• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
یادداشت؛

تقویت اعتماد به نفس

  • کد خبر : 40836
  • 15 مرداد 1401 - 8:04
تقویت اعتماد به نفس
اعتماد به نفس به معنی این است که شما بدانید شایسته احترام و دوست داشتن از جانب دیگران هستید.

اعتماد به نفس یک احساس مثبت نسبت به خود و جهان است که منجر به اقدامات شجاعانه ای می شود که ناشی از احساس احترام  به نفس است.

بزرگترین وموفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند، برای تقویت اعتماد به نفس مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌‎کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رومی‌شود.

در این متن قرار است ۶ راه برای اعتماد به نفس به شما پیشنهاد کنیم:

از زبان بدنتان به درستی استفاده کنید.

زبان بدن هر کسی نشان می‌دهد که آن فرد چقدر به خودش اطمینان دارد، از چهره بعضی آدم‌ها می‌شود فهمید که حتی خودشان هم خودشان را قبول ندارند‎، طوری خودتان را نشان بدهید که همه بدانند می‌توانید هر موقعیتی را مدیریت کنید و بر اوضاع کاملا مسلط هستید اگر اعتماد به نفس را در ظاهرتان نشان بدهید و از زبان بدن‌تان به درستی استفاده کنید نه تنها حس می‎کنید که پس از هر چیزی بر می آیید، بلکه دیدگاه دیگران هم نسبت به شما تغییر می‌کند و به توانایی‎هایتان اعتماد می‎کنند.

سرتان را بالا بگیرید، صاف بنشید، به آرامی شانه‌هایتان را عقب ببرید تا در راستای ستون فقرات تان قرار بگیرند، شل و ول دست ندهید و وقتی صحبت می‌کنید مستقیما به فرد مقابل‌تان نگاه کنید.

درست لباس بپوشید

وقتی ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت‎ لباس‎‌ها و لوازم مناسب انتخاب کنید، زندگی و کارتان را جوری نظم و ترتیب بدهید که در خور شخصیت شما باشد و احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید‌، همه اینها باعث تقویت اعتماد به نفس شما می‎شود، لباس‌تان باید طوری باشد که موفقیت را نشان بدهد لوازم شخصی شما نشان دهنده شخصیت‌تان هستند پس در انتخاب‌شان دقت کنید.

جسورانه و جذاب صحبت کنید

یک لحن جسورانه،جذاب و در عین حال مؤدبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید تا اعتماد به نفس‎تان را نمایش بدهید این طوری عزت نفس‎تان بیشتر می‎شود و به خودتان ایمان می‏آورید برای اینکه جدی به نظر برسید، خیلی هیجان‎زده و عصبی نباشید و زیادی نخندید، اگر مردم حس رهبری را در شما ببنند به صحبت‌هایتان بیشتر توجه می‎کنند.

مثبت فکر کنید و مثبت عمل کنید

انرژی مثبت باعث نتیجه مثبت هم می‌شود، پس سعی کنید نیمه پر لیوان را ببینید و به مسائل منفی فکر نکنید همیشه لبخند بزنید و بخندید و با آدم های مثبت معاشرت کنید تا هم خودتان حس بهتری داشته باشید و هم کسانی که دور و برتان هستند یک دفترچه یا داشت داشته باشید و هدف‌ها و موفقیت‌های روزانه‌تان را در آن بنویسید، شکر‌گزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام می‌دهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد.

مرد عمل باشید

تنبلی و دست روی دست گذاشتن فقط ترس و تردید برای‌تان همراه می‌آورد، در حالیکه اگر عمل کنید، اعتماد به نفس و جرئت‌تان بیشتر می‌شود، به عنوان یک تمرین ،ترس‌ها و توانایی‌هایتان را بنویسید، خیلی‌ها به شما می‌گویند روی ضعف‌هایتان کار کنید اما بهتر است روی نقاط قوت‎تان سرمایه‌گذاری کنید و آن‌ها را پرورش بدهید‌، اگر وقت و انرژی‌تان را وقف نقاط مثبت‌تان بکنید، اعتماد به نفس در وجودتان جرقه می‌زند و روز به روز بیشتر می‌شود.

آماده باشید

یادتان باشد برنامه‌ریزی جلوی عملکرد ضعیف را می‌گیرد هرچه قدر آماده‌تر باشید احساس شایستگی و مهارت بیشتری خواهید داشت و اعتماد به نفس‌تان هم بیشتر می‌شود، آمادگی باعث می‌شود که اتفاق‌های بد و ناگهانی زندگی نتواند شما را شکست بدهند.

همه چیز را در مورد کار، رشته تحصیلی، هدف‌ها و خلاصه هر چیزی که مسیر زندگی ‌تان را به سمت موفقیت هدایت می‌کند یاد بگیرید، قبل از اینکه یک کار را شروع کنید به انتظارها و هدف‌هایتان در انتهای مسیر فکر کنید، اما خیلی بلند پرواز نباشید هدف‌ها و کارهای بزرگ را به قسمت‌های کوچک و قابل مدیریت تقسیم کنید.

تهیه و تنظیم: “مرضیه محمودی” مشاور کلانتری “۱۱ جمهوری” شهرستان “جهرم”

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40836

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.