• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
5
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

رصد و پایش آفات قرنطینه درباغ های بیضا

  • کد خبر : 40421
  • 05 مرداد 1401 - 11:34
رصد و پایش آفات قرنطینه درباغ های بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: عملیات نصب تله فرمونی جهت ردیابی آفات قرنطینه مگس میوه مدیترانه، مگس زیتون و بید زیتون در باغ های این شهرستان با فعالیت ۲ ایستگاه ردیابی در بخش بانش و مرکزی انجام گرفت.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه ای یکی از مهم ترین و مخرب ترین آفات محصولات باغی در جهان و ایران است، تصریح کرد: این آفت چند میزبانه (پلی فاژ) بوده که دامنه میزبانی آن بیش از ۳۰۰ گونه میوه، سبزیجات و گیاهان زینتی را در بر می‌گیرد.

به گفته مویدی؛ فرمون­های جلب کننده آفت توسط کارشناس حفظ نباتات از اردیبهشت ماه تا پایان سال بطور مستمر در باغ های این شهرستان، نصب می گردد.

او بیان داشت: آماده سازی و نصب تله های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، فرمون‌های جلب کننده حشرات و طعمه مسموم تهیه شده با پروتئین هیدرولیزات نقش بسزایی در کاهش جمعیت آفت و پیشگیری از خسارت آن داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به اینکه مهمترین گام در مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، ردیابی و پیش‌آگاهی است افزود: اولین قدم، ثبت داده‌های هواشناسی اعم از حداکثر و حداقل دما، رطوبت، سرعت و جهت باد و همچنین تعیین فنولوژی گیاه و آفت است که با ردیابی و پایش می‌توان از زمان مناسب کنترل آفت مطلع شد، کاهش مصرف بی‌رویه سموم شیمیایی و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی آفت‌کش‌ها، افزایش کیفیت، تولید محصول سالم و دستیابی به امنیت غذایی به منظور ارتقاء سطح سلامت عمومی جامعه را به نیز بهمراه دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40421

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.