• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس:

روز قدس پیام‌آور وحدت مسلمانان جهان است

  • کد خبر : 3889
  • 02 خرداد 1399 - 10:47
روز قدس پیام‌آور وحدت مسلمانان جهان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نوشت: روز قدس، این یادگار ارزنده معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، فرصتی مناسب است تا جهانیان هرچه بیش‌تر، از مظلومیت ملّت مسلمان فلسطین و عمق جنایت‌های صهیونیست‌های غاصب و حامیان آن آگاه گردند.

صابر سهرابی دبیرشورای فرهنگ عمومی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در آستانه روز قدس، پیامی صادر کرده است، متن این پیام به شرح ذیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ‌المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب، ۲۳)

بی‌شک پیام روز جهانی قدس پیام وحدت، انسجام و قیام مسلمانان جهان در برابر ظلم، تجاوز و اشغالگری مستکبران، به‌ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

یکی از اقدامات مستکبران، اشغال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی بود که نخستین قبله مسلمین و قلب جهان اسلام است.

سرزمین فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی امروزه به مدد انتفاضه و مقاومت اسلامی و همراهی آزادگان جهان به‌ویژه مردم مسلمان انقلابی ایران، موفق به اثبات حقّانیّت خود و رسوایی رژیم ددمنش صهیونیستی شده و روز قدس، این یادگار ارزنده معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، فرصتی مناسب است تا جهانیان هرچه بیش‌تر، از مظلومیت ملّت مسلمان فلسطین و عمق جنایت‌های صهیونیست‌های غاصب و حامیان آن آگاه گردند.

امسال در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که جهان درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا می‌باشد و امکان راهپیمایی و حضور میدانی در اقصی‌نقاط جهان وجود ندارد. از این‌روی در روز جهانی قدس، همراه با همه مسلمانان جهان، فریاد استکبارستیزی خود را در فضای مجازی جهانی خواهیم کرد.

صابر سهرابی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3889

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.