• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

گذر از تابستان پیش رو با مدیریت بهینه مصرف و تامین و انتقال برق در استان‌های فارس و بوشهر

  • کد خبر : 3898
  • 02 خرداد 1399 - 10:57
گذر از تابستان پیش رو با مدیریت بهینه مصرف و تامین و انتقال  برق در استان‌های فارس و بوشهر
سومین نشست کارگروه مدیریت هماهنگی اوج مصرف (مهام) برای عبور از اوج مصرف برق منطقه به دعوت شرکت برق منطقه ای فارس و با حضور مدیران عامل، معاونین و کارشناسان شرکت های توزیع برق شیراز و توزیع برق استان فارس برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در این نشست با تحلیل و ارزیابی راهکارهای ارائه شده برای عبور از اوج مصرف تابستانی گفت: مدیریت بهینه مصرف و اتخاذ رویکردهای مثبت در تامین و انتقال پایدار برق برای عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی در اولویت است.
مهندس غلامرضا نصیری با تاکید بر اینکه مطابق با فرامین مقام معظم رهبری امسال باید به شعار سال و جهش تولید توجه ویژه داشته باشیم اظهار داشت : جهش تولید هموار کننده بستر لازم برای عبور از اوج مصرف تابستانی است ، تحقق شعار سال در کنار مدیریت مصرف میتواند شرایطی فراهم کند که با اطمینان بهتر و بیشتر مصرف برق در تابستان پیش رو را مدیریت نماییم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد: همدلی و همراهی بین شرکت برق منطقه ای فارس و شرکت های توزیع برای مدیریت بار تابستان ۹۹ بسترهای لازم برای مدیریت بهینه مصرف را فراهم کرد ، همچنین استفاده از دانش و تکنولوژی برای مدیریت بهینه مصرف و آگاهی بخشی عمومی برای مدیریت مصرف مشترکین برق رویکردهایی است که می‌توان با اتکا به آن به تامین و انتقال بهینه برق به ویژه در تابستان پیش رو به آن اطمینان داشت.
مهندس نصیری در ادامه با اشاره به اینکه روند صعودی مصرف برق طی سال های گذشته، هزینه زیادی برای سرمایه گذاری در این صنعت به منطقه وارد کرده است اضافه کرد: بخش عمده این افزایش مصرف مربوط به فصل تابستان است و عملا در سایر فصول کارایی چندانی ندارد ، از این رو می طلبد با مشارکت جمعی ومدیریت مصرف برای عبور از فصل تابستان همت گماشت و با یک برنامه ریزی منسجم و کارآمد و با هماهنگی بین بخشی در این عرصه تلاش و مجاهدت کرد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس به برخی از مشوق ها برای مدیریت بهینه مصرف هم اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو برای اجرای برنامه مدیریت مصرف مشوق‌هایی از قبیل پرداخت پاداش به مشترکان خوش مصرف در نظر گرفته است ، شرکت های توزیع می توانند امسال هم با انعقاد تفاهم نامه های دوجانبه با مصرف کنندگان صنعتی و کشاورزی و همچنین ترویج مصرف بهینه بین شهروندان از مشوق های وزارت نیرو بهره گیری نمایند و موضوع گذر از تابستان ۹۹ را برنامه ریزی و مدیریت کنند.
مهندس نصیری در پایان افزود: صنعت برق فارس و بوشهر نیز علاوه بر راهکارهای ترویج مصرف بهینه و مدیریت مصرف موضوع افزایش ظرفیت پست ها ، بهبود فعالیت خطوط فوق توزیع ، خرید و نصب سیستمهای پایش و راهبری و مدیریت شبکه انتقال را به عنوان استراتژی‌ تسهیل در تامین برق برای فصل گرم سال ۹۹ در نظر گرفته است.
در ادامه مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان فارس و شیراز نیز به بیان دیدگاههای تخصصی پیرامون چگونگی مدیریت بهینه و راهکارهای ترویج فرهنگ مصرف برق برای عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی پرداختند و هر کدام گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های در دست اقدام ارائه کردند.
مهندس خسروی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در این نشست با بیان اینکه این شرکت طی سال های گذشته یکی از شرکت های پیشرو در زمینه مدیریت مصرف در کشور بوده است، فعالیت های انجام شده در این راستا، و در زمینه مدیریت بار کشاورزی را منحصر بفرد خواند و افزود این شرکت در تلاش است تا با تعامل مناسب با مشترکین زیر مجموعه و بکار گیری فناوری برای مدیریت اوج مصرف تلاش نماید.
همچنین مهندس زراعت پیشه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه الگوی مصرف مشترکین طی سال های اخیر تغییر قابل توجهی داشته است از برنامه جامع و مدون این شرکت برای مدیریت پیک بار مشترکین خانگی، صنعتی و تجاری خبر داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3898

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.