• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
6
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

اختراع دانش بنیان جوان بیضایی آماده تجاری‌سازی

  • کد خبر : 39659
  • 28 تیر 1401 - 15:27
اختراع دانش بنیان جوان بیضایی آماده تجاری‌سازی
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» با هدف کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در کشاورزی دستگاه مکانیزه آبپاش کشت نشایی در گلخانه توسط جوان خوشفکر بیضایی طراحی و تولید شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی اظهار کرد: این آبپاش مکانیزه برای اولین بار در کشور در سه گلخانه کشت نشاء این شهرستان نصب و در حال بهره برداری می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در نمونه مشابه داخلی این دستگاه با بوم و تجهیزات ریلی و کابل برق در سقف گلخانه نصب می شد افزود: این آبپاش مکانیزه زمینی بوده و قادر است هم با باتری( شارژ ۷ روزه)  و هم با کابل برق کار کند.

وی بیان کرد: بوم متحرک این آبپاش از جنس آلومینیوم و با وزن ۱۸ کیلوگرم است که براحتی بین لاین ها و سالن های گلخانه جابجا می شود.

به گفته مویدی؛ قیمت تمام شده نصب و راه اندازی این ربات آبپاش نسبت به قیمت مشابه داخلی یک ششم است.

وی تصریح کرد: مزایای این اختراع دانش بنیان شامل: کنترل سرعت حرکت و پاشش بوم آبیاری، دبی یکسان آبیاری، سبز شدن کامل و یکنواخت بذر، عدم نیاز به ریل گذاری سقفی و کاهش هزینه راه اندازی، عدم نیاز به تغییر در سیستم آبیاری موجود، کاهش مصرف آب و نهاده های کشاورزی، قابلیت تنظیم ارتفاع و میزان پاشش، کیفیت یکنواخت نشاهای تولیدی، قابلیت انجام سه عملیات آبیاری، تغذیه و سمپاشی، کنترل دستی و خودکار، و کاهش هزینه کارگری است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39659

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.