• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

مصوبات یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 4116
  • 07 خرداد 1399 - 12:15
مصوبات یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز
یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تصویب طرح دو فوریتی حذف پرداخت پول نقدی و جایگزینی کارت الکترونیکی در سیستم حمل‌ونقل عمومی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که به بررسی ۷ دستورکار اختصاص داشت، با تصویب طرح دو فوریتی حذف پول نقدی و پرداخت الکترونیکی کرایه در سیستم حمل‌ونقل عمومی شیراز آغاز شد.
به این ترتیب پرداخت کرایه در سیستم حمل‌ونقل عمومی همچون مترو، اتوبوس و مینی¬بوس تنها از طریق کارت شهروندی انجام می‌پذیرد و شهرداری مکلف است تا تمهیدات لازم برای دسترسی سریع و آسان شهروندان به کارت شهروندی را فراهم کند.
در ادامه نامه فرمانداری شیراز مبنی بر ایراد هیئت تطبیق مصوبات درخصوص راهکارهای اجرایی بند ۶ ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران بررسی و با توجه به تفکیک وظایف شورا و شهرداری در مواد ۲ و ۳، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بر مصوبه مذکور اصرار کردند.
نامه فرمانداری مبنی بر ایراد هیئت تطبیق مصوبات درخصوص آئین‌نامه اختصاص تنخواه گردان به سفرهای خارجی شهرداری شیراز دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد جهت بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال شود.
نامه رییس کمیسیون برنامه و بودجه امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز، مبنی بر اصلاح در انتخاب حسابرس جهت حسابرسی سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز مطرح و ضمن تصویب با توجه به ضرورت تهیه و ارائه گزارش حسابرسی به تفکیک مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری با افزایش مبالغ حسابرسی مندرج در مصوبه مذکور به میزان ۲۵ درصد موافقت شد.
تخستین لایحه شهرداری شیراز مربوط به ارائه راهبردها و سیاست‌های اجرایی برنامه راهبردی توسعه شهر شیراز بود که مطرح و مقرر شد موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق شورا ارسال شود.
دیگر لایحه شهرداری شیراز به اصلاح ماده واحده مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص «تأمین قیر، آهن‌آلات و سایر مواد مورد نیاز پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز» اختصاص داشت که با اصلاح مواردی در متن مصوبه به تصویب رسید.
لایحه شهرداری شیراز مبنی بر لغو مصوبه شورای شهر شیراز در موضوع «تملک منازل و مسیرهای محدوده بافت تاریخی فرهنگی» دستور کار پایانی جلسه یکصد و سی و پنجم بود که مطرح و مقرر شد موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق شورا ارسال شود.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4116

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.