• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز؛

نورانیت اندیشه امام(ره) دنیا را از تاریکی نجات داده است

  • کد خبر : 4163
  • 12 خرداد 1399 - 17:36
نورانیت اندیشه امام(ره) دنیا را از تاریکی نجات داده است

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در جلسه هماهنگی برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد ضمن تأثیر انقلاب اسلامی برمنطقه و جهان اظهارداشت: نورانیت اندیشه امام(ره) دنیا را از تاریکی نجات داده است و پیروزی انقلاب تمام معادلات جهانی و استکبار را در هم شکست و این حماسه لرزه بر پیکر استکبار انداخت و […]

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در جلسه هماهنگی برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد ضمن تأثیر انقلاب اسلامی برمنطقه و جهان اظهارداشت: نورانیت اندیشه امام(ره) دنیا را از تاریکی نجات داده است و پیروزی انقلاب تمام معادلات جهانی و استکبار را در هم شکست و این حماسه لرزه بر پیکر استکبار انداخت و برای نابودی و زمین گیر کردن  آن دست به هرکاری زدند و تا کنون نیز ادامه دارد.

وی گفت:تفکرات و اندیشه متعالی امام خمینی (س) همچون سد محکمی در برابر توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی است. امروز به برکت نام و کلام امام راحل، انقلاب اسلامی ایران به یک الگوی مردمی برای جهانیان تبدیل شده است. اندیشه ها و آرمان های حضرت امام(س) در تمام دوران انقلاب رهگشا و هدایت گر بوده بر بهره گیری از گفتار و نصایح امام بزرگوار در تمام زمینه ها به منظور پیشبرد اهداف نظام اهمیت ویژه ای دارد. اندیشه های حضرت امام(س) همواره سد محکمی در برابر نفوذ و تسلط بیگانگان بر ایران اسلامی بوده و توانسته توطئه ها و دسیسه های گوناگون دشمنان را خنثی کند.

سرهنگ زارعی بیان داشتند: نورانیت اندیشه امام(ره) روز به روز جهل و تاریکی را از جهان اسلام و اندیشه‌های ظالمانه مستکبران زدوده و به همه قدرت ایستادگی در برابر مستکبران را داده است. امروز بشریت تشنه اندیشه ناب و حقیقت اسلامی همچون تفکر امام راحل در مقابله با مستکبران و ترویج بیداری اسلامی است که بی‌شک ملت‌های مسلمان را در برابر زورگویان عالم پیروز و کامیاب می‌کند. تبلور اندیشه امام دنیا را تسخیر کرده و بشریت را به سمت عزت و شوکت واقعی سوق داده است. دشمنان ما امروز از این اندیشه در هراس بوده و بیمناک به هر سو حرکت می‌کنند تا مبادا تفکر تابناک امام راحل در کشورهای مختلف گریبان آنها را بگیرد. بیداری شکل گرفته در عالم اسلام نتیجه گرایش و اقبال به گفتمان امام و انقلاب اسلامی است. ‌در این گفتمان می‌توان راه و روش آزادی، زندگی عزتمندانه، شکوه و صلابت دینداری و تعظیم به قانون و ارزش‌های الهی را مشاهده کرد. اندیشه منور امام نه تنها سبب عظمت و نورانیت جهان اسلام و انسان‌‌های آزاده و نیکو سیرت شده است بلکه دشمنان را نیز به ناامیدی کشانده، چرا که آنها از صلابت گفتمان امام در هراس و نگرانی هستند.

وی گفت: نهضت امام راحل بر آن بود که اسلام و قوانین اسلام و قرآن و قوانین قرآن در تمامی کشورها حکومت کند و هیچ قانونی در مقابل قانون اسلام و قرآن عرض وجود نکند؛ لذا بر این اساس باخواست خداوند دست تجاوز و ستم همه ستمگران درکشوراسلامی شکسته شد و مقصد اصلی این بود که یک حکومت اسلامی و پایدار تحقق پیدا کند. ۱۴ خرداد سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی است که با نفسی مطمئن در آرامگاه ابدی خود که زیارتگاه عاشقان اوست آرام گرفت؛ لذا هر روز که از عمر این انقلاب می‌گذرد و چراغی که او روشن کرد و مسیر مسلمان ایران را روشن کرد پر نورتر می‌شود.

این فرمانده نظامی ابراز داشتند: انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران در سایه رهبری مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خمینی(س) به ثمر رسید و همه موظف به حفظ و پاسداری از آن هستیم. حضرت امام خمینی(س) به عنوان یک رهبر فرزانه یک حرکت بزرگ در تاریخ بود و در آینده ارزش و جایگاه والای این حرکت ارزشمند بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. انقلاب اسلامی در منظومه تاریخ سیاسی اسلام یکی از نقاط اوج بود و با این وسعت و عظمت کم نظیر بود. پیروزی انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری در سطح جهان داشته است و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی با راهنمایی های حضرت امام خمینی(س) و حضور انقلابی مردم در عرصه قیام علیه نظام ستم شاهی محقق شد. به مناسبت رحلت حضرت امام(س) از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و لازم است با برنامه ریزی گسترده جهت پاسداشت آن اقدام کنیم.

وی با تبیین ابعاد گوناگون شخصیت عرفانی و سیاسی حضرت امام خمینی(س) گفت: از اساسی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب و تداوم آن، عنصر رهبری است که حضرت امام(س) توانست آن را در ایران اسلامی پایه‌ریزی کند. همبستگی دین و سیاست در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رمز ماندگار و قدرت روز افزون این نظام مقدس است. از آنجا که همه فضائل اخلاقی و انسانی در وجود امام نهفته بود لذا بیان ارزش‌ها، خوبی‌ها و اندیشه‌های امام راحل در ابعاد مختلف جامعه اثرگذار است. در دنیای امروز تفکر و اندیشه امام بر جهانیان غالب شده و این امام بود که ایستادگی در برابر ظلم و استبداد را به ملت‌ها آموخت و اکنون حاکمان دیکتاتور یکی پس از دیگری در حال فروپاشی هستند

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) در پایان با بیان اینکه شخصیت امام، شخصیت فرهیخته و معنوی و الهی بود افزود:دشمن شناسی،صداقت،عظمت و اقتدار امام،توکل بر خداوند،خودسازی و اخلاص از جمله ویژگی های بارز حضرت امام خمینی(ره)بشمار می رود و زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد یک وظیفه بزرگ دینی و انقلابی اس و لذا باید طوری برنامه ریزی کرد که یوم الله ۱۵ خرداد در ذهن نسل جوان فراموش نشود چون اقتدار و عظمت این ملت و کشور در سایه همین برنامه ها و بزرگداشت خاطره امام راحل (ره) است و سخنرانی روحانیون پیرامون اندیشه های امام راحل (ره) در مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی از وصیت نامه امام و فضاسازی شهری متناسبت با ایام رحلت امام خمینی(ره) از برخی برنامه های است که به همین مناسبت در شیراز اجرا می شود

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4163

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.