• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس عنوان کرد

لزوم ایجاد مرکزی فرهنگی برای استفاده اعضای کانون های مساجد کشور در شیراز

  • کد خبر : 4239
  • 15 خرداد 1399 - 3:15
لزوم ایجاد مرکزی فرهنگی برای استفاده اعضای کانون های مساجد کشور در شیراز
حجت الاسلام امیدی بر لزوم ایجاد مرکزی فرهنگی برای استفاده اعضای کانون های مساجد کشور در شیراز تاکید کرد و گفت: جلسه ای در دفتر مدیرکل امور اجتماعی، استانداری فارس برگزار شد که دستور جلسه ایجاد مرکز فرهنگی، برای استفاده و بهره برداری بچه های مسجدی در سراسر کشور بود.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در جمع خبرنگاران بر لزوم ایجاد مرکزی فرهنگی برای استفاده اعضای کانون های مساجد کشور در شیراز تاکید کرد و گفت: جلسه ای در دفتر مدیرکل امور اجتماعی، استانداری فارس برگزار شد که دستور جلسه ایجاد مرکز فرهنگی، برای استفاده و بهره برداری بچه های مسجدی در سراسر کشور بود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که شیراز محوریتی در حوزه گردشگری، فرهنگی و مذهبی دارد و سومین حرم اهل بیت (ع) محسوب می شود، اظهار کرد: از این رو احداث چنین مجموعه اثرگذاری می تواند موقعیت خوبی برای بچه های مسجدی فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه «سجا» ثبت نام کرده اند، افزود: یکصد هزار نفر از اینها سهم فارس هستند که می توانند از این مرکز بهره مند شوند.
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه کانون های مساجد اردوهای مختلفی را در طول سال برگزار می کنند که برای این هدف می توانند از این مرکز فرهنگی استفاده کنند، تاکید کرد: استاندار محترم و معاونین، نظر مساعد نسبت به این جریان دارند و اظهار همکاری های خوبی در این خصوص انجام شده است و از سوی دفتر امام جمعه محترم و ائمه جماعات مساجد هم برای این موضوع مطالبه دارند و مطالبه عمومی ما هم از سوی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس است که نیاز به محلی برای حضور، آسایش و آرامش دارند.
وی با اشاره به اینکه امروز در جلسه مصوبات خوبی تصویب شد که با همکاری شهرداری، شورای شهر و همچنین راه و شهرسازی و یا هر نهادی که می تواند زمین یا ساختمان خوبی در اختیار کانون های مساجد قرار دهند، این کار انجام می شود، تاکید کرد: امید داریم بتوانیم در سال ۹۹ کلنگ احداث این زمین را بزنیم و در سال ۱۴۰۰ عملیات احداث آن اجرایی شود که فضایی در اختیار اعضای کانون ها قرار گیرد.
این مقام مسئول گفت: حمایت دستگاه های مختلف به ویژه رسانه ها نیاز است که جو مثبتی در این رابطه شکل بگیرد تا این مجموعه فرهنگی که برای بچه های مسجدی سراسر کشور و استان است به زودی شکل گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4239

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.