• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

بستری ۴۷۲ مبتلا به کرونا در فارس/وضعیت وخیم ۶۷ نفر

  • کد خبر : 42696
  • 19 مرداد 1401 - 19:31
بستری ۴۷۲ مبتلا به کرونا در فارس/وضعیت وخیم ۶۷ نفر
آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که تعداد مبتلایان به این بیماری بستری در بیمارستان‌ها به ۴۷۲ نفر رسیده است و روند افزایشی در آمارهای ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا همچنان تداوم دارد.

گزارش آماری وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکی از تداوم روند افزایشی در تعداد مبتلایان به این بیماری و رشد آمار بیماران نیازمند خدمات بستری و همچنین افزایش تعداد بیماران روبرو با وضعیت وخیم جسمانی و نیازمند خدمات ویژه درمانی در این استان است.

براساس این گزارش آماری، از ابتدای شیوع کرونا تا صبح چهارشنبه نوزدهم مرداد با انجام ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۰۲ تست تشخیصی اعم از مولکولی و سریع، ۶۴۶ هزار و ۶۹۴ بیمار مثبت در فارس شناسایی شده است.

این آمار نشان می‌دهد که از کل بیماران شناسایی شده طی مدت شیوع کرونا در فارس، خوشبختانه ۶۳۵ هزار و ۸۵۹ بیمار، بهبودی کامل یافته و از بیمارستان مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

آمارها حاکی از آنست که طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح چهارشنبه ۱۹ مرداد، ۸۲ بیمار جدید به دلیل کرونا یا داشتن علائم مشکوک این بیماری، در مراکز درمانی سراسر فارس پذیرش و بستری شده‌اند.

برابر آمار آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس، تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس تا صبح امروز ۴۷۲ نفر اعلام و اضافه شده است که ۶۷ نفر از این بیماران به دلیل وضعیت وخیم جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این گزارش آماری همچنین حاکیست که متاسفانه در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز یک مورد جدید فوت ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان این بیماری از ابتدا تاکنون به هشت هزار و ۶۷ نفر رسیده است.

براساس اطلاعات آماری ارائه شده، تاکنون ۸ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۳۹۷ دُز واکسن کرونا به شهروندان ساکن در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تزریق شده است.

این تعداد واکسن تزریق شده شامل؛ سه میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۱۴ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۸۴ دُز نوبت سوم و ۸۹ هزار و ۲۴۰ دُز یادآور واکسن بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=42696

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.