• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

پروژه بزرگ آکواریوم به یکی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل می‌شود/ تعیین تکلیف پروژه بزرگ میدان میوه و تره‌بار شیراز

  • کد خبر : 41806
  • 13 مرداد 1401 - 15:41
پروژه بزرگ آکواریوم به یکی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل می‌شود/ تعیین تکلیف پروژه بزرگ میدان میوه و تره‌بار شیراز

شهردار شیراز مطرح کرد؛ *پروژه بزرگ آکواریوم به یکی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل می‌شود/ تعیین   شهردار کلان‌شهر شیراز با توجه به جاذبه‌های سفر به این کلانشهر، گفت: پروژه بزرگ آکواریوم به یکی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل می‌شود و ظرفیت خوبی در کنار سایر ظرفیت‌های این کلان‌شهر ایجاد کند. به گزارش پایگاه […]



شهردار شیراز مطرح کرد؛

*پروژه بزرگ آکواریوم به یکی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل می‌شود/ تعیین 

 شهردار کلان‌شهر شیراز با توجه به جاذبه‌های سفر به این کلانشهر، گفت: پروژه بزرگ آکواریوم به یکی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل می‌شود و ظرفیت خوبی در کنار سایر ظرفیت‌های این کلان‌شهر ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سیداحسان اصنافی در جلسه مبادله تفاهم‌نامه با شرکت ترکیه‌ای که به منظور مشارکت در چندین بسته سرمایه‌گذاری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، بیان کرد: با توجه به جاذبه‌های سفر به کلانشهر شیراز، به نظر می‌رسد که پروژه بزرگ آکواریوم به یکی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل شود و ظرفیت خوبی در کنار سایر ظرفیت‌های این کلان‌شهر ایجاد کند.

وی ضمن اعلام حمایت از اجرای این پروژه، افزود: تمام تلاشمان را برای تحقق اهداف سرمایه‌گذار از اجرای این پروژه به کار خواهیم برد تا بتواند با کمترین مشقت و سهولت به اجرای پروژه بپردازد.

شهردار کلانشهر شیراز که معتقد است یک شراکت خوب، زمینه سرمایه‌گذاری‌های بعدی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: بزرگترین تبلیغ ما، رفتار ما با شریک سرمایه‌گذار است.

اصنافی همچنین با اشاره به تعیین تکلیف پروژه بزرگ میدان میوه و تره‌بار شیراز هم گفت: این پروژه مدت‌ها به دلیل ابهامات قانونی معطل مانده بود که با ورود مالکین اصلی و رفع مشکلات ایجاد شده و با درایت مجموعه استانداری و کمیسیون ماده ٣٨ شهرداری شیراز، پس از شش سال رکود به زودی کلید زده می‌شود.

وی در این جلسه به رصد جانمایی تله کابین و احداث شهربازی در پارک آزادی و پروژه‌های بزرگ مقیاس کلان‌شهر شیراز از جمله؛ بوستان دراک، بام شیراز، کوه نور، پارک نماز و  پارک مادر هم اشاره کرد.

شهردار شیراز به وجود بستر مناسب و پلتفرم ویژه پارک هوشمند شهری(سی‌پی) که نیازمند اصلاحات حقوقی‌ است هم اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی پارک‌ها در سال‌های ٩۵ و ٩۶ رصد شده بود که قابلیت اجرایی این مهم در مقطع فعلی و در سال دوم مدیریت شورای ششم وجود دارد.

مهدی نصیری رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه ایده‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباط در قالب یک پیشنهاد به شهرداری اعلام کرده‌ایم که در سازمان‌های بزرگ در ایران و دنیا تجربه موفقی داشته‌اند، گفت: بروکراسی در سازمان‌هایی مانند شهرداری به دلیل بزرگ بودن، پیچیده و طولانی است به همین منظور بازوهایی خارج از شهرداری در سازمان‌های بزرگ مانند شرکت شهر راز در شیراز ایجاد شده که قرار است چابک سازی فعالیت‌های شهرداری را انجام دهد.

او افزود: در حوزه آی‌تی هم پیشنهاد شده که یک شرکت توسط خود شهرداری ایجاد شود و یا از ظرفیت های دیگر استفاده شود تا ضمن افزایش سهام شهرداری، از این شرکت به عنوان بازوی اجرایی برای چابک‌سازی فعالیت‌ها استفاده شود.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: جلساتی که منجر به عقد یک تفاهم‌نامه شود، ارزشمند است.

او ابراز امیدواری کرد که این قبیل همکاری‌ها در شهرداری برای ایجاد انگیزه بیشتر افزایش یابد.

حمیدرضا اسماعیلی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: براساس مصوبات شورای شهر، چندین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری طی مذاکرات انجام شده با سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کرده بودند، در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در این جلسه تفاهم‌نامه احداث میدان دوم میوه و تره‌بار، تله کابین، هوشمندسازی پارکینگ‌های سطح شهر و احداث آکواریوم توسط یک شرکت ترکیه‌ای بین سرمایه‌گذاران و شهرداری شیراز مبادله شد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز با بیان اینکه مقرر شده که پروژه آکواریوم

در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با زیر بنای سه هزار متر مربع واقع در بوستان دراک احداث شود، گفت: این تفاهم نامه طی سه ماه به عقد قرارداد می انجامد و از زمان شروع بکار پروژه مراحل ساخت آن ۲۴ ماه خواهد بود.

میرزایی رئیس سازمان همیاری‌ شهرداری های استان فارس هم در این جلسه بیان کرد: به غیر از دو پروژه هوشمندسازی پارکینگ‌های سطح شهر شیراز و تله کابین، پروژه‌های دیگری از جمله هوشمندسازی میدان میوه و تره‌بار، اجرای دیتا سنتر و فیبر نوری را هم در دستور کار داریم.

میرزایی خاطرنشان کرد: مذاکرات با شرکت اتریشی برای اجرای پروژه تله‌کابین پارک دراک انجام شده و طراحی پروژه هوشمندسازی پار‌ک‌ ها هم آماده شده و به زودی برنامه اجرایی آن به شهرداری ارائه می‌شود.

آکواریوم شیراز متفاوت و منحصر به فرد از آکواریوم‌های ساخته شده در ایران و منطقه خواهد بود

 سرمایه‌گذار ترکیه‌ای نیز در این جلسه بیان کرد: حدود هشت سال است که در ایران شرکت ثبت کرده و مشغول فعالیت هستیم.

او افزود: به عنوان صاحب شرکت اقیانوس ایرانیان کیش و شرکت اقیانوس آکواریوم ترکیه در بسیاری از نقاط جهان آکواریوم تاسیس کرده‌ایم که در حال بهره‌برداری هستند.

این سرمایه‌گذار ادامه داد: برای شیراز نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که آکواریومی متفاوت و منحصر به فرد از آکواریوم‌های ساخته شده در ایران و منطقه احداث شود و مانند یک موزه علاوه بر اینکه جذابیت برای علاقمندان داشته باشد، امکان آموزش و بهره‌وری علمی هم برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

او خاطرنشان کرد: همراه با این پروژه، طرح‌های پیشنهادی دیگری در آینده به شهرداری ارائه خواهیم کرد.



منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41806

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.