• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
یک مسئول در سازمان مالیات کشور عنوان کرد:

افزایش ۵۰ درصدی مودیان مشاغل در کشور

  • کد خبر : 41396
  • 12 مرداد 1401 - 10:21
افزایش ۵۰ درصدی مودیان مشاغل در کشور
رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که با ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و درگاه الکترونیکی پرداخت‌ها، امسال ۵۰ درصد به تعداد مودیان مشاغل افزوده شده است.

محمد برزگری سه شنبه ۱۱ مرداد در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی موجب می‌شود که مالیات‌ها به شکل عادلانه، دقیق، منظم، در زمان‌های مشخص و بدون اختلاف بین مودیان و ماموران مالیاتی تعیین شود و در مجموع به تحقق ایجاد عدالت مالیاتی منتهی شود.

او افزود: محاسبات مالیاتی پس از پیاده سازی و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی به شکل کاملا سیستمی انجام می‌شود.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: از سوی دیگر، وجود چنین سامانه‌ای و اطلاعات صورت حساب‌های فروش موجود در آن سبب می‌شود که برنامه‌ریزان کشور بتوانند در صورت نیاز به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

برزگری اظهار کرد: نگاه سازمان امور مالیاتی این است که این قانون به دلیل وسعت آن و تعداد زیاد مودیان به شکل مرحله‌ای اجرا شود و لذا درخواست خود را در قالب پنج مرحله فراخوان به مراجع تصمیم گیر ارائه کرده‌ایم و جلساتی در همین ارتباط در حال برگزاری است که به محض اینکه مراجع تصمیم گیر نظر نهایی خود را به این سازمان اعلام کنند، فراخوان‌ها ابلاغ خواهد شد.

او گفت: در این مقطع فراخوان مودیان به شکل داوطلبانه انجام شده و بر اساس آن مودیان می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir درخواست عضویت خود را ثبت کنند.
برزگری افزود: اگر به دنبال کسب نتایج مطلوب از قانون پایانه‌های فروشگاهی هستیم، ضرورت دارد که این قانون با تدبیر و نه عجولانه اجرا شود.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور همچنین ابراز امیدواری که که این قانون ظرف مدت یک تا یک و نیم سال در کشور اجرایی شود.

برزگری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث تشخیص مالیات‌ها، با ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و درگاه الکترونیکی پرداخت‌ها، امسال ۵۰ درصد به تعداد مودیان مشاغل ما افزوده شد.

او عنوان کرد: سال گذشته دو میلیون و ۹۰۰ هزار مودی در کشور داشتیم که اظهار نامه مالیاتی ارائه می‌کردند که این تعداد امسال به چهار میلیون و ۴۵۰ هزار مودی رسیده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41396

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.