• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
یادداشت؛

لزوم اجرای تقاطع غیر هم سطح قصرالدشت

  • کد خبر : 43056
  • 20 مرداد 1401 - 11:13
لزوم اجرای تقاطع غیر هم سطح قصرالدشت
در یادداشت از دکتر امیرسجاد عابدی در خصوص لزوم اجرای تقاطع غیر هم سطح قصرالدشت می خوانید.

با توجه به اینکه رویکرد غالب در حمل و نقل شهری در شهر شیراز، به دلیل ضعف در سیستم حمل و نقل عمومی، عدم تکمیل شبکه خطوط مترو و … استفاده از وسایط نقلیه شخصی می‌باشد، به منظور افزایش بهره وری، کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی و همچنین کاهش هزینه های مالی، جانی و زمانی شهروندان، تکمیل رینگ های ترافیکی شهر شیراز امری ضروری است.

متاسفانه در سال‌های اخیر و به بهانه ایجاد شهر انسان محور، تعدادی از پروژه هایی که به تکمیل شدن رینگ‌های ترافیکی می انجامد نا تمام رها شده و باعث ایجاد هزینه های هنگفت جانی، زمانی و مالی برای شهروندان گردیده است. اصولا در تعریفی منطقی، شهر انسان‌محور شهری است که بر اساس نیازهای معنوی و مادی حال و آتی شهروندان توسعه پیدا کند و صرف سنگفرش کردن خیابان ها را نمی‌توان انسان محور کردن شهر دانست، چه بسا در برخی موارد نیاز شهروندان به توسعه معابر باشد. از سوی  دیگر نبایستی به بهانه توسعه شهری هویت و روح شهر را از آن گرفت. ایجاد تعادل در نگرش های مختلف به مقوله توسعه شهری به منظور دستیابی به توسعه‌ای پایدار مستلزم نگاه کارشناسی دقیق و همه جانبه می‌باشد که با تشکیل کمیته های فنی شامل متخصصانی از علوم اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی و … حاصل می‌گردد.

یکی از پروژه های کلیدی که باعث کاهش بار ترافیکی به میزان زیاد می گردد اجرای تقاطع غیر هم سطح قصرالدشت است که شامل روگذر در امتداد بلوار ایمان و زیرگذر در امتداد خیابان قصرالدشت می باشد. مطالعات و بررسی تاثیرات شمع های آن بر تونل قطار شهری در سال ۹۳ و ۹۴ انجام و تمهیدات لازم اندیشیده شده است. اجرای این پروژه به همراه اصلاح تقاطع غیر هم سطح قدوسی غربی و بلوار ایمان منجر به کاهش قابل ملاحظه بار ترافیکی و تکمیل اتصال کوهسار به کمربندی غربی شیراز خواهد شد. اجرای چنین طرح هایی بر خلاف ایده طبقاتی کردن بلوار ایمان نه تنها آسیبی به روح و کالبد شهری نمی‌زند بلکه باعث ایجاد آسایش و صرفه جویی در هزینه های شهروندان نیز می گردد.

تعلل در اجرای پروژه های عمرانی به دلایل مختلف از جمله عدم تامین مالی که وظیفه ذاتی شهرداری است به هیچ وجه پذیرفتنی نمی‌باشد، لذا از شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز انتظار می‌رود هر چه سریعتر در خصوص احیای پروژه های عمرانی اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43056

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. واقعا این آرزوی دیرینه منی‌ شده که از یک‌جوان به یک تقریبا میانسال تبدیل شدم و چنین پروژه ای همچنان اجرا نشده و عجیب تر که شروع شد و به خاطر نبود پول پرش کردن. آرزوی من ساخت این تقاطع و اصلاح پیش روی در خیابان معالی آباد شیراز هست. خدا کنه موهامون سفید نشه و رنگ‌ این افتتاح های مهم رو ببسنیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.