• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
مدیر بهزیستی شهرستان شیراز بیان کرد؛

لزوم توجه به رشد همه جانبه کودکان در مهدهای کودک

  • کد خبر : 4182
  • 16 خرداد 1399 - 6:55
لزوم توجه به رشد همه جانبه کودکان در مهدهای کودک
ابراهیمی بر لزوم توجه به رشد همه جانبه کودکان در مهدهای کودک تاکید کرد و گفت: دوره پیش از دبستان یک نیاز روانشناختی برای رشد همه جانبه کودک است و فرصت پرورش برای کودکان در کنار آموزش در مهدهای کودک مورد تایید بهزیستی، فراهم می شود.

«هادی ابراهیمی» با اشاره به مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی به عنوان بهترین مکان برای حضور کودکان در سنین قبل از دبستان گفت: حضور کودک در دوره پیش از دبستان در مدارس، خطر سلب کودکی کردن از بچه ها را به همراه خواهد داشت.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز افزود: از نگاه بهزیستی و چندین هزار مربی کار آزموده مهدهای کودک سازمان بزرگ بهزیستی، دوره پیش از دبستان یک نیاز روانشناختی برای رشد همه جانبه کودک است.

وی اضافه کرد: در دوره پیش از دبستان، نیازهای اساسی کودک شامل آمادگی اجتماعی، عاطفی، مهارت های حرکتی و تقویت درک شناختی و فکری و مهمتر از همه تقویت حس کنجکاوی و پرسشگری است.

ابراهیمی تاکید کرد: کودک در این مرحله باید بتواند از لحاظ عاطفی و اجتماعی با همسالان خود در فعالیت های گروهی همکاری کند و با توجه به اینکه کودکان پیش دبستانی هنوز به مرحله استقلال کامل نرسیده اند، دغدغه‌های پرورشی، مهمترین رویکرد سازمان بهزیستی و مجموعه مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی است.

وی تصریح کرد: تبلیغ و دیدگاه غیر کارشناسی مبنی بر گذراندن دوره پیش دبستانی به عنوان یکی از دوره های تحصیلی رسمی و مهم  جلوه دادن این دیدگاه، نشان دهنده تاکید بر آموزش صرف و عدم توجه به رشد همه جانبه کودک در سنین قبل از دبستان است.

ابراهیمی ادامه داد: اگر کودک در سن کم در مدرسه قرار بگیرد با توجه به فاصله سنی بیشتری که با دانش آموزان کلاس های بالاتر  دارد، بیشتر مورد تحقیر و اذیت قرار می گیرد و نمی تواند ارشد بودن را تجربه کند.

مدیر بهزیستی شیراز با اشاره به جایگاه موثر مهدهای کودک، عنوان کرد: از نگاه جامعه امروز و خانواده، پرورش برای کودکان در کنار آموزش نقش مهمی دارد و این همان رویکردی است که بهزیستی در مهدهای کودک بر آن تاکید می کند.

ابراهیمی افزود: استفاده از کارشناسان کار آزموده در حوزه کودکان و رویکردهای حاکم بر مهدهای کودک بهزیستی، نشان دهنده اهمیت همه جانبه به کودکان در سنین پیش از دبستان است.

وی تاکید کرد: متاسفانه وجود مراکزی که هیچ سابقه درخشانی در زمینه پرورش کودک ندارند و صرفا با رویکرد منفعت طلبی و غیر علمی اقدام به فعالیت در حوزه کودکان کرده اند که شاید در کوتاه مدت، اثرات سوء پرورشی آن مشاهده نشود اما قطعا در طولانی مدت، آسیب جدی به حیطه پرورشی کودکان می زنند و هیچ آموزشی نخواهد توانست این خلا پرورشی را ترمیم کند.

ابراهیمی از والدین درخواست کرد: والدین با در نظر گرفتن این موارد مهم در حوزه کودکان باید فرصت بهره بردن از این فضای رشد و پرورش را برای کودکان خود در مراکز مورد تایید، فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4182

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.