• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
معاون استاندار فارس در بازدید از آتش‌نشانی شیراز:

آتش‌نشانان با ایده‌های نو در اندیشه مدیریت حوادث باشند

  • کد خبر : 40690
  • 08 مرداد 1401 - 3:08
آتش‌نشانان با ایده‌های نو در اندیشه مدیریت حوادث باشند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه برای بهتر خدمت کردن باید بتوانیم ایده‌های نو خلق کنیم،گفت: آتش‌نشانان با ایده‌های نو در اندیشه مدیریت حوادث باشند.

اسماعیل محبی‌پور شامگاه جمعه در بازدید از آتش نشانی شیراز با بیان اینکه سلامت شهروندان از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: آتش‌نشانی وظیفه پاسداری و حراست از جسم و روان شهروندان را دارد لذا خدمات‌رسانی نیروهای آتش‌نشانی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اعتقاد به اینکه نجات یک انسان نجات کل بشریت است، گفت: شخصیت و کرامت انسان بسیار مهم است؛ ممکن است عملیات نجات برای فردی انجام شود که در آینده نقش مهم و محوری در جامعه داشته باشد. لذا نوع عمل آتش نشانان که نجات جان انسان‌ها است اهمیت بسیاری دارد و این کار فرصت طلایی برای آتش‌نشانان فراهم می‌کند و آنها می‌توانند از حداکثر ثواب، دعا و عاقبت به خیری برخوردار شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: بدون شک زحماتی که این قشر می‌کشند با آنچه که از نظر مادی دریافت می‌کنند قابل مقایسه نیست اما خوشبختانه اکثر افراد فعال در این عرصه نگاه معنوی به کارشان دارند.
محبی‌پور بیان کرد: قطعا زمانی که فرد عاشق حرفه و کارش باشد در هر شرایطی از انجام آن لذت می‌برد و خسته نمی‌شود. اما اگر نگاه عاشقانه به کار نداشته باشد به مرور زمان دچار خستگی، پیری زودرس، تصمیم به تغییر شغل و انتقال به یک نقطه راحتتر می‌شود. اما رمز موفقیت آتش‌نشانان علاقمندی آنها به کارشان است.
وی نیروهای آتش‌نشانی شیراز را یک گروه کاملا جوان، پرانرژی، سالم و سرحال توصیف کرد و گفت: طبق بررسی‌های که انجام دادیم  آتش‌نشانی شیراز هم در بین افکار عمومی و هم از نظر عملکرد یک مجموعه آبرومند است‌. امیدواریم این مجموعه با همین قدرت و انرژی به کار خود ادامه دهد.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه شیراز از مردمی اهل علم، تفکر و ادب برخوردار است، گفت: از نیروهای آتش‌نشانی در شهر شیراز انتظار می‌رود که کار خود را بر اساس نوآوری، خلاقیت و تحول انجام دهند و بهتر شدن و به روز رسانی کارشان را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه برای بهتر خدمت کردن باید بتوانیم ایده های نو خلق کنیم، گفت: باید برای خلق ایده های نو و افزایش حرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه هزینه شود چراکه با گذر زمانی که موجب تغییر سبک زندگی می‌شود نمی‌توانیم مانند گذشته کار کنیم.
معاون استاندار فارس یادآور شد: حتی نوع خطراتی که با آن مواجه هستیم و نوع سوانح و حوادث در آینده تغییر می‌کند. لذا آتش‌نشانی شیراز باید حرکت‌های جدید را در دستور کار قرار دهد.
وی با اعتقاد به اینکه انسان با  نوشوندگی زنده است، گفت: انسان اگر مثل مرداب بی حرکت شد می‌میرد. هرچند برخی جاها ابتکار، خلاقیت و نوشوندگی معنایی ندارد اما این نوشوندگی باید در اولویت نیروهای جوان کشور در عرصه‌های مختلف قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه حُسن رفتار آتش نشانان با مردم بسیار مهم است، گفت: هر کس با آتش‌نشانی تماس می‌گیرد حتما نیازی فوری و ضروری دارد و آتش‌نشانان باید این نیاز را با اخلاق حسنه و استفاده از شیوه های صحیح رفتار پاسخگو باشند.

این بازدید در پی بارش‌های تابستانی در استان فارس و وقوع سیلاب در برخی مناطق استان انجام شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40690

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.