• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس؛

پایداری شبکه ارتباطی فارس در پی بارندگی‌های اخیر

  • کد خبر : 41018
  • 10 مرداد 1401 - 10:24
پایداری شبکه ارتباطی فارس در پی بارندگی‌های اخیر
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از رفع قطعی‌ها و پایداری وضعیت شبکه ارتباطی استان در پی بارندگی‌های شدید اخیر خبر داد.

حمید سلیمان پور در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران فارس که با حضور استاندار فارس برگزار شد، گزارشی از وضعیت شبکه ارتباطی و نقش موثر پایداری ارتباطات در اطلاع رسانی به موقع مسئولین و اعزام تیم‌های امداد، نجات و پشتیبانی به مناطق حادثه دیده ارائه کرد.

به نقل از اداره کل ارتباطات فارس، سلیمان پور افزود: در چند روز گذشته با توجه به پیش بینی بارندگی‌ها و سیل در استان، تمهیدات لازم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اندیشیده شد و تیم‌های فنی، پشتیبانی و نگهداری اپراتورها، زیرساخت استان ، مخابرات منطقه فارس و اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب در آماده باش کامل قرار دارند و نتیجه این اقدامات رفع سریع قطعی‌ها، پوشش حداکثری و پایداری شبکه ارتباطی در زمان  بارندگی‌های شدید بویژه در نقاطی از استان که درگیر بحران و سیلاب هستند.

رئیس شورای راهبری حوزه ارتباطی عنوان کرد: در استان  سامانه اطلاع رسانی پیامکی اپراتورهای تلفن همراه برای هشدار به هم استانی‌ها را فعال کردیم و روزانه یک پیام ارسال می‌شود.

سلیمان پور با بیان اینکه قطعی‌هایی در شبکه ارتباطی برخی از شهرستانها، روستاها و مسیرهای جاده‌ای در سطح استان داشتیم که عمدتاً به دلیل قطعی طولانی شبکه برق بود، از رفع این قطعی‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت شبکه ارتباطی استان پایدار است و بجز قطعی فیبر در مسیر فراشبند به فیروزآباد که توسط همکاران مخابرات استان در دست تعمیر است مشکل ارتباطی خاصی در سطح استان وجود ندارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در پایان با بیان اینکه وضعیت شبکه و سایت‌های ارتباطی استان به صورت لحظه‌ای مانیتور و رصد می‌شود، از آماده باش کامل تیم‌های پشتیبانی ارتباطی و مدیریت بحران در این بخش تا پایان فعالیت این سامانه بارشی در استان خبر داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41018

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.