• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس؛

رسیدگی به ۹۰ پرونده تخلف محصولات لبنی در فارس

  • کد خبر : 42493
  • 18 مرداد 1401 - 16:10
رسیدگی به ۹۰ پرونده تخلف محصولات لبنی در فارس
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به ۹۰ پرونده تخلف مربوط به محصولات لبنی در این استان خبر داد.

غلامرضا سالاری سه‌شنبه ۱۸ مرداد به خبرنگاران گفت: غیر از ۴ کالای لبنی که با مجوز ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری شده است، افزایش قیمت دیگر محصولات لبنی غیرقانونی بوده و در صورتیکه تولیدکننده‌ای اقدام به افزایش غیرقانونی محصولات خود کرده باشد با مجازات سنگینی مواجه خواهد شد.

سالاری اضافه کرد: ریاست سازمان تعزیرات حکومتی دستور ویژه‌ای برای بررسی فوری قیمت محصولات لبنی و برخورد با متخلفان این حوزه صادر کردند که در این راستا تعزیرات حکومتی استان فارس نیز اقدام به تشدید گشت های نظارتی و پایش کارخانجات و تولیدکنندگان محصولات لبنی در سطح استان کرده است.

او با بیان اینکه محصولات لبنی به عنوان بخش مهمی از سبد کالاهای اساسی خانوار، مورد حمایت دولت است، افزود: با توجه به افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی از سوی سران قوا، پرونده‌های متشکله با موضوع گرانفروشی لبنیات، خارج از نوبت رسیدگی و جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان گرانفروشی برای متخلفین اعمال خوهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به ۹۰ پرونده تخلفات مربوط به محصولات لبنی توسط شعب مختلف این اداره خبر داد و خاطرنشان کرد: عمده این پرونده ها با موضوع گرانفروشی تشکیل و متخلفین بالغ بر ۲۶۷ میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند.

محکومیت یک واحد تولید رب گوجه

وی همچنین گفت: با گزاش بازرسین مبنی بر تخلف یک واحد تولید رب گوجه فرنگی در استان، پرونده تعزیراتی در این رابطه تشکیل و با ارجاع پرونده به یکی از شعب تعزیرات استان، تحقیقاتی در این خصوص انجام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به احضار مدیرعامل این واحد تولیدی افزود: با بررسی های انجام شده، تخلف این واحد تولیدی در گرانفروشی انواع رب گوجه فرنگی محرز و نهایتا حکم به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۲۰ میلیارد ریال در حق دولت صادر شد.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=42493

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.