• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 4297
  • 20 خرداد 1399 - 7:32
انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و دانشگاه فرهنگیان

همزمان با چهارمین روز هفته محیط زیست تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و دانشگاه فرهنگیان با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس و مسئولین اداره کل، رئیس دانشگاه فرهنگیان و معاونین؛ به منظور هم افزایی ظرفیت های علمی، تحقیقاتی و اجرایی و بهره برداری از توان بالقوه و […]

همزمان با چهارمین روز هفته محیط زیست تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و دانشگاه فرهنگیان با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس و مسئولین اداره کل، رئیس دانشگاه فرهنگیان و معاونین؛ به منظور هم افزایی ظرفیت های علمی، تحقیقاتی و اجرایی و بهره برداری از توان بالقوه و بالفعل مراکز دانشگاهی، پژوهشی و انجمن های علمی در خصوص ارتقای کیفی و کمی حوزه محیط زیست، روز سه شنبه مورخ ۲۰/۳/۱۳۹۹ امضا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن ابراز خرسندی از زمینه همکاری مشترک گفت: موضوع محیط زیست موضوع رویکرد فرهنگی و عمومی هست که نیاز به خواست عمومی جهت حفاظت دارد چون یک سازمان به این وسعت از عهده حجم وظایف بر نمی آید. همانطور که می دانیم محیط زیست در جای جای زندگی بشر نفوذ دارد بنابراین مجموعه عملکردی که انسان بر روی کره زمین دارد محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد و بعضا از محیط زیست متاثر می شود. حفظ محیط زیست و رعایت آن، موازنه در حفاظت و بهره برداری از محیط زیست و منابع طبیعی موضوع بسیار مهمی است و نیاز به مشارکت همه مردم دارد.
وی افزود: یکی از جنبه های توسعه یافتگی در کشورها در مواقع ارزیابی، موضوعاتی مثل محیط زیست و نحوه مشارکت و تعامل با مردم هست که نشان می دهد یک جامعه تا چه اندازه توسعه یافته است. این که شرایطی ایجاد شود تا همه مردم در حفظ محیط زیست مشارکت داشته باشند نیاز به دانش و اطلاع رسانی دارد و ابزارهای مهمی برای ایجاد این آگاهی وجود دارد که قطعا هماهنگی و همراهی مردم از طریق آموزش و پرورش در برهه‌ای از زندگی انسان که مهمترین دوران در شکل گیری شخصیت ماست با آموزش معلمان این فرهنگ سازی ایجاد می شود. کلیدی ترین نکته این است که آموزشگری در مجموعه دانشگاه به این آگاهی و احساس مسئولیت برسد و بخواهد این فرهنگ را ترویج دهد، هر نفر می تواند هزاران نفر را با فرهنگ محیط زیست آشنا کند و شرایط را برای مشارکت در فعالیت های اجتماعی و فردی محیط زیستی مهیا کند.
ظهرابی تاکید کرد: ما دانشگاه فرهنگیان را بعنوان یک ظرفیت عظیم در جهت فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست می دانیم. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای ما مانند یک گنجه هستند که می توانند موضوع محیط زیست را در همه جا ترویج و اشاعه دهند.
وی همچنین گفت: تاکید ما بر این مشارکت در جهت ظرفیت های این دانشگاه است و محققین می توانند در حوزه های مختلف اجتماعی، تخصصی و آموزش محیط زیست مثل تنوع زیستی  فعال شوند و یک سری ظرفیت‌هایی در محیط زیست وجود دارد که باعث هم افزایی می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با توجه به شعار هفته محیط زیست « پاسداشت تنوع زیستی» گفت: ظرفیت برای حفاظت از تنوع زیستی وجود دارد که می توانیم همکاری های مشترکی در این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم برای حفظ محیط زیست کشورمان قدمی بر داریم.
این اداره کل آمادگی جهت برگزاری دوره های آموزشی مدیریت سبز که جنبه های مختلف حفظ محیط زیست در این دوره گنجانده شده است را برای معلمان و دانشجویان دارد که اثرگذارترین شغل در فرهنگ سازی جامعه هستند و این خود قدم بسیار بزرگی برای ترویج فرهنگ محیط زیست می باشد تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
حمید ظهرابی در خصوص ایجاد تشکل های محیط زیست در بین دانشجویان گفت: در کشور گروه‌های مختلفی از سازمان های مردم نهاد برای حفظ محیط زیست شکل گرفته است اگر فرهنگیان بخش عمده ای از این گروه ها را مدیریت کنند می توانیم ظرفیت سازی برای آینده هم داشته باشیم و دانشجویان هم با تشکیل سمن های محیط زیستی می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.
در ادامه حسین افلاکی فرد؛ رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه ما جزء پنج دانشگاه الف بزرگ کشور و دومین دانشگاه فرهنگیان استانی بعد از تهران با ۴۲۰۰ دانشجو و هفت پردیس و مرکز در شیراز و شهرستان‌هاست و در همین جا اعلام آمادگی هرگونه همکاری مشترک با محیط زیست را می نماییم. اساتید و دانشجویان ما در زمینه های پژوهشی و علمی تجارب بسیار خوبی دارند که بسیار خرسندیم با محیط زیست همکاری داشته باشیم.
در پایان گزارشی از تفاهم نامه قبلی که در سال ۹۶ منعقد شده بود ارائه شد.
 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4297

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.