• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
با حضور نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس؛

نشست خبری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان فارس برگزار شد

  • کد خبر : 37917
  • 07 تیر 1401 - 19:00
نشست خبری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان فارس برگزار شد
علیرضا افشاری‌فر، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس از برگزاری کنكور سراسری سال ۱۴۰۱، در استان فارس با حضور ۶۳هزار و۴۵۲ داوطلب در ۴ روز خبر داد.

دکتر علیرضا افشاری‌فر، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس و دانشگاه شیراز، درجمع خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر، درخصوص برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۱ در استان فارس به توضیح پرداخت و گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور، از روز چهارشنبه ۸تیرماه ۱۴۰۱ در استان فارس آغاز خواهد شد و تا روز شنبه ۱۱تیرماه ادامه خواهد یافت.

به‌گفته‌ی وی، کنکور سراسری۱۴۰۱ روز چهارشنبه ۸تیرماه، ویژۀ گروه آزمایشی هنر؛ روز پنجشنبه نهم تیرماه ویژۀ داوطلبان گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی» و «علوم انسانی»؛ روز جمعه دهم تیرماه، ویژۀ گروه آزمایشی «علوم تجربی» و روز شنبه ۱۱تیرماه برای داوطلبان گروه آزمایشی «زبان‌های خارجی» برگزار می‌شود.

نماینده‌ی تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۱ در استان فارس، در  ۳۷ شهرستان استان فارس و ۴۷ حوزۀ امتحانی با رعایت کامل ضوابط قانونی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به‌گفته‌‌ی دکتر افشاری‌فر، از میان ۱۴۸۹۲۲۰ داوطلب کنکور سراسری در کل کشور، ۶۳۴۵۲ داوطلب از استان فارس است که از این تعداد، ۸۹۰۳ نفر در گروه هنر، ۲۳۱۵۸ نفر در گروه علوم انسانی، ۸۹۰۳ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، ۱۷۸۴۱ نفر در گروه علوم تجربی و ۴۶۴۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: کارت‌های‌ شرکت در‌ آزمون‌ همۀ متقاضیان‌، به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۵تیرماه تا روز سه‌‌شنبه ۷تیرماه برای مشاهده و پرینت روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین‌شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه نموده و با واردکردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه، یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام‌خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند.

او افزود: افرادی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شرکت در آزمون شده‌اند، باید علاوه‌بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود نیز اقدام نمایند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس در ادامه به تفاوت‌های برگزاری این دوره از آزمون با سال‌های پیش پرداخت و گفت: در کنکور سراسری امسال، برای هر دفترچه یک پاسخنامۀ مجزا در نظر گرفته شده است و هر دفترچه و هر پاسخنامه شخصی‌سازی شده است؛ بدین‌صورت که شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی هر داوطلب روی جلد دفترچۀ آزمون وی درج گردیده است و دفترچۀ سؤالات همراه با پاسخنامۀ هر آزمون، مربوط به هر داوطلب در یک بسته قرار می‌گیرد و در زمان مشخص تحویل داوطلب می‌گردد.

وی با اشاره به شرایط ناشی از بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: امسال هم تمام تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، مانند سال‌های گذشته در نظر گرفته شده و تمامی داوطلبان، طبق دستورالعمل‌ها موظف هستند که نکات بهداشتی را رعایت کنند. استفاده از ماسک نیز (ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر)) الزامی است.

دکتر افشاری‌فر درخصوص داوطلبانی که به کرونا یا امیکرون مبتلا هستند نیز، توضیح داد: چنانچه افرادی مبتلا به بیماری کرونا هستند، در زمان ورود به حوزۀ برگزاری آزمون، با ارائۀ رسید نتیجۀ آزمایش PCRباید مسئولان حوزه را مطلع نمایند تا پیش‌بینی‌های لازم، در این خصوص صورت گیرد.

نماینده‌ی سازمان سنجش در استان فارس در پایان، با یادآوری اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۱، ساعت ۸صبح در روزهای اعلام‌شده آغاز می‌شود و درهای ورود به حوزه‌های امتحانی، در ساعت ۷:۳۰ بسته خواهد شد؛ از داوطلبان خواست تا به‌موقع در محل آزمون حضور یابند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37917

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.