• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تقدیر از ورزشکار شیرازی تاریخ ساز پاورلیفتینگ

  • کد خبر : 41067
  • 11 مرداد 1401 - 17:30
تقدیر از ورزشکار شیرازی تاریخ ساز پاورلیفتینگ
به همت هیات بدنسازی و پرورش اندام فارس از مهرداد ظفری تنها ایرانی دارنده مدال مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی جهان تجلیل شد .

 

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس به نقل از روابط عمومی هیات بدنسازی و پرورش اندام فارس ، این جلسه با حضور دکتر حیدر صفرپور مدیرکل اداره ورزش و جوانان ، محمد علی فرهنگ مهر رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام و جمعی از بزرگان ، پیشکسوتان ، قهرمانان ، مربیان و داوران رشته پاورلیفتینگ برگزار و در ابتدای جلسه عملکرد هفت ساله رشته پاورلیفتینگ بررسی شد .

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام فارس در این باره گفت : هیات در هفت سال گذشته اقدامات موثر و خوبی را در رشته ورزشی پاورلیفتینگ انجام داده که این اقدامات به سه بخش تقسیم بندی می شوند.

وی افزود : بخش فنی که شامل برگزاری کلاس های متعدد آموزشی ، مربیگری و داوری بود که ورزشکاران و مربیان ما در این رشته در بخش بانوان و آقایان با علم روز دنیا و بحث بعدی پشتوانه و زیرساخت های پاورلیفتینگ بود که از ابتدای سال ۹۴ که با آغاز مدیریت بنده شروع شده بود تمامی تجهیزات و امکانات لازم را جهت برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشکاران عزیز استان فارس را فراهم کرد که با مبلغی حدود پنج میلیارد ریال این تجهیزات در اختیار ورزشکاران منتخب قرار گرفته و خواهد گرفت .

فرهنگ مهر ادامه داد : بحث سوم هم اعزام های تیم های منتخب فارس بود که در این اعزام ها هیات کلیه هزینه های رفت و برگشت ، اسکان ، هزینه وزن کشی و تمام ریز هزینه ها را انجام می‌داد و از ورزشکاران و تیم های منتخب استان فارس جهت حضور قدرتمندانه در مسابقات قهرمانی کشور حمایت می‌کرد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام افزود : این برنامه ریزی ها بالاخره نتیجه داد و ورزشکاران فارسی توانستند به قله های افتخار در کشور و میادین بین المللی و جهانی دست پیدا کنند .

وی تصریح کرد : مهرداد ظفری برای اولین بار در تاریخ موفق شد به عنوان یک ایرانی به مدال برنز مسابقات جهانی پاورلیفتینگ دست پیدا کند.

فرهنگ مهر بیان داشت : در روز نخست مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک در آفریقای جنوبی، مهرداد ظفری در دسته ۵۹ کیلوگرم روی تخته رفت. این ملی پوش کشورمان در رقابت نزدیک با رقبای قدرتمند خود در اسکوات رکورد ۱۹۰ کیلوگرم، در پرس سینه رکورد ۱۲۵ کیلوگرم و در ددلیفت رکورد ۲۱۷٫۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد. ظفری در مجموع با ۵۳۲٫۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد. مهرداد ظفری به مدال برنز حرکت های پرس سینه و ددلیفت هم دست پیدا کرد و در مجموع یک اتفاق تاریخی را رقم زد و توانست روی سکوی مجموع جهان بایستد و ورزشکارانی از کشورهای فرانسه و ژاپن بالاتر از ظفری به مدال های طلا و نقره مجموع دست یافتند.

وی خاطر نشان کرد : ملی پوش پاورلیفتینگ کشورمان به اولین ایرانی تبدیل شد که بعد از ۲۵ سال از راه اندازی این رشته در ایران، توانست روی سکوی مجموع بزرگسالان جهان بایستد .

در ادامه محمد علی فرهنگ مهر گفت : پس از تاریخ سازی مهرداد ظفری در مسابقات جهانی ، هیات تصمیم داشت با تشویق و حمایت های خودش از این قهرمان ارزنده و با اخلاق بتواند زمینه های تشویق ورزشکاران دیگر را فراهم کند و هدیه ای به رسم یادبود شامل لوح تقدیر و مبلغی به صورت نقدی با حضور مدیر کل تقدیم به ایشان گردید .

در انتهای این مراسم فرهنگ مهر از مدیر کل درخواست مکانی جهت تجهیز و بنیانگذاری خانه پاورلیفتینگ کرد و ادامه داد اگر اداره کل مکانی به این منظور در اختیار این هیات قرار بدهد ، هیات با هزینه خودش اقدام به تجهیز آن می‌کند و این مجموعه را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد که ورزشکاران بتوانند با برگزاری اردوهای مختلف به بالاترین سطح آمادگی خودشان برسند و این قول را داد که با داشتن مکانی اختصاصی روزهای بسیار درخشانی را می توانیم در پاورلیفتینگ شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41067

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.