• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
معاون استاندار فارس:

اقتصاد گردشگری، بهترین جایگزین کشاورزی در دوران خشکسالی است

  • کد خبر : 42705
  • 19 مرداد 1401 - 22:52
اقتصاد گردشگری، بهترین جایگزین کشاورزی در دوران خشکسالی است
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، یکی از راههای بهره‌وری اقتصاد روستایی را رونق گردشگری استاندارد دانست و گفت: بهترین و تنها راه جایگزین اقتصاد متکی بر کشاورزی در دوران خشکسالی توسعه و رونق اقتصاد گردشگری است.

محمد فرخ زاده در جلسه‌ای بررسی آخرین وضعیت تفرجگاه تنگ براق شهرستان اقلید افزود: تبدیل روستاهای گردشگری تنگ براق به عنوان روستاهای هدف گردشگری الگو باید با تامین زیر ساخت‌ها و ساماندهی ارائه خدمات دارای مجوز و با کیفیت رقم بخورد.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان باید برای ساماندهی این منطقه گردشگری ابتکار عمل را در دست بگیرد و سایر دستگاه‌ها نیز باید با همفکری و همراهی به این عرصه ورود کرده و مشکلات پیش رو را رفع کنند.

وی بیان کرد: دهیاری نیز با توجه به جایگاه قانونی که دارد می‌تواند از محل درآمد این منطقه گردشگری در جهت توسعه و آبادانی این تفرجگاه و روستاهای مجاور اقدام کند و آبادانی و عمران بیشتر توسعه این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: برای پذیرش گردشگران باید مکان‌های اقامتی در تنگ براق طراحی و احداث شود و این کار نیازمند تدابیر جدی است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: تنگ براق متعلق به یک روستا، بخش یا شهرستان نیست بلکه در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال و معرفی به عنوان جاذبه گردشگری متعلق به کل استان فارس و کشور است و افراد بومی در صورت مشارکت حداکثری می‌توانند سهم بهره برداری خود را افزایش دهند.

فرخ زاده، ضمن تاکید بر لزوم صیانت از منابع آب چشمه این منطقه افزود: اختیارات این تفرجگاه باید به متولی واگذار شود و دخالتی خارج از چهارچوب توافق شده صورت نگیرد تا سرمایه گذار و بهره بردار بتواند با خیال آسوده پروتکل ها را رعایت کرده و خدمات گردشگری و اقامتی مناسب ارایه دهند.

وی گفت: یکی از مواردی که در تنگ براق باید مورد توجه قرار گیرد، تعطیلی مکان‌های بدون مجوز و خدمات غیر استاندارد است که باعث آلودگی زیست محیطی و سایر نارضایتی‌ها شده است.

او ادامه داد: مراکز اقداماتی و خدماتی در این محور گردشگری باید دارای مجوز و برخوردار از استاندارهای لازم باشند.

فرخ زاده گفت: می کوشیم تا با رفع آسیب‌ها و ساماندهی برخی از خدمات، تنگ براق و روستای آنرا جزو روستاهای هدف گردشگری الگو تعریف کنیم تا بتوان از اعتبارات هدف گردشگری برای تامین زیرساخت‌های آن بهره ببرد.

تنگ براق نام روستایی از توابع بخش سده، شهرستان اقلید در ۱۹۰ کیلومتری شمال شیراز است. تنگه براق در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده با آبشار، غارهای زیبا، رودخانه، چشمه‌ها، آبچک‌ها و ستون‌های آهکی مناظر زیبایی را به وجود آورده است.

اقلید در ۲۱۰ کیلومتری از شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=42705

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.