• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه فنی و حرفه‌ای

  • کد خبر : 37807
  • 06 تیر 1401 - 17:03
انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه فنی و حرفه‌ای
به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و توسعه پژوهش‌های کاربردی در راستای رفع مشکلات صنایع، تفاهم نامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز منعقد شد.

به گزارش سحاب پرس، در این تفاهم نامه که به امضای سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ومحمد جامعی رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان رسید بر همکاری مشترک طرفین در زمینه امور آموزشی، پژوهشی، تحقیقات کاربردی، اجرایی و مدیریتی، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط استان فارس تاکید شده است.

برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های پژوهشی و رویداد‌های فناورانه، طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی مشترک، ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحد‌های صنعتی، همکاری طرفین در زمینه انتخاب موضوعات پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در بخش صنعت و حمایت مالی از آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، استفاده از توان کارشناسی و ظرفیت‌های محیطی برای فراگیری علوم و مهارت‌های تخصصی، استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین در راستای ارتباط موثر با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط استان فارس و تربیت نیروی کار متخصص و ماهر جهت اشتغال در واحد‌های صنعتی مطابق با نیاز صنعت تاکید شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه تحقق ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اولویت‌های اصلی این شرکت است گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فارس، به دنبال این هدف مهم هستیم.

سید مصطفی هاشمی گفت: بستر مناسبی برای تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه در استان فارس فراهم شده است و مجموعه شهرک‌های صنعتی استان نیز نیازمند استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها است تا از این طریق بتوانیم با روش‌های پژوهشی کاربردی و استفاده از تحقیقات علمی به رفع مشکلات صنعت بپردازیم.

او گفت: نگاه ما به همکاری با دانشگاه‌ها تعاملی، کاربردی و عملیاتی است و هدف اصلی از این تعاملات، همکاری با دانشگاه‌ها برای توسعه، پیشرفت و ارتقای جایگاه صنعت استان است.

هاشمی گفت: در ماموریت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی ظرفیت‌هایی نظیر کلینیک صنعت، حمایت از پایان نامه ها، حمایت از طرح‌های پژوهشی کاربردی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی تخصصی برای صنایع، مراکز خدمات فناوری و کسب وکار، فن بازار منطقه‌ای فارس، طرح‌های ارتقای فناوری در واحد‌های صنعتی، برگزاری استارت آپ‌ها و خوشه‌های صنعتی و کسب وکار وجود دارد که در تمام این حوزه‌ها نیازمند همکاری با دانشگاه هستیم.

هاشمی به ظرفیت‌های مهم آموزش کاربردی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اشاره و گفت: قطعا در قالب اجرای این تفاهم نامه از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه برای کمک به ارتقای فنی واحد‌های صنعتی و کمک به تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده برای واحد‌های صنعتی استفاده می‌کنیم و افزایش سطح همکاری‌ها از برنامه‌های آینده ما خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37807

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.