• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز؛

اجرای خط دوم قطار شهری شیراز نمود‌ بارز توان فنی و تخصصی مهندسان ایرانی است

  • کد خبر : 38091
  • 10 تیر 1401 - 13:03
اجرای خط دوم قطار شهری شیراز نمود‌ بارز توان فنی و تخصصی مهندسان ایرانی است
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: اجرای خط دوم قطار شهری شیراز، یکی از نمودهای بارز توان فنی و تخصصی مهندسان و متخصصان ایرانی است و تونل‌های احداث شده در خط ۲ قطار شهری در محدوده خیابان مشیرفاطمی از عریض‌ترین تونل‌ها در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، امیر یقطین رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه خط دوم قطار شهری شیراز، گفت: هم اکنون اقدامات عمرانی در ایستگاه‌های مختلف و طول مسیر خط ۲ مترو با سرعت ادامه دارد.

او گفت: عمیق‌ترین نقطه ایستگاهی در خط ۲ قطار شهری شیراز، در میدان امام حسین (ع) واقع شده است که این ایستگاه، محل تقاطع خطوط یک و ۲ قطار شهری شیراز محسوب می‌شود.

یقطین با یادآوری اینکه، عملیات سویل خط ۲ در میدان امام حسین (ع)، بدون تاثیر بر روند بهره‌برداری خط یک، تداوم دارد، گفت: عمق ایستگاه امام حسین (ع) در محل سکوی مسافرگیری خط یک ۱۲ متر و در سکوی مسافرگیری خط ۲، حدود ۳۰ متر است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: علاوه بر موضوع ترافیک موجود، عرض کم خیابان مشیرفاطمی و وجود ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری متعدد و عمدتا سازه‌های قدیمی، از مسائل مهم و تاثیرگذار بر روند اجرای پروژه بوده است.

یقطین گفت: اجرای خط دوم قطار شهری شیراز، یکی از نمود‌های بارز توان فنی و تخصصی مهندسان و متخصصان ایرانی است و تونل‌های احداث شده در خط ۲ قطار شهری در محدوده خیابان مشیرفاطمی، عریض‌ترین تونل‌ها در کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاهی از محصولات بازمهندسی و بومی شده در این سازمان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، ۴۵ محصول خارجی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی و بازمهندسی شده است به نمایش گذاشته می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=38091

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.