• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس :

زمان ثبت شرکت‌های دانش بنیان در فارس به کمتر از نیم روز رسید

  • کد خبر : 37761
  • 05 تیر 1401 - 13:40
زمان ثبت شرکت‌های دانش بنیان در فارس به کمتر از نیم روز رسید
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از کاهش زمان ثبت شرکت‌های دانش بنیان به کمتر از نیم روز خبر داد و گفت: از ابتدای امسال بالغ ۱۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این استان تاسیس و به ثبت رسیده است.

سید مهدی هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری با حضور جمعی محدود از خبرنگاران، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، افزود: در راستای شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین همه تمهیدات برای کاهش روند بروکراسی و اداری در ثبت شرکت های دانش بنیان اندیشیده شده است و متقاضیان اکنون در نیم روز می توانند شرکت دانش بنیان را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: توجه به تولید دانش بنیان یکی از الزامات برای روان سازی روند تولید است و ادارات ثبت در سراسر استان فارس شتاب بخشی به ثبت این شرکت ها را یک اولویت می دانند و برای کاهش مقررات دست پا گیر در روند اداری ثبت این شرکت ها تلاش می کنند.

هاشمی برخی از اقدامات انجام شده را نیز تشریح کرد و با اشاره به اینکه ، در این استان ۴۳۴ دفتر اسناد رسمی و ازدواج وجود دارد که پارسال ۹۴۴ هزار سند صادر شده است گفت: ۱۵۸ دفتر ازدواج و ۱۱۶ دفتر طلاق در سطح استان فارس اقدام به ثبت وقایع ازدواج و طلاق می‌کنند، بالغ بر ۳۳ هزار فقره سند ازدواج و ۱۰ هزار و ۷۵۷ فقره سند طلاق در سال ۱۴۰۰ در استان فارس صادر شده است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان فارس بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هکتار اراضی ملی وجود دارد گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز ۷۰۲ هزار هکتار از اراضی استان سنددار شده‌اند و این در حالی است که تاکنون برای بیش از ۹ میلیون و ۶۴ هکتار از اراضی استان فرآیند صدور سند به سرانجام رسیده است.

او همچنین از صدور سند برای سه درصد از اراضی زراعی استان خبر داد و گفت: در استان فارس بالغ بر یک میلیون و ۵۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی وجود دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس در ادامه به سه ماموریت اداره ثبت اسناد و املاک اشاره و خاطرنشان کرد: ثبت شرکتها، اجرای اسناد رسمی و ثبت صدور اسناد مالکیت حوزه ماموریتی این اداره کل را تشکیل می‌دهند که در سال گذشته بیش از ۲۳۲ هزار سند مالکیت صادر شده است.

او اظهار داشت: بخشی از صدور سندها در راستای قانون ساماندهی و تولید مسکن بوده که با همکاری بنیاد مسکن برای شهرها و روستاهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت اقدام شده است که تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار سند مالکیت در این راستا صادر شده است.

هاشمی همچنین از صدور بیش از ۱۳ هزار سند مالکیت دولتی طی سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر این بیش از ۱۵۰۰ فقره سند مالکیت برای نیروهای مسلح صادر شده است و ۳ هزار سند مالکیت در راستای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: در حوزه اسناد مالکیت اراضی کشاورزی ۲ هزار و ۳۷۱ فقره سند مالکیت و در زمینه اسناد اوقافی هم ۱۵۵۹ فقره اسناد مالکیت صادر شده است.

هاشمی انجام ۱۷۲ هزار مورد استعلام از سوی مراجع قضایی و دفاتر اسناد رسمی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از ۹۸ درصد این استعلام‌ها در کمتر از دو روز پاسخ داده شده اند.

او در ادامه گفت: در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار شرکت و موسسه ثبت شده که ۵۶ شرکت آن‌ها دانش بنیان بوده است با این حال امسال تلاش شده ثبت شرکت‌ها و تغییرات را به کمتر از نصف روز کاهش دهیم، به طوری که در سه ماه اخیر مجموعاً یک هزار و ۳۱۶ شرکت در دانش بنیان تاسیس شده و به ثبت رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه بیشترین سند مالکیت در دستگاه‌های دولتی را آموزش و پرورش، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در اختیار دارند اظهار داشت: یکی از موانع صدور سند در استان فارس این است که اراضی زراعی و باغی به ترتیب نباید کمتر از ۲ هکتار مساحت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37761

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.