• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس؛

افزایش ۵ میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای فارس بر اثر سیلاب

  • کد خبر : 40704
  • 08 مرداد 1401 - 11:50
افزایش ۵ میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای فارس بر اثر سیلاب
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت:در سامانه بارشی اخیر سدهای در حال بهره‌برداری استان فارس نزدیک به ۵ میلیون متر مکعب آبگیری کردند.

سیاوش بدری روز  شنبه در این باره افزود:  در حال حاضر میزان میزان حجم آب موجود سدهای استان نسبت به حجم کل سدها  ۴۷ درصد می باشد و از این منظر توانایی کنترل سیلاب به میزان بیش از ۱۵۰۰ میلیون متر مکعب را دارا می باشند.

در سامانه بارشی اخیر سد رودبال با یک میلیون و ۲۳۰ متر مکعب بیشترین و سد شهدای ایزدخواست با ۶۳ هزار متر مکعب کمترین آبگیری را داشته‌اند.

هشدار شرکت آب منطقه ای فارس درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان

مهدی حاتمی مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای فارس  هم گفت: با توجه به اعلام وضعیت سطح قرمز توسط سازمان هواشناسی برای روزهای در پیش در ماه جاری مردم   نکات ایمنی را بطور جدی رعایت کنند.

حاتمی افزود: هر چند کلیه نقاط حادثه خیز لایروبی شده است و همکاران آمادگی کامل را دارند. ولیکن شروع نزولات جوی ، به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌های شهری و روستایی را بهمراه داشته، آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان را بدنبال خواهد داشت.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای فارس  افزود: به منظور کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از رخداد سیلاب ضروری است شهروندان، کشاورزان و دامداران  از استقرار، سکونت و هر گونه فعالیت و تردد غیر ضرور در روزهای بارانی در بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها،آبراهه ها، تاسیسات آبی و همچنین مناطق سیل گیر اجتناب کنند .

وی ادامه داد: هم استانی های نسبت به حذف موانع و اعیانی های مزاحم در مسیر عبور سیلاب همکاری لازم را بعمل آورند.

حاتمی گفت: همان‌گونه که پیشتر تأکید شده است از هرگونه ساخت و ساز و احداث اعیانی در مجاری بستر وحریم آبراهه ها و رودخانه ها که باعث کاهش پهنه آبگذری سیلاب و تشدید مخاطرات سیلاب می گردد جداً خودداری شود.

به گزارش ایرنا ؛بر اساس اطلاعیه هواشناسی فارس، از روز سه‌شنبه ۴ مرداد تا دوشنبه ۱۰ مرداد امکان جاری شدن روان و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه و خسارت در اثر باد شدید در مناطق مختلف استان فارس وجود دارد.

همچنین این سازمان در پی اعلام هشدار قرمز و نارنجی توصیه هایی را نیز اعلام کرده است که شامل اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم جابه جایی عشایر کوچ رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه ها،‌عدم قرار گرفتن در مسیل ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده می شود.

به تمام دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران نیز آماده باش داده شده است.

همچنین جمعیت هلال احمر فارس اعلام کرده که در جریان سامانه بارشی اخیر ۲۴شهرستان استان فارس درگیر سیلاب شدند، اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر شهرستان‌های زرین دشت، گراش ، داراب ، نی ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان ،خرامه، کوهچنار، فیروزآباد ، آباده،مرودشت،شیراز،فسا،ارسنجان،اقلید،استهبان، جهرم،قیر و کارزین،خنج و رستم در استان فارس با سیلاب درگیر شدند.

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40704

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.