاداري ، کاربران جاده اي و رانندگان ارائه کرد.

سرهنگ دهقانی اظهار داشت: باتوجه به وضعیت وشرایط جوی در روزهای اخیر واحتمال استمرار آن درروزهای آتی ، حتما قبل از شروع سفر از وضعیت جوی وشرایط راه مطلع شوند. فرمانداران ، بخشداران ، شوراهای اسلامی ودهیاران مثل سال های قبل جهت تامین ایمنی تردد وسلامت عزاداران نسبت به حضور همیاران محرم در هیئات مذهبی ودسته جات عزاداری با همکاری مقامات انتظامی به عنوان یک اولویت توجه داشته باشند.

وی توصیه کرد از حضور وتجمع افراد در سطح راه ها  به جهت خطراتی که برای عزاداران دارد بخصوص در راه های روستایی ومناطق مسکونی که حاشیه راه قراردارند خودداری شود. نظر به این که به موجب ماده ??? و ??? آئین نامه راهنمایی ورانندگی مصوب ???? عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا به منظور حمل وسایل صوتی و طبل و … برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود. زیرا تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری ممنوع وخطرآفرین می باشد.

سرهنگ دهقانی ادامه داد : رانندگان وسایل نقلیه اعم از سبک وسنگین هنگام تردد در مناطق مسکونی ، روستایی باتوجه به پوشش مشکی وتیره عابرین وکاربران جاده ای دراین ایام‌ضمن رعایت سرعت مطمئنه توجه لازم به جلورا داشته باشند و مراقب ایمنی تردد عابرین پیاده بخصوص در روستاها ومناطق مسکونی حاشیه راه ها جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی داشته باشند. در نصب داربست ها و ایجاد ایستگاه های صلواتی، به گونه ای اقدام شود که باعث اشغال سطح راه ها نگردد وبا فاصله ایمن ومناسب سطح سواره روها جانمایی شودکه ، مشکلات ترافیکی برای عابران(عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.

هیئت های عزاداری برای جابجایی اعضاء ویا عزاداران از وسایل نقلیه ایمن استفاده نمایند واز سوارکردن سرنشین در قسمت بار وانت به دلیل خطرات آن خودداری نمایند.

همچنین در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و درتردد خودروهای عبوری نیز خللی وارد نشود.

رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان به مسئولین دسته ها و هیات های عزاداری تاکید کرد:” حتما عزاداران در موقع عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند.”

سرهنگ دهقانی افزود:”در هنگام  حرکت هیئت مخصوصا شب ها، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرم هستند، در قسمت های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودروها و به ویژه موتورسیکلت سواران باشند.”

وی ادامه داد:به خانواده های عزیز توصیه شود در هنگام حضور در مراسم، مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح راه جلوگیری کنند.

سرهنگ‌دهقانی افزود:”چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، حتی الامکان از خودروهای سواری ، اتوبوس وسایل نقلیه عمومی ایمن استفاده کنند و از سوار شدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل ها خودداری کنند.”

وی توضیح داد:”چنانچه قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی در محل عزاداری و تجمع دستجات عزاداری حضور داشته باشند، حتما شرایط راه ، وضعیت جوی رامد نظر قرار داده و با پلیس راه همکاری کنند تا موجب انسداد راه ویا اختلال در تردد نشود.”

سرهنگ دهقانی همچنین به رانندگان وسیله نقلیه توصیه کرد:”از سلامت فنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و از سالم بودن چراغ های ضروری خودرو به ویژه چراغ های جلو و عقب وسیله نقلیه ، مطمئن شوند.”

او با اشاره به این که رانندگان حتما به محدودیت های ترافیکی توجه لازم را داشته باشند، توضیح داد:”نسبت به رعایت بیشتر مقررات برای پیشگیری از تصادفات و آسیب رساندن به سلامتی خود و دیگر عزاداران عزیز توجه جدی کرده و نسبت به بررسی اعتبار بیمه نامه شخص ثالث، اقدام کنند.”

رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان فارس افزود:”با توجه به لزوم بیشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران عزیز، از رفتارهای مغایر شئون اسلامی و قانونی خودداری کرده تا هزینه های سنگین چنین رفتارهایی ناشی از اعمال مقررات از سوی پلیس که می تواند منجر به توقیف خودروی آنها نیز بشود، مواجه نشوند.”

سرهنگ دهقانی همچنین به راهداری ، شهرداری ها و مسئولان دستگاه های حفار و اصلاح راه ها ، یادآور شد،برنامه ریزی لازم برای اتمام‌کار بخصوص در ایام تاسوعا وعاشورا وتعطیلات پیش رو جهت تردد ایمن داشته باشند.

وی افزود:”ضمن خودداری از حفاری درجاده های اصلی ، فرعی وروستایی ومسیر تردد دستجات عزاداری و کاروان های حسینی (ع) سریعا نسبت به رفع نواقص راه ها و پاکسازی مسیر تردد عزاداران، اقدام کنند و ایمن سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری و برابر مقررات، صورت گیرد.”‌

سرهنگ دهقانی در پایان به مسئولین فرمانداری ، بخشداری ، دهیاری ، راهداری باهمکاری ادارات برق نیز توصیه کرد، نسبت به تامین روشنایی مسیرهای عبور عزاداران حسینی (ع) در شب ها اقدام کرده و نواقص موجود را سریعا رفع کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43066

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.